τα νεα για τισ συνταξεισ ελευθερος τυπος 27 ιανουαριου 2014

Press Report

Πηγές ειδήσεων προϊόντων ενημερώνονται συνεχώς

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+

Ads

Διαβάστε στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής: Όλο το σχέδιο για τις νέες συντάξεις

13 Σεπτέμβριος 2014 23:13:23 e-Typos - Ειδήσεις

Τα δύο σενάρια για κατώτατη σύνταξη στους νέους δικαιούχους - Δεν θίγονται οι σημερινοί συνταξιούχοι από το νέο τρόπο υπολογισμού Αλλάζει εκ βάθρων ο υπολογισμός των συντάξεων για όσους πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν από την 1η/1/2015 και μετά. Οι ασφαλισμένοι θα λαμβάνουν τμήμα από τη βασική σύνταξη των 360 ευρώ, το αναλογικό ποσό για τα έτη ασφάλισης από την 1η/1/2011 και μετά και το τμήμα σύνταξης που αντιστοιχεί σε χρόνο ασφάλισης μέχρι το 2010. Οι αλλαγές έρχονται από τις διατάξεις του ασφαλιστικού νόμου 3863/10 που μπαίνουν σε ισχύ ως προς τον υπολογισμό των συντάξεων για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης από την επόμενη χρονιά. Δεν επηρεάζονται σε τίποτε δηλαδή όσοι είναι ήδη συνταξιούχοι, καθώς και όσοι πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν μέχρι το τέλος του 2014. Ο νέος νόμος και ο τρόπος εφαρμογής του αφορούν όσους πρόκειται να βγουν στη σύνταξη με αίτησή τους από την 1η/1/2015 και εφεξής. Οι νέες συντάξεις έχουν συνδυαστεί με τη βασική των 360 ευρώ. Και πολλοί θεωρούν ότι αυτή θα είναι και η σύνταξή τους από το 2015. Η εντύπωση αυτή είναι τελείως λανθασμένη. Οι ασφαλισμένοι που θα αποχωρήσουν από το 2015 θα παίρνουν πάνω ή κάτω το ίδιο ποσό που θα είχαν αν εφαρμοζόταν ό,τι ισχύει και σήμερα. Με τη διαφορά ότι οι συντάξεις από το 2015 θα είναι περισσότερο «ανταποδοτικές» με τις εισφορές και το ύψος τους που θα έχουν να κάνουν περισσότερο με το μέσο όρο των αποδοχών των εργαζομένων για το διάστημα της ασφάλισής τους από το 2011 και μετά. Μειωμένοι μισθοί σημαίνει και λιγότερες εισφορές, άρα και μικρότερο - αναλογικό ποσό σύνταξης για το διάστημα από το 2011 και μετά. Αντίθετα, σταθεροί μισθοί (όπως μέχρι το 2010) σημαίνει και πολύ έως ελάχιστη επίπτωση στη σύνταξη για κάποιον που θα βγει το 2015. Το θέμα, ωστόσο, έχει να κάνει με το κομμάτι της βασικής σύνταξης και με τα κριτήρια που θα χορηγείται. Εδώ εξετάζονται διάφοροι τρόποι και εναλλακτικά σενάρια. Οι αλλαγές βρίσκονται στο μικροσκόπιο ειδικής επιτροπής που έχει συσταθεί στο υπουργείο Εργασίας και σύντομα αναμένεται να υποβάλει τις τελικές προτάσεις της. Το σχέδιο των αλλαγών αποκαλύπτει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, σύμφωνα με τις τελικές προτάσεις και τις παρατηρήσεις που έχει πάρει και επεξεργάζεται η επιτροπή, από διοικήσεις ασφαλιστικών ταμείων και, κυρίως, από το μεγαλύτερο Ταμείο της χώρας, το ΙΚΑ, που έχει και το μεγαλύτερο ρόλο μέσα στην επιτροπή. Οι προτάσεις αυτές, που είναι στα χέρια της επιτροπής, αφορούν στα εξής: Κατώτατα όρια: Προτείνεται να θεσπιστούν ειδικοί συντελεστές για όσους πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν με τα «κατώτατα όρια», δηλαδή με τουλάχιστον 4.500 ημέρες ασφάλισης, ώστε το ποσό της τελικής τους σύνταξης να είναι περισσότερο αναλογικό έναντι των εισφορών που έχουν καταβάλει στο διάστημα του ασφαλιστικού βίου τους. Σήμερα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο έγγραφο που αποκαλύπτει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, «οι ασφαλισμένοι που έχουν από 1 μέχρι και 3.299 ημέρες εργασίας (π.χ. στην 6 η ασφαλιστική κλάση με συντάξιμο μισθό 603 ευρώ) παίρνουν το ίδιο βασικό ποσό σύνταξης που ανέρχεται στα 259,18 ευρώ. Δηλαδή το ποσό είναι το ίδιο είτε ο ασφαλισμένος δικαιούται σύνταξη με 1 ημέρα ασφάλισης, λόγω εργατικού ατυχήματος, είτε με 1.500 ημέρες λόγω αναπηρίας ή θανάτου». Ωστόσο, επειδή ισχύουν τα κατώτατα όρια σύνταξης, το τελικό ποσό που καταβάλλεται ανέρχεται στα 487 ευρώ για όλες τις περιπτώσεις. Οι ανισότητες που δημιουργούν τα κατώτατα όρια με το νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων από το 2015 «είναι σημαντικές ιδίως για όσους έχουν 35 χρόνια ασφάλισης», επισημαίνεται στο έγγραφο και για το λόγο