συνταξεις δημοσιου μαρτιου 2014

Press Report

Πηγές ειδήσεων προϊόντων ενημερώνονται συνεχώς

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+

Ads

Τα αίτια της διακοπής του προγράμματος στήριξης

07 Ιούλιος 2015 06:52:39

ΠΟΛΙΤΙΚΗ Έντυπη Έκδοση Υποχείριο των οικονομικών εξελίξεων η πολιτική Του Θεόδωρου Παπαηλία 1. Η ελληνική διάσωση και η πολιτική ανεπάρκεια Η δήλωση (στα τέλη του 2009) ότι το έλλειμμα του προϋπολογισμού θα ανερχόταν στο 12% (15,6% με τις νέες εκτιμήσεις) έσκασε ως βόμβα στην Ευρώπη, μολονότι η τάση ιδιαίτερα του χρέους – βλέπε Διάγραμμα – (129% του ΑΕΠ) είχε ήδη διαφανεί από το 2007, παρά τις διαβεβαιώσεις της τότε κυβέρνησης περί θωρακισμένης οικονομίας. Έπειτα από μήνες διαβουλεύσεων, οι εκνευρισμένοι Ευρωπαίοι κατέληξαν σε πρόσκληση του ΔΝΤ ως ειδικού. Έτσι η κυβέρνηση, παρά τα μέτρα λιτότητας που σχεδίασε το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου, αποδέχθηκε εκβιαζόμενη σχέδιο απότομης προσαρμογής (απεκλήθη κατ’ ευφημισμόν μνημόνιο συνεργασίας και ψηφίστηκε στις 6 Μαΐου 2010). Το ΔΝΤ, αρχιτέκτων της διάσωσης, απέτυχε, όπως μάλλον ήταν αναμενόμενο1, και γρήγορα αποδέχθηκε το γεγονός. Έναν χρόνο αργότερα, και ο πλέον αδαής αντιλαμβανόταν ότι η απομείωση του χρέους ήταν αναπόφευκτη. Αρχικά (Ιούλιος) αυτή υπολογίσθηκε στο 21% και στο τέλος του 2011 στο 53%. Παράλληλα, η κυβέρνηση τον Φεβρουάριο του 2012 ψήφισε το δεύτερο μνημόνιο, επαχθέστερο του πρώτου. Σταδιακά το χρέος από τους εισοδηματίες και τις τράπεζες επιβάρυνε τους Ευρωπαίους μικρομεσαίους φορολογούμενους. Αυτό δεν ήταν τυχαίο γεγονός, αλλά συνιστά τη λογική του συστήματος. Η ύφεση 25% (μεταξύ 2008 και 2014), οι 1,4 εκατ. άνεργοι, η σύνθλιψη των εισοδημάτων και η αποσυσσώρευση κεφαλαίου οδήγησε τη συγκυβέρνηση, που σχηματίσθηκε με τις εκλογές του Ιουνίου 2012, σε έντονη αντιπαράθεση. Η ΔΗΜΑΡ δραπέτευσε με πρόσχημα το κλείσιμο της ΕΡΤ (Ιούνιος 2013). Όμως μετά τις ευρωεκλογές (Μάιος 2014) οι εναπομείναντες δυο εταίροι ακολούθησαν τοις πράγμασι το παράδειγμά της, αφού εγκατέλειψαν το πρόγραμμα προσαρμογής ομιλώντας για success story, αντιπολιτευόμενοι την Αριστερά, η οποία υποσχόταν τον παράδεισο. Ένα μέρος της κοινωνίας βρέθηκε σε ανοικτή ή επαπειλούμενη πτώχευση (Παπαηλίας Θ., «Ποντίκι», 28 Μαΐου 2015). Συνεπώς, η κυβέρνηση, αντί να ολοκληρώσει τα μέτρα που προαπαιτούνταν για την τελευταία αξιολόγηση και να λάβει τα 7 δισ. ευρώ (ολοκληρώνοντας τον Δεκέμβριο τις μνημονιακές υποχρεώσεις), εκτίμησε ότι η λήψη των επιπλέον μέτρων (μειώσεις συντάξεων, καταρράκωση των επικουρικών κ.