αυτό, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «τίθεται θέμα εφαρμογής συντελεστή που θα εξαρτά το ύψος του ποσού από τον αριθμό των ημερών ασφάλισης». Ο συντελεστής αυτός, στην ουσία, θα διαμορφώνει το ποσό σύνταξης σε χαμηλότερα επίπεδα και, πάντως, θα λειτουργεί σε πλήρως ανταποδοτική βάση, ώστε οι ασφαλισμένοι που έχουν λίγες ημέρες ασφάλισης, αλλά συνταξιοδοτούνται με 487 ευρώ (κατώτατο όριο), να παίρνουν μόνο την αναλογία των εισφορών που έχουν καταβάλει χωρίς το προνοιακό κομμάτι των κατώτατων ορίων! Στην περίπτωση αυτή όσοι αποχωρούν με 4.500 ημέρες ασφάλισης και με χαμηλές αποδοχές θα παίρνουν τη σύνταξη που αντιστοιχεί στις εισφορές τους και όχι την κατώτατη των 487 ευρώ. ΕΚΑΣ + βασική σύνταξη: Εξετάζεται αν θα πρέπει να χορηγείται ΕΚΑΣ σε όσους θα παίρνουν αναλογική σύνταξη και τμήμα από τη βασική σύνταξη των 360 ευρώ. Και αυτό γιατί τα 360 ευρώ είναι το καθαρά προνοιακό ποσό την αναλογία του οποίου θα χορηγούν τα Ταμεία με κρατική χρηματοδότηση χωρίς να έχουν πληρωθεί εισφορές από τους ασφαλισμένους. Το ύψος, δε, της βασικής σύνταξης θα φτάνει στα 360 ευρώ μόνο για όσους έχουν 35 έτη παραμονής στη χώρα και δεν δικαιούνται αναλογικό ποσό σύνταξης. Οσοι θα παίρνουν σύνταξη βάσει εισφορών (η συντριπτική πλειονότητα δηλαδή) θα δικαιούνται αναλογία της βασικής σύνταξης από το 2011 και μετά με βάση το συνολικό διάστημα της ασφάλισής τους. Αυτό σημαίνει ότι ένας ασφαλισμένος που θα συνταξιοδοτηθεί το 2015 με 25 έτη ασφάλισης θα πάρει την αναλογία της βασικής σύνταξης για τα έτη ασφάλισής του από το 2011 και μετά, δηλαδή τα 4/25 των 360 ευρώ, που είναι 57,6 ευρώ. Το υπόλοιπο ποσό σύνταξης θα είναι αυτό που αντιστοιχεί στις εισφορές για το διάστημα της ασφάλισής του μέχρι το 2010 και μετά το 2011. Το θέμα που βάζει η πρόταση του ΙΚΑ είναι αν στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να χορηγείται και ΕΚΑΣ, καθώς ο ασφαλισμένος θα παίρνει ήδη ένα προνοιακό ποσό από τη βασική σύνταξη χωρίς να έχουν καταβληθεί εισφορές. Εισοδηματικά κριτήρια στη βασική σύνταξη: Μελετάται αν η βασική σύνταξη θα πρέπει χορηγείται με εισοδηματικά κριτήρια στην περίπτωση των ασφαλισμένων που παίρνουν και την αναλογική σύνταξη. Μεταβίβαση της βασικής σύνταξης: Στις προτάσεις της επιτροπής μπαίνει και θέμα αν το ποσό από τη βασική σύνταξη θα πρέπει ή όχι να μεταβιβάζεται λόγω θανάτου στο/στη σύζυγο ή άλλα μέλη της οικογένειας. Δεύτερη σύνταξη: Για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα σε δεύτερη σύνταξη από το 2015 προτείνεται εμμέσως πλην σαφώς να μη χορηγείται ποσό από τη βασική σύνταξη των 360 ευρώ εφόσον έχουν συνταξιοδοτηθεί με τα κατώτατα όρια. Επί της ουσίας, προτείνεται να μη χορηγείται ποσό βασικής σύνταξης σε εργαζόμενους συνταξιούχους που λαμβάνουν ήδη 487 ευρώ και (κατώτατα όρια) στην περίπτωση που θεμελιώσουν δικαίωμα για δεύτερη σύνταξη από το 2015 και μετά. Και αυτό γιατί, όπως αναφέρεται στις παρατηρήσεις του εγγράφου, έτσι «ευνοείται δύο φορές», μία με το προνοιακό ποσό που περιλαμβάνεται στα 487 ευρώ και μία με το προνοιακό ποσό της βασικής σύνταξης. Ημερομίσθιο υπολογισμού του «νέου» κατώτατου ορίου βασικής και αναλογικής σύνταξης: Ο νόμος προβλέπει (άρθρο 3) ότι το άθροισμα των ποσών της βασικής + αναλογικής σύνταξης για όσους συνταξιοδοτούνται από το 2015 με τουλάχιστον 15 χρόνια ασφάλισης δεν μπορεί να είναι κατώτερο από τα 15 ημερομίσθια, όπως αυτά καθορίζονται από την Εθνική Σύμβαση Εργασίας για το 2015. Η διάταξη αυτή κρύβει εκπλήξεις στο νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων καθώς προσδιορίζει στην ουσία… δύο κατώτατα όρια συντάξεων, ανάλογα με το ημερομίσθιο που θα χρησιμοποιηθεί ως βάση υπολογισμού των συντάξεων. Η πρόταση που αναφέρεται στο έγγραφο που φέρνει στη δημοσιότητα ο «Ε.Τ.» της Κυριακής παραπέμπει στον υπολογισμό της σύνταξης με βάση το νομοθετημένο «μνημονιακό» βασικό ημερομίσθιο που μειώθηκε στα 26,18 ευρώ. Με την πρόταση αυτή το κατώτατο όριο βασικής + αναλογικής σύνταξης για όσους αποχωρούν με 4.500 ημέρες ασφάλισης από το 2015 θα διαμορφωθεί στα 392,7 ευρώ, ενώ σήμερα είναι 487 ευρώ. Ωστόσο, οι τελευταίες πληροφορίες από μέλη της επιτροπ

Vice Όλες οι ειδήσεις Time13 Σεπτέμβριος 2014 23:13:23


Ads

Διαβάστε στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής: Όλο το σχέδιο γι τις νέες συντάξεις

13 Σεπτέμβριος 2014 19:12:56 e-Typos - Ειδήσεις

Τα δύο σενάρια για κατώτατη σύνταξη στους νέους δικαιούχους - Δεν θίγονται οι σημερινοί συνταξιούχοι από το νέο τρόπο υπολογισμού Αλλάζει εκ βάθρων ο υπολογισμός των συντάξεων για όσους πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν από την 1η/1/2015 και μετά. Οι ασφαλισμένοι θα λαμβάνουν τμήμα από τη βασική σύνταξη των 360 ευρώ, το αναλογικό ποσό για τα έτη ασφάλισης από την 1η/1/2011 και μετά και το τμήμα σύνταξης που αντιστοιχεί σε χρόνο ασφάλισης μέχρι το 2010. Οι αλλαγές έρχονται από τις διατάξεις του ασφαλιστικού νόμου 3863/10 που μπαίνουν σε ισχύ ως προς τον υπολογισμό των συντάξεων για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης από την επόμενη χρονιά. Δεν επηρεάζονται σε τίποτε δηλαδή όσοι είναι ήδη συνταξιούχοι, καθώς και όσοι πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν μέχρι το τέλος του 2014. Ο νέος νόμος και ο τρόπος εφαρμογής του αφορούν όσους πρόκειται να βγουν στη σύνταξη με αίτησή τους από την 1η/1/2015 και εφεξής. Οι νέες συντάξεις έχουν συνδυαστεί με τη βασική των 360 ευρώ. Και πολλοί θεωρούν ότι αυτή θα είναι και η σύνταξή τους από το 2015. Η εντύπωση αυτή είναι τελείως λανθασμένη. Οι ασφαλισμένοι που θα αποχωρήσουν από το 2015 θα παίρνουν πάνω ή κάτω το ίδιο ποσό που θα είχαν αν εφαρμοζόταν ό,τι ισχύει και σήμερα. Με τη διαφορά ότι οι συντάξεις από το 2015 θα είναι περισσότερο «ανταποδοτικές» με τις εισφορές και το ύψος τους που θα έχουν να κάνουν περισσότερο με το μέσο όρο των αποδοχών των εργαζομένων για το διάστημα της ασφάλισής τους από το 2011 και μετά. Μειωμένοι μισθοί σημαίνει και λιγότερες εισφορές, άρα και μικρότερο - αναλογικό ποσό σύνταξης για το διάστημα από το 2011 και μετά. Αντίθετα, σταθεροί μισθοί (όπως μέχρι το 2010) σημαίνει και πολύ έως ελάχιστη επίπτωση στη σύνταξη για κάποιον που θα βγει το 2015. Το θέμα, ωστόσο, έχει να κάνει με το κομμάτι της βασικής σύνταξης και με τα κριτήρια που θα χορηγείται. Εδώ εξετάζονται διάφοροι τρόποι και εναλλακτικά σενάρια. Οι αλλαγές βρίσκονται στο μικροσκόπιο ειδικής επιτροπής που έχει συσταθεί στο υπουργείο Εργασίας και σύντομα αναμένεται να υποβάλει τις τελικές προτάσεις της. Το σχέδιο των αλλαγών αποκαλύπτει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, σύμφωνα με τις τελικές προτάσεις και τις παρατηρήσεις που έχει πάρει και επεξεργάζεται η επιτροπή, από διοικήσεις ασφαλιστικών ταμείων και, κυρίως, από το μεγαλύτερο Ταμείο της χώρας, το ΙΚΑ, που έχει και το μεγαλύτερο ρόλο μέσα στην επιτροπή. Οι προτάσεις αυτές, που είναι στα χέρια της επιτροπής, αφορούν στα εξής: Κατώτατα όρια: Προτείνεται να θεσπιστούν ειδικοί συντελεστές για όσους πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν με τα «κατώτατα όρια», δηλαδή με τουλάχιστον 4.500 ημέρες ασφάλισης, ώστε το ποσό της τελικής τους σύνταξης να είναι περισσότερο αναλογικό έναντι των εισφορών που έχουν καταβάλει στο διάστημα του ασφαλιστικού βίου τους. Σήμερα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο έγγραφο που αποκαλύπτει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, «οι ασφαλισμένοι που έχουν από 1 μέχρι και 3.299 ημέρες εργασίας (π.χ. στην 6 η ασφαλιστική κλάση με συντάξιμο μισθό 603 ευρώ) παίρνουν το ίδιο βασικό ποσό σύνταξης που ανέρχεται στα 259,18 ευρώ. Δηλαδή το ποσό είναι το ίδιο είτε ο ασφαλισμένος δικαιούται σύνταξη με 1 ημέρα ασφάλισης, λόγω εργατικού ατυχήματος, είτε με 1.500 ημέρες λόγω αναπηρίας ή θανάτου». Ωστόσο, επειδή ισχύουν τα κατώτατα όρια σύνταξης, το τελικό ποσό που καταβάλλεται ανέρχεται στα 487 ευρώ για όλες τις περιπτώσεις. Οι ανισότητες που δημιουργούν τα κατώτατα όρια με το νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων από το 2015 «είναι σημαντικές ιδίως για όσους έχουν 35 χρόνια ασφάλισης», επισημαίνεται στο έγγραφο και για το λόγο αυτό, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «τίθεται θέμα