λπ.) θα την οδηγούσε σε ήττα. Ζήτησε ως εκ τούτου (το καλοκαίρι από τη Γερμανία) πολιτική λύση, την οποία φυσικά δεν έλαβε. Απέτυχε στην εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας και στις 25 Ιανουαρίου απώλεσε την εξουσία. Αν και ήταν απτό το ψηφιδωτό των δυνάμεων που κυριαρχούσαν στην Ευρώπη, ο ΣΥΡΙΖΑ, ένα σύνολο ατάκτων, έκρινε ότι ο νωπός θρίαμβός του θα έπειθε τους δανειστές. Αλλά ήταν ποτέ κάτι τέτοιο δυνατόν; 2. Το ευρωπαϊκό πλαίσιο: οι ιδεολογικές συντεταγμένες Ενώ το διάστημα 1400-1750, δηλαδή προ της βιομηχανικής επανάστασης, κυριαρχούσε ο κρατικός παρεμβατισμός και στις διεθνείς οικονομικές σχέσεις η εμποροκρατία, σταδιακά στη Γαλλία με τους Φυσιοκράτες και στην Αγγλία με την αγγλική πολιτική σκέψη και φιλοσοφία (Lock, Hume, Smith) επικράτησε ο φιλελευθερισμός. Στην Αγγλία μάλιστα το 1834 με τον νέο νόμο περί πτωχών καταργήθηκε όλο το προστατευτικό πλέγμα που είχε θεμελιωθεί κατά τον 16ο αιώνα και θεσπιστεί το 1601. Η κατάργηση των νόμων περί σιτηρών (1846) επέβαλε και την ελευθερία του εμπορίου. Η πρωτοστατούσα Αγγλία δεν είχε να χάσει στον ανταγωνισμό σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες, ιδιαίτερα της Ευρώπης. Όμως, στην τελευταία, ιδιαίτερα στη Γερμανία, προβλήθηκε σοβαρή άμυνα με την Ιστορική Σχολή, η οποία διατήρησε την αντίληψη περί του προστατευτισμού και μαζί με την άνοδο του εθνικισμού θεμελίωσε ισχυρή θεωρία παρέμβασης. Με τις προϋποθέσεις αυτές, ως ιδεολογία, ο Μπίσμαρκ, προκειμένου να διατηρήσει το αμάλγαμα των κρατιδίων που συνενώθηκαν, συνέστησε το πρώτο κράτος πρόνοιας (μέτρα τη δεκαετία 1880). Η προελαύνουσα σοσιαλιστική ιδεολογία, λόγω του διογκούμενου εργατικού ζητήματος, απότοκου της εκβιομηχάνισης και της αστικοποίησης, διεύρυνε σε όλες σχεδόν τις χώρες το κίνημα του κρατικού παρεμβατισμού, ενώ οι καταστροφές του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου και η κρίση (1929-1933) καθιέρωσαν τα κεϋνσιανά οικονομικά. Η άποψη περί διευρυμένης συμμετοχής του Δημοσίου κατέστη αποδεκτή σε όλη την ήπειρο μέχρι το 1970. Είτε ανελάμβαναν την εξουσία εργατικά κόμματα είτε συντηρητικά, οι διαβαθμίσεις δεν απέκλιναν ουσιωδώς. Και οι μεν και οι δε ευνοούσαν τη μεσαία τάξη και μάλιστα το χαμηλότερο και μεσαίο τμήμα αυτής2 και για τον λόγο αυτόν μεσουράνησε το κράτος πρόνοιας. Η πολιτική της αύξησης των δημόσιων δαπανών και των ελλειμματικών προϋπολογισμών και η σταδιακή μετακίνηση του καπιταλισμού σε σοσιαλιστικές συντεταγμένες (ένα είδος μετάβασης) οδηγήθηκε τη δεκαετία του 1970 στα όριά