εφαρμογής συντελεστή που θα εξαρτά το ύψος του ποσού από τον αριθμό των ημερών ασφάλισης». Ο συντελεστής αυτός, στην ουσία, θα διαμορφώνει το ποσό σύνταξης σε χαμηλότερα επίπεδα και, πάντως, θα λειτουργεί σε πλήρως ανταποδοτική βάση, ώστε οι ασφαλισμένοι που έχουν λίγες ημέρες ασφάλισης, αλλά συνταξιοδοτούνται με 487 ευρώ (κατώτατο όριο), να παίρνουν μόνο την αναλογία των εισφορών που έχουν καταβάλει χωρίς το προνοιακό κομμάτι των κατώτατων ορίων! Στην περίπτωση αυτή όσοι αποχωρούν με 4.500 ημέρες ασφάλισης και με χαμηλές αποδοχές θα παίρνουν τη σύνταξη που αντιστοιχεί στις εισφορές τους και όχι την κατώτατη των 487 ευρώ. ΕΚΑΣ + βασική σύνταξη: Εξετάζεται αν θα πρέπει να χορηγείται ΕΚΑΣ σε όσους θα παίρνουν αναλογική σύνταξη και τμήμα από τη βασική σύνταξη των 360 ευρώ. Και αυτό γιατί τα 360 ευρώ είναι το καθαρά προνοιακό ποσό την αναλογία του οποίου θα χορηγούν τα Ταμεία με κρατική χρηματοδότηση χωρίς να έχουν πληρωθεί εισφορές από τους ασφαλισμένους. Το ύψος, δε, της βασικής σύνταξης θα φτάνει στα 360 ευρώ μόνο για όσους έχουν 35 έτη παραμονής στη χώρα και δεν δικαιούνται αναλογικό ποσό σύνταξης. Οσοι θα παίρνουν σύνταξη βάσει εισφορών (η συντριπτική πλειονότητα δηλαδή) θα δικαιούνται αναλογία της βασικής σύνταξης από το 2011 και μετά με βάση το συνολικό διάστημα της ασφάλισής τους. Αυτό σημαίνει ότι ένας ασφαλισμένος που θα συνταξιοδοτηθεί το 2015 με 25 έτη ασφάλισης θα πάρει την αναλογία της βασικής σύνταξης για τα έτη ασφάλισής του από το 2011 και μετά, δηλαδή τα 4/25 των 360 ευρώ, που είναι 57,6 ευρώ. Το υπόλοιπο ποσό σύνταξης θα είναι αυτό που αντιστοιχεί στις εισφορές για το διάστημα της ασφάλισής του μέχρι το 2010 και μετά το 2011. Το θέμα που βάζει η πρόταση του ΙΚΑ είναι αν στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να χορηγείται και ΕΚΑΣ, καθώς ο ασφαλισμένος θα παίρνει ήδη ένα προνοιακό ποσό από τη βασική σύνταξη χωρίς να έχουν καταβληθεί εισφορές. Εισοδηματικά κριτήρια στη βασική σύνταξη: Μελετάται αν η βασική σύνταξη θα πρέπει χορηγείται με εισοδηματικά κριτήρια στην περίπτωση των ασφαλισμένων που παίρνουν και την αναλογική σύνταξη. Μεταβίβαση της βασικής σύνταξης: Στις προτάσεις της επιτροπής μπαίνει και θέμα αν το ποσό από τη βασική σύνταξη θα πρέπει ή όχι να μεταβιβάζεται λόγω θανάτου στο/στη σύζυγο ή άλλα μέλη της οικογένειας. Δεύτερη σύνταξη: Για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα σε δεύτερη σύνταξη από το 2015 προτείνεται εμμέσως πλην σαφώς να μη χορηγείται ποσό από τη βασική σύνταξη των 360 ευρώ εφόσον έχουν συνταξιοδοτηθεί με τα κατώτατα όρια. Επί της ουσίας, προτείνεται να μη χορηγείται ποσό βασικής σύνταξης σε εργαζόμενους συνταξιούχους που λαμβάνουν ήδη 487 ευρώ και (κατώτατα όρια) στην περίπτωση που θεμελιώσουν δικαίωμα για δεύτερη σύνταξη από το 2015 και μετά. Και αυτό γιατί, όπως αναφέρεται στις παρατηρήσεις του εγγράφου, έτσι «ευνοείται δύο φορές», μία με το προνοιακό ποσό που περιλαμβάνεται στα 487 ευρώ και μία με το προνοιακό ποσό της βασικής σύνταξης. Ημερομίσθιο υπολογισμού του «νέου» κατώτατου ορίου βασικής και αναλογικής σύνταξης: Ο νόμος προβλέπει (άρθρο 3) ότι το άθροισμα των ποσών της βασικής + αναλογικής σύνταξης για όσους συνταξιοδοτούνται από το 2015 με τουλάχιστον 15 χρόνια ασφάλισης δεν μπορεί να είναι κατώτερο από τα 15 ημερομίσθια, όπως αυτά καθορίζονται από την Εθνική Σύμβαση Εργασίας για το 2015. Η διάταξη αυτή κρύβει εκπλήξεις στο νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων καθώς προσδιορίζει στην ουσία… δύο κατώτατα όρια συντάξεων, ανάλογα με το ημερομίσθιο που θα χρησιμοποιηθεί ως βάση υπολογισμού των συντάξεων. Η πρόταση που αναφέρεται στο έγγραφο που φέρνει στη δημοσιότητα ο «Ε.Τ.» της Κυριακής παραπέμπει στον υπολογισμό της σύνταξης με βάση το νομοθετημένο «μνημονιακό» βασικό ημερομίσθιο που μειώθηκε στα 26,18 ευρώ. Με την πρόταση αυτή το κατώτατο όριο βασικής + αναλογικής σύνταξης για όσους αποχωρούν με 4.500 ημέρες ασφάλισης από το 2015 θα διαμορφωθεί στα 392,7 ευρώ, ενώ σήμερα είναι 487 ευρώ. Ωστόσο, οι τελευταίες πληροφορίες από μέλη της επιτροπ

Vice Όλες οι ειδήσεις Time13 Σεπτέμβριος 2014 19:12:56


Στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής: Έρχεται πακέτο ελαφρύνσεων για νοικοκυριά και επιχειρήσεις

31 Αύγουστος 2014 05:53:18 e-Typos - Ειδήσεις

Μειώσεις φόρων σε πετρέλαιο θέρμανσης, ΕΝΦΙΑ, εισφορά αλληλεγγύης και τέλος επιτηδεύματος. Παγώνουν οι αλλαγές στο ασφαλιστικό Αποφασισμένη να νομοθετήσει ακόμη και μονομερώς προκειμένου να υπάρξει ελάφρυνση των φορολογικών επιβαρύνσεων είναι η κυβέρνηση. Πακέτο ρυθμίσεων που θα προβλέπουν μειώσεις φόρων, ρυθμίσεις οφειλών σε πάρα πολλές μηνιαίες δόσεις και παροχή κινήτρων επαναφοράς κεφαλαίων στη χώρα μας προωθεί μεθοδικά η κυβέρνηση με στόχο να υποβοηθήσει τη διαφαινόμενη ανάκαμψη της οικονομίας. Οι προωθούμενες νομοθετικές παρεμβάσεις για την αποκλιμάκωση των φορολογικών επιβαρύνσεων, την ευνοϊκότερη ρύθμιση χρεών και τον «επαναπατρισμό» κεφαλαίων θα επιδιωχθεί από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να συμπεριληφθούν στην ατζέντα των νέων διαπραγματεύσεων με την τρόικα, οι οποίες ξεκινούν την επόμενη εβδομάδα με συναντήσεις στο «ουδέτερο έδαφος» του Παρισιού. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να νομοθετήσει σημαντικές ρυθμίσεις για την οικονομική ανακούφιση των ελληνικών νοικοκυριών και των επιχειρήσεων που τα τελευταία 4,5 χρόνια υπέστησαν πρωτοφανούς έκτασης συρρίκνωση εισοδημάτων, εξαιτίας της εφαρμογής του αυστηρού Προγράμματος Δημοσιονομικής Προσαρμογής που προέβλεπε το Μνημόνιο. Αν χρειαστεί, πολλές ρυθμίσεις θα νομοθετηθούν και μονομερώς, χωρίς δηλαδή να έχει συμφωνήσει με αυτές η τρόικα, εφόσον διαπιστωθεί ότι οι εκπρόσωποι των δανειστών εμμένουν στο να αρνούνται την εφαρμογή διατάξεων που αποκαθιστούν αδικίες εις βάρος των Ελλήνων πολιτών, οι οποίες προκλήθηκαν από τα επαχθή δημοσιονομικά μέτρα των τελευταίων 4,5 ετών. Βασικό επιχείρημα στο οποίο θα στηριχθεί η προσπάθεια της κυβέρνησης να εξασφαλίσει τη συμφωνία της τρόικας στην εφαρμογή των ευνοϊκών για τους Ελληνες πολίτες μέτρων θα είναι το γεγονός ότι οι επιδόσεις του υπουργείου Οικονομικών στην αύξηση των δημόσιων εσόδων και τη μείωση των κρατικών δαπανών είναι φέτος καλύτερες από τις αντίστοιχες προβλέψεις του Κρατικού Προϋπολογισμού, με συνέπεια να εκτιμάται πλέον ότι το ύψος του πρωτογενούς πλεονάσματος του 2014 θα είναι σημαντικά υψηλότερο από το προβλεφθέν. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, το επιπλέον του προβλεφθέντος ποσό πλεονάσματος μπορεί να αξιοποιηθεί για να χρηματοδοτηθεί ένα σημαντικό μέρος του δημοσιονομικού κόστους που θα προκαλέσουν οι νέες ρυθμίσεις. Τα μέτρα τα οποία επιδιώκει να προωθήσει η κυβέρνηση προβλέπουν, ειδικότερα: 1) Τη μείωση του συντελεστή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης. Εξετάζεται η μείωση του συντελεστή κατά 20%-30%, ώστε από τις 15 Οκτωβρίου 2014, που ξεκινά η νέα περίοδος διάθεσης πετρελαίου θέρμανσης, ο ΕΦΚ που επιβαρύνει τη λιανική τιμή πώλησης του καυσίμου να περιοριστεί κατά 7 έως 10 λεπτά το λίτρο, από τα 33 στα 23 - 26 λεπτά το λίτρο. Αποτέλεσμα μιας τέτοιας εξέλιξης θα είναι η τελική τιμή πώλησης του καυσίμου (συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ που θα μειωθεί λόγω της περικοπής του ΕΦΚ) να αποκλιμακωθεί περίπου κατά 8,5 έως 12 λεπτά το λίτρο. 2) Τη διατήρηση του συντελεστή ΦΠΑ στο 13% για την εστίαση, με παράταση της περιόδου αναστολής του συντελεστή 23% για τουλάχιστον άλλον ένα χρόνο. Η κυβέρνηση επιθυμεί να παρατείνει και για το 2015 την ισχύ του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ εστίασης. 3) Την τροποποίηση των νομοθετικών διατάξεων για τις ρυθμίσεις τμηματικής εξόφλησης οφειλών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, κατά τέτοιο τρόπο ώστε ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων αποπληρωμής των συγκεκριμένων χρεών να αυξηθεί σημαντικά. Προωθούνται σενάρια ρυθμίσεων που θα δίδουν τη δυνατότητα υπό προϋποθέσεις για εξόφληση οφειλών, που δημιουργήθηκαν από την 1 η -1-2013 και μετά σε 48 έως και 80 μηνιαίες δόσεις, ενώ σήμερα για την τμηματική αποπληρωμή των οφειλών αυτών προβλέπονται μόλις 12 μηνιαίες δόσεις ή, σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις, 24 δόσεις. 4) Τη μείωση των επιβαρύνσεων από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης. Εξετάζονται δύο εναλλακτικά σενάρια: είτε η διατήρηση του αφορολογήτου στις 12.000 ευρώ και η μείωση των συντελεστών της εισφοράς κατά 50%, για ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ, ώστε οι ποσοστιαίες επιβαρύνσεις να περιοριστούν από 1%-4% σε 0,5%-2%, είτε η αύξηση αφορολογήτου από τις 12.000 στις 18.000 ευρώ, η μείωση της εισφοράς κατά 50% για εισοδήματα από 18.000 έως 25.000 ευρώ και η διατήρησή της στα σημερινά επίπεδα για εισοδήματα άνω των 25.000 ευρώ. Οι όποιες αλλαγές επέλθουν στις διατάξεις για την ειδική εισφορά αλληλεγγύης θα τεθούν σε ισχύ για τα εισοδήματα του 2015 που θα φορολογηθούν το 2016. 5) Την περαιτέρω διεύρυνση των απαλλαγών από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων με την καθιέρωση εκπτώσεων και για τα κενά, μη ηλεκτροδοτούμενα ξενοίκιαστα ακίνητα. Εξετάζεται να ισχύσει, αν είναι δυνατόν κι από φέτος, πρόσθετη ρύθμιση που θα προβλέπει έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ για τα κτίσματα που είναι κενά, μη ηλεκτροδοτούμενα, κυρίως ξενοίκιαστα, με το αιτιολογικό ότι δεν αποδίδουν κανένα εισόδημα στους ιδιοκτήτες τους. Το πιο πιθανό όμως είναι μια τέτοια ρύθμιση να ισχύσει τελικά από το 2015 και μετά, δηλαδή από το δεύτερο έτος εφαρμογής του ΕΝΦΙΑ και μετά. 6) Τη σταδιακή μείωση των συντελεστών φορολογίας εισοδήματος για τις επιχειρήσεις. Στόχος της κυβέρνησης είναι η σταδιακή μείωση του βασικού συντελεστή φορολογίας των κερδών των νομικών προσώπων κερδοσκοπικού χαρακτήρα (Α.Ε., ΕΠΕ, Ο.Ε., Ε.Ε. κ.λπ.) από το 26% στο 20% και εν συνεχεία στο 15%. 7) Την αύξηση του αφορολόγητου ορίου στις 11.500 ευρώ από 9.550 και τη μείωση των συντελεστών φορολογίας εισοδήματος κατά δύο μονάδες για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους. 8) Την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για όσες επιχειρήσεις και ελευθέρους επαγγελματίες αποδεικνύεται ότι δεν είχαν καθόλου δραστηριότητα. Εξετάζεται η εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής του τέλους επιτηδεύματος των 650 ευρώ των επιχειρήσεων που δεν έχουν δραστηριότητα, αλλά δεν έχουν δηλώσει παύση εργασιών. 9) Τη θέσπιση νέων κινήτρων και ρυθμίσεων για επαναπατρισμό κεφαλαίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα «σενάρια» για προώθηση ρυθμίσεων που θα προβλέπουν φορολογικά κίνητρα για επαναφορά κεφαλαίων από τις τράπεζες του εξωτερικού στην Ελλάδα «ξαναζεσταίνονται». Συγκεκριμένα, εξετάζονται ρυθμίσεις που θα δίνουν τη δυνατότητα σε όσους έβγαλαν χρήματα στο εξωτερικό τα οποία δεν είχαν φορολογηθεί να τα επαναπατρίσουν με κίνητρο την παροχή σημαντικής έκπτωσης φόρου εισοδήματος, υπολογιζόμενης με βάση το ποσό του φόρου, το οποίο προκύπτει σύμφωνα με την ισχύουσα φορολογική κλίμακα. 10) Την κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα Ι.Χ. και την αύξηση του πλαφόν του 5% που ισχύει για την έκπτωση φόρου για ιατρικά έξοδα. Πέραν των μέτρων αυτών, η κυβέρνηση φέρεται διατεθειμένη να βάλει «πάγο» σε όλα τα σενάρια για ένα νέο «άνοιγμα» του ασφαλιστικού και στο πλαίσιο αυτό θα επιδιώξει να αποτρέψει περαιτέρω υλοποίηση μνημονιακών μέτρων που θα οδηγήσουν σε σημαντικές μειώσεις συντάξεων και περικοπές παροχών υγειονομικής περίθαλψης. ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΛΑΙΤΣΑΚΗΣ gpalaitsakis@e-typos.com Δημοσιεύεται στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής

Vice Όλες οι ειδήσεις Time31 Αύγουστος 2014 05:53:18


Μη χάσετε την Κυριακή 27 Ιουλίου τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής με τις προσφορές του

21 Ιούλιος 2014 20:23:04 e-Typos - Ειδήσεις

Μη χάσετε την Κυριακή 27 Ιουλίου τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής με τις προσφορές του

Vice Όλες οι ειδήσεις Time21 Ιούλιος 2014 20:23:04


Μη χάσετε αυτή την Κυριακή τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και τις προσφορές του

13 Ιούνιος 2014 16:50:48 e-Typos - Ειδήσεις

Μη χάσετε αυτή την Κυριακή τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής με τις προσφορές του

Vice Όλες οι ειδήσεις Time13 Ιούνιος 2014 16:50:48


Μη χάσετε αυτή την Κυριακή τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής με τις προσφορές του

12 Ιούνιος 2014 13:39:37 e-Typos - Ειδήσεις

Μη χάσετε αυτή την Κυριακή τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής με τις προσφορές του

Vice Όλες οι ειδήσεις Time12 Ιούνιος 2014 13:39:37


Ελευθερία του Τύπου στην υφήλιο

04 Μάϊος 2014 16:48:30 Ελλάδα | Κατηγορία | Ελευθεροτυπία

Τα καλά νέα πρώτα: Σε αντίθεση με την Τουρκία, η Ελλάδα δεν μπήκε στον κατάλογο με τις χώρες όπου...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time04 Μάϊος 2014 16:48:30