της. Οι φορολογικοί συντελεστές, προκειμένου να καλυφθεί μέρος των ελλειμμάτων, διαρκώς διογκώνονταν (οι ανώτεροι υπερέβησαν το 60% ή και 70%), με συνέπεια ένα ικανό τμήμα – κυρίως το μεσαίο και ανώτερο – της μεσαίας τάξης να υφίσταται ισχυρή αφαίμαξη και να αρχίσει να διάκειται αρνητικά απέναντι στην αποκληθείσα δημοσιονομική «ασωτία». Οι πετρελαϊκές κρίσεις (1973 και 1979) επιβάρυναν αφόρητα την κατάσταση αυτή δίνοντας σημαντικό χτύπημα στην εφαρμοζόμενη πολιτική της περιόδου (1940-1970). Το κεφάλαιο σταδιακά μετετρέπετο σε πολυεθνικό3. Η μητρική εταιρεία συνήθως διατηρεί τη διοίκηση στο κέντρο και μεταφέρει τις λοιπές δραστηριότητες στην περιφέρεια. Η μετακίνησή του σε συγκεκριμένα σημεία έχει ως απόρροια τη μερική αποβιομηχάνιση των ανεπτυγμένων χωρών. Το κεφάλαιο, προκειμένου να αποφύγει την υψηλή φορολογία και τους υψηλούς μισθούς που επικρατούν στη Δύση, εγκαθίσταται στην Ανατολή ή σε τροπικούς φορολογικούς παραδείσους. Η δύναμη των συνδικάτων μειώνεται και η φορολογική επιβάρυνση κρίνεται ως επιδρομή στον πλούτο. Η κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού διέλυσε το «αντίπαλο δέος», ενώ η παγκοσμιοποίηση, δηλαδή η επιβολή ενιαίων κανόνων (κοινώς η διευκόλυνση) στην κίνηση του κεφαλαίου και των εμπορευμάτων αρχικά και τη μετακίνηση ανθρώπων ύστερα κυριάρχησε. Υπ’ αυτούς τους όρους το κράτος πρόνοιας και όλη η δυτική αντίληψη περί καπιταλισμού με ανθρώπινο πρόσωπο απαξιώθηκαν σημαντικά. Λόγω της κοινωνικής πίεσης αρχικά το κράτος προσπάθησε να διατηρήσει ένα ελάχιστο όριο παρέμβασης, χρηματοδοτώντας κάποιες δομές (πρόνοια κ.λπ.), με συνέπεια την αύξηση του χρέους, αφού τα φορολογικά έσοδα μειώνονται καθώς το ανώτερο τμήμα της μεσαίας τάξης και οι πλούσιοι διέφευγαν. Η αντιμετώπιση του χρέους όμως απαιτούσε μικρότερα έξοδα, άρα μικρότερο κοινωνικό κράτος. Σε αυτήν τη δίνη είναι εγκλωβισμένες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις από το 1990 και έπειτα, με τις πλέον προχωρημένες να έχουν καταστεί κοινωνίες των δύο τρίτων και να τείνουν να μετατραπούν σε αυτές του ενός τρίτου, αφού είναι υποχρεωμένες, ως αερόστατο που πέφτει, να εγκαταλείπουν βάρος, δηλαδή κοινωνικά στρώματα στην τύχη τους. Τοιουτοτρόπως, η πολιτική έχει καταστεί υποχείριο των οικονομικών εξελίξεων. Ενώ δηλαδή στις αρχές της ανόδου του εθνικού κράτους η πολιτική μπορούσε να επιβάλλεται επί του πλούτου, σήμερα συμβαίνει το εντελώς αντίθετο. Έτσι ο Γερμανός αυτοκράτορας ή ο Φίλιππος Β’ είχαν την ισχύ να παραβλέπουν ενίοτε τα αιτήματα των κεφαλαιούχων και να πειθ