Διαβάστε στον "Ελεύθερο Τύπο": Κρίσιμες αλλαγές στο παρά πέντε των Πανελλαδικών

30 Απρίλιος 2014 16:45:33 e-Typos - Ειδήσεις

Μία ανάσα πριν από την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το υπουργείο Παιδείας κατέθεσε τροπολογία στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές, που αφορά μεταξύ άλλων τις εξετάσεις των υποψηφίων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, την Τράπεζα Θεμάτων αλλά και το σύστημα των μετεγγραφών, που επέστρεψε, μετά την κατάργηση των ειδικών κατηγοριών, ύστερα από απόφαση του ΣτΕ. Οι μαθητές της Κεφαλλονιάς επωφελούνται από την ευνοϊκή ρύθμιση για την εισαγωγή τους σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, αποσαφηνίζονται οι σχολές και τα τμήματα για τα οποία ισχύει η εισαγωγή με το 10%, ενώ παρατείνεται για 2 χρόνια ακόμα η κατάργηση των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού. Κρίσιμες αλλαγές που ενδεχομένως να επηρεάσουν και τη διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων αφορούν τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων. Σχετικά με την εξεταστική διαδικασία, το υπουργείο είχε ορίσει ότι η εξέταση θα γίνεται ανά θεματική ενότητα της ύλης για φέτος, τελευταία στιγμή όμως άλλαξε και πάλι κατεύθυνση και επιστρέφει σε ορισμό της ύλης ανά σελίδες και όχι ανά ενότητες. Παράλληλα, για το Νέο Λύκειο όριζε τον ΕΟΕ, του οποίου μέχρι στιγμής έχει εκλεγεί μόνο ο πρόεδρος, ως υπεύθυνο για τη δημιουργία της Τράπεζας Θεμάτων, στη νέα τροπολογία όμως φαίνεται ότι «παίζεται» η τύχη του ακόμα, καθώς τουλάχιστον για φέτος και του χρόνου δεν θα έχει εμπλοκή ούτε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις αλλά ούτε και στην Τράπεζα Θεμάτων. Ως γνωστόν άλλωστε το «δύσκολο» έργο της δημιουργίας και της λειτουργίας της ΤΘ έχει αναλάβει αποκλειστικά το ΙΕΠ. Επιπλέον, παράλληλα με την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ως εποπτεύων της διαδικασίας ορίζεται ο πρόεδρος του ΕΟΕ, Γιώργος Δάσιος , χωρίς όμως να ορίζεται επακριβώς ο ρόλος του ούτε και το εύρος των παρεμβάσεων που θα έχει τη δυνατότητα να κάνει κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Ασάφειες στη ρύθμιση για τις μετεγγραφές Από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά (2014-2015) θα ισχύσει το σύστημα των μετεγγραφών σύμφωνα με το άρθρο 10 της τροπολογίας του υπουργείου Παιδείας. Αν και αναφέρονται αναλυτικά οι ομάδες που περιλαμβάνονται στο σύστημα των μετεγγραφών, η ρύθμιση χαρακτηρίζεται από ασάφεια σχετικά με το αν τελικά η αντιστοίχιση θα γίνει με βάση κάποιο ποσοστό ή θα γίνουν ελεύθερες μετεγγραφές με αποτέλεσμα να «βουλιάξουν» τα Ιδρύματα στις μεγάλες πόλεις της χώρας. Η μεταφορά θέσης σε αντίστοιχη Σχολή η Τμήμα αφορά: α) τους πολύτεκνους, β) τους γονείς ή τέκνα πολυμελών οικογενειών γ) τους επιτυχόντες με ενεργό φοιτητή αδερφό ή αδερφή δ) ορφανούς από έναν ή δύο γονείς ε) με γονείς τέκνα, αδέρφια, συζύγους που είναι τυφλοί, κωφάλαλοι, νεφροπαθείς, που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή πάσχουν από μυϊκή δυστροφία Duchenne ή ανήκουν στην κατηγορία των ατόμων ειδικών αναγκών επειδή έχουν κινητικά προβλήματα οφειλόμενα σε αναπηρία άνω του 67%, στ) τέκνα των θυμάτων της τρομοκρατίας όπως ορίζεται στον νόμο 1897/1990 η) πολύδυμα τέκνα που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις το ίδιο έτος. Η διαδικασία της υποβολής, η μεταφορά της θέσης εισαγωγής και οποιαδήποτε άλλη λεπτομέρεια καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Με απόφαση του ΥΠΑΙΘ καθορίζεται και η αντιστοιχία των Σχολών και των Τμημάτων των ΑΕΙ. Βαθμολόγηση και Τράπεζα Θεμάτων Αλλαγή στο παρά πέντε και προς το δυσμενέστερο επιφυλάσσει η ρύθμιση που αφορά τη βαθμολόγηση των μαθητών των ΕΠΑΛ για όλες τις τάξεις. Ενώ ο νόμος για το Νέο Λύκειο όριζε διαφορετικές συνθήκες προαγωγής ανάμεσα στους μαθητές των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, το άρθρο 2, παραμονές των ενδοσχολικών εξετάσεων, προβλέπει παρόμοια αντιμετώπιση, σύμφωνα με την οποία απαραίτητη προϋπόθεση είναι η επίτευξη γενικού μέσου όρου ίσου ή ανωτέρου του 10 σε όλα τα μαθήματα, ενώ αν μέχρι σε δύο μαθήματα έχει κάτω του 10 καλείται για επανεξέταση τον Σεπτέμβρη. Οπως είχε ενημερώσει σε εγκύκλιο που είχε αποστείλει παλαιότερα το υπουργείο Παιδείας προς όλα τα Λύκεια της χώρας, τα μαθήματα επιλογής της Α’ Λυκείου αποκλείονται από την Τράπεζα Θεμάτων. Πρόκειται για τις Εφαρμογές Πληροφορικής, Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός και Καλλιτεχνική Παιδεία. Στην ίδια κατηγορία βρίσκονται και όλα τα μουσικά μαθήματα των Μουσικών Λυκείων. Για τα παραπάνω μαθήματα, δεν θα γίνει ηλεκτρονική κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων ώστε να αντληθεί το 50% των θεμάτων. Ο εκάστοτε διδάσκων θα είναι υπεύθυνος να ορίσει το 100% των θεμάτων στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές. Σύμφωνα με την τροπολογία, η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων δεν θα πραγματοποιηθεί κατά τις προαγωγικές και τις απολυτήριες εξετάσεις για τους μαθητές των Εκκλησιαστικών Λυκείων, των Λυκείων Ειδικής Αγωγής, των λυκείων σε μειονοτικά σχολεία και Ιεροδιδασκαλεία, καθώς και σε ελληνικά λύκεια του εξωτερικού. Το ίδιο ισχύει και για τα Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια. Προσωπικό από δημόσιες υπηρεσίες σε Ειδικά Σχολεία Προκειμένου να μειωθεί το φαινόμενο των κενών θέσεων σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο γι’ ακόμη μια χρονιά ταλαιπώρησε τα ειδικά σχολεία σε όλη τη χώρα με την κάλυψη των θέσεων να γίνεται ακόμα και μέσα στον Φεβρουάριο του 2014, το άρθρο 3 προβλέπει τη διάθεση προσωπικού από άλλες δομές και όχι αποκλειστικά από τους πίνακες προσλήψεων. Συγκεκριμένα, σε νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές, όπου υπάρχουν προβλήματα με τις αποστάσεις, προβλέπεται η διάθεση προσωπικού, όπως ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, από την τοπική αυτοδιοίκηση, τις δημόσιες μονάδες υγείας και τα ΚΕΔΔΥ. Επιπλέον θέσεις για τους Κεφαλλονίτες Ηταν αίτημα πολλών εκπαιδευτικών φορέων αλλά και δέσμευση του υπουργείου για τους μαθητές που επλήγησαν από τον καταστρεπτικό σεισμό της Κεφαλλονιάς. Για τους υποψήφιους μαθητές της Γ’ Λυκείου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προβλέπονται θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων σε Πανεπιστήμια, ΤΕΙ, Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες και ΑΣΠΑΙΤΕ. Αναλυτικότερα: α) για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ-Ομάδα Α’ και Β’ προβλέπεται 0,5% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων. Για τους υποψήφιους των εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ- Ομάδα Β’ δίνεται η δυνατότητα να διεκδικήσουν όσες θέσεις από τις παραπάνω μείνουν κενές με αίτησή τους μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων. Εισαγωγή με το 10% Σχετικά με την εισαγωγή του 10%, που αφορά την εισαγωγή υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς νέα εξέταση, αλλά με βάση τη βαθμολογία της τελευταίας εξέτασής τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ορίζεται ότι οι θέσεις που αντιστοιχούν κατανέμονται στους υποψήφιους του έτους 2012 σε ποσοστό 40% και του έτους 2013 σε ποσοστό 60%. Επιπλέον, αποσαφηνίζονται οι σχολές που αφορούν τους υποψηφίους του 10%, καθώς το αρκτικόλεξο «ΑΕΙ» αντικαθίσταται από «Τμήματα των Πανεπιστημίων, ΤΕΙ, Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ), Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών, Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Σχολών της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, καθώς και της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού». Σταδιακή κατάργηση ελληνικών σχολείων εξωτερικού Παράταση ακόμα δύο χρόνων δίνεται στην εφαρμογή του νόμου 4076/2012 και συγκεκριμένα της παραγράφου που ορίζει την κατάργηση των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού. Η νέα ρύθμιση αφορά τη σταδιακή κατάργηση των σχολείων, μία απόφαση που είχε προκαλέσει οξύτατες αντιδράσεις στις ελληνικές κοινότητες του εξωτερικού, κυρίως σε πόλεις όπως το Μόναχο της Γερμανίας. Στόχος του υπουργείου είναι να ολοκληρώσουν

Vice Όλες οι ειδήσεις Time30 Απρίλιος 2014 16:45:33


Μη χάσετε αυτή την Κυριακή 27 Απριλίου τις προσφορές του Ελεύθερου Τύπο της Κυριακής

25 Απρίλιος 2014 15:08:20 e-Typos - Ειδήσεις

Vice Όλες οι ειδήσεις Time25 Απρίλιος 2014 15:08:20


Διαβάστε στον "Ελεύθερο Τύπο": Χωρίς αίτηση τα 500 ευρώ σε 74.000 ενστόλους

24 Απρίλιος 2014 13:10:13 e-Typos - Ειδήσεις

Χωρίς καμία αίτηση, αλλά με βάση τα στοιχεία που θα σταλούν από τις οικονομικές υπηρεσίες των Γενικών Επιτελείων στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών, θα καταβληθεί το λεγόμενο κοινωνικό μέρισμα των 500 ευρώ σε περίπου 38.000 στρατιωτικούς. Μοναδική προϋπόθεση αποτελούν οι μικτές αποδοχές, που δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 1.500 ευρώ, ενώ μέρος του μερίσματος θα μπορεί να χορηγείται έως και τα 1.541 ευρώ μικτά. Με την ίδια ακριβώς διαδικασία θα λάβουν τα χρήματα περίπου 36.000 αστυνομικοί, πυροσβέστες, λιμενικοί, δικαιούχοι. Διευκρινίζεται ωστόσο ότι το επίδομα των ενστόλων δεν πρέπει να συγχέεται με το κοινωνικό μέρισμα, καθώς όσοι λάβουν το επίδομα δεν δικαιούνται να πάρουν το κοινωνικό μέρισμα. Την ίδια ώρα μετά από αίτημα των συνδικαλιστικών ομοσπονδιών των αστυνομικών προς το γενικό γραμματέα Φορολογικών Εσόδων, κ. Θεοχάρη, το οικονομικό βοήθημα θα λάβουν και περίπου 2.000 δόκιμοι των αστυνομικών και στρατιωτικών σχολών. Σε αυτή την περίπτωση οι δόκιμοι πρέπει να υποβάλουν αίτημα για τη χορήγησή του στη συγκεκριμένη φόρμα του συστήματος ΤΑΧΙS του υπουργείου Οικονομικών και θα τους χορηγηθεί εφόσον το δηλωθέν εισόδημά τους για το οικονομικό έτος 2012 δεν υπερβαίνει τις 6.000 ευρώ, βρίσκονται εντός των περιουσιακών κριτηρίων και δεν έχουν δηλώσει ότι φιλοξενούνται από την οικογένειά τους. Πηγές του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, καθώς επίσης και του υπουργείου Οικονομικών, απαντώντας στις ανησυχίες εκατοντάδων στρατιωτικών που επιχείρησαν να κάνουν αίτηση προς τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων αλλά αυτή μπλοκαρίστηκε λόγω του πεδίου διαμονής (αν φιλοξενούνται σε σπίτι συγγενούς) παραπέμπουν στην υποπαράγραφο Α1 του Νόμου 4254/2014 η οποία αναφέρει πως «η εφάπαξ χρηματική ενίσχυση θα πιστωθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων μέχρι την 9 η Μαΐου 2014 χωρίς οι ίδιοι να απαιτείται να προβούν σε αίτηση». Το «κοινωνικό μέρισμα» των 500 ευρώ θα δοθεί σε 33.700 στρατιωτικούς, εφόσον οι μικτές αποδοχές του κατά τη διάρκεια του μηνός Ιανουαρίου του 2014 δεν υπερβαίνουν τα 1.500 ευρώ. Στη συνέχεια, ωστόσο, το υπουργείο Οικονομικών διεύρυνε κάπως την κατηγορία των δικαιούχων και ενέταξε σε αυτούς και όσους έχουν αποδοχές από 1.501 έως και 1.541 ευρώ, αυξάνοντας το συνολικό αριθμό των δικαιούχων στους περίπου 38.000. Στους στρατιωτικούς που λαμβάνουν άνω των 1.500 μικτές αποδοχές ωστόσο η εφάπαξ χρηματική ενίσχυση μειώνεται κατά δώδεκα ευρώ για καθένα επιπλέον ευρώ αποδοχών. Δηλαδή, κάποιος που έχει αποδοχές 1.510 ευρώ θα λάβει μέρισμα 380 ευρώ, ενώ κάποιος που έχει 1.528 ευρώ μισθό θα λάβει 164 ευρώ μέρισμα. Στον υπολογισμό του ορίου των 1.500 ευρώ δεν λαμβάνονται υπόψη η οικογενειακή παροχή και το επίδομα αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας που δίδεται μόνο σε όσους υπηρετούν σε ακριτικές περιοχές και σε όσους υπηρετούν σε μονάδες προκάλυψης ή μονάδες που από τη φύση της αποστολής τους διατηρούν αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα. Αντίθετα, συνυπολογίζονται τα πάσης φύσεως επιδόματα κινδύνου (πτητικό, καταδυτικό, κ.λπ.) των οποίων οι συνολικές καταβολές κατά το έτος 2013 διαιρούνται με το 12 και αθροίζονται στις μικτές μηνιαίες αποδοχές. Από τον πίνακα του υπουργείου Οικονομικών που εξασφάλισε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (δημοσιεύεται) προκύπτει πως δικαιούχοι του «κοινωνικού μερίσματος» των 500 ευρώ είναι στελέχη βαθμού ανθυπολοχαγού και υπολοχαγού (από ΑΣΕΙ) με το πολύ 12 χρόνια υπηρεσίας, μόνιμοι λοχίες, επιλοχίες, αρχιλοχίες και ανθυπασπιστές (απόφοιτοι ΑΣΣΥ) με έως 14 χρόνια υπηρεσίας, ΕΜΘ επιλοχίες με 15 έως 17 χρόνια υπηρεσίας και ΕΠΟΠ λοχίες. ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΥΤΡΑΣ akoutras@e-typos.com

Vice Όλες οι ειδήσεις Time24 Απρίλιος 2014 13:10:13