Vice Όλες οι ειδήσεις Time07 Ιούλιος 2015 06:52:39


Ads

Στους 468.422 οι συνταξιούχοι του Δημοσίου το 2014

22 Ιούνιος 2015 11:30:33 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Στους 468.422 ανήλθε ο αριθμός των συνταξιούχων του Δημοσίου το 2014. Σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η δαπάνη...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time22 Ιούνιος 2015 11:30:33


Στα 121,39 δισ. ευρώ εκτοξεύθηκαν οι εγγυήσεις του Δημοσίου στα τέλη Μαρτίου

12 Μάϊος 2015 08:45:30 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Στα 121,39 δισ. ευρώ ή στο 70% του ΑΕΠ περίπου ανήλθε στα τέλη Μαρτίου η συνολική αξία του χρέους που φέρει κυβερνητική εγγύηση. Όπως...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time12 Μάϊος 2015 08:45:30


Γεμίζουν τα κρατικά ταμεία...

14 Απρίλιος 2015 06:22:37

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Έντυπη Έκδοση Κάτι... τρέχει με τη διαπραγμάτευση. Υποτίθεται ότι οι εκπρόσωποι των θεσμών είναι οι «σκληροί των αριθμών». Υποτίθεται ότι καλούνται να καταλήξουν σε μια συμφωνία με την ελληνική πλευρά για το πώς θα επιτευχθεί στην Ελλάδα μέσα στο 2015 πρωτογενές πλεόνασμα της τάξεως του 1,2% - 1,5% ή, σε κάθε περίπτωση, χαμηλότερο από το 3% (διότι αυτό προέβλεπε η συμφωνία της 20ής Φεβρουαρίου), ήτοι περίπου 1,5 δισ. ευρώ. Τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί ακόμη και χωρίς μέτρα. Ήδη προκύπτει ότι ο προϋπολογισμός του 2015 – ο οποίος, σημειωτέον, έχει στόχο 3% και όχι 1,5% – εκτελείται κανονικότατα, ακόμη και στο σκέλος των εσόδων. Η ελληνική κυβέρνηση, από την πλευρά της, δεν περιορίζεται στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, αλλά παρουσιάζει στους δανειστές και έναν αναλυτικό κατάλογο παρεμβάσεων που μπορούν να αποφέρουν έσοδα έως 6,2 δισ. ευρώ. Όσο «ριψοκίνδυνους» ή «ουτοπικούς» και αν θεωρήσει κάποιος αυτούς τους στόχους, δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι θα εξασφαλίσουν το «μαξιλάρι» για να καλυφθούν οι λιγοστές παροχές που έχουν προαναγγελθεί (σ.σ.: τα 200 εκατ. ευρώ της ανθρωπιστικής κρίσης που έχουν ψηφιστεί και τα περίπου 600 εκατ. ευρώ που χρειάζονται για την καταβολή της 13ης δόσης). Φαίνεται λοιπόν ότι η ελληνική κυβέρνηση εμφανίζεται να παρουσιάζει καλές «επιδόσεις» στον τομέα που όλοι αμφισβητούσαν: στους αριθμούς και στην ποσοτικοποίηση. Εύλογα λοιπόν εγείρονται πλέον τα εξής ερωτήματα εν όψει της διπλής συνεδρίασης στο Euroworking Group: ◆ Μήπως η πίεση από την πλευρά των δανειστών έχει τελικώς πολιτικά και όχι οικονομικά κίνητρα και χαρακτηριστικά; ◆ Μήπως έχει δίκιο η κυβέρνηση, η οποία εδώ και εβδομάδες φωνάζει ότι ο στόχος των δανειστών δεν είναι να συμφωνηθεί υψηλό πρωτογενές πλεόνασμα, αλλά να συρθεί η Ελλάδα – όταν πλέον θα έχουν τελειώσει και τα τελευταία ευρώ από τα ταμεία – στο να υπογράψει ένα νέο πρόγραμμα με πλήθος υφεσιακών μέτρων, το οποίο θα συνταχθεί καθ’ υπαγόρευση των ξένων; Προς υπέρβαση στόχων Τα στοιχεία για την πορεία των εσόδων τον Μάρτιο, που διέρρευσαν τις προηγούμενες ημέρες – επισήμως αναμένεται να ανακοινωθούν μετά το Πάσχα, αλλά η πληροφορία για την πορεία τους έχει ήδη φτάσει και στο Μέγαρο Μαξίμου από τον αρμόδιο υπουργό αναπληρωτή Οικονομικών Δημήτρη Μάρδα –, δείχνουν ότι ένα τεράστιο κενό της τάξεως του 1 δισ. ευρώ που εμφανίστηκε τον Ιανουάριο στο σκέλος των εσόδων, κατέστη εφικτό να καλυφθεί μέσα σε μόλις δύο μήνες. Εκ των υστέρων βέβαια προκύπτει ότι ένα μεγάλο μέρος από την «τρύπα» του 1 δισ. ευρώ στα έσοδα δημιουργήθηκε για συγκυριακούς λόγους. Η καθυστέρηση στην έλευση χρημάτων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), αλλά και στην πληρωμή των 190 εκατ. ευρώ από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας (ως τμήμα του συνολικού ποσού για την απόκτηση του πρόσθετου τηλεπικοινωνιακού φάσματος) είχε αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μεγάλο άνοιγμα τους τελευταίους μήνες του 2014 και τους πρώτους μήνες του 2015. Τελικώς, τα χρήματα ήρθαν και η συγκυριακή υστέρηση καλύφθηκε. Ακόμη όμως και στον «σκληρό πυρήνα» των εσόδων, που είναι τα φορολογικά έσοδα, οι εξελίξεις ήταν καλύτερες σε σχέση με όσα αναμένονταν. Οι λόγοι; 1 Η «ιδέα» να χαρίσει η εφορία προσαυξήσεις για να μαζέψει ληξιπρόθεσμες οφειλές αποδείχτηκε πολύ αποδοτική. Έτσι, ο Μάρτιος ενισχύθηκε με ζεστό χρήμα 147 εκατ. ευρώ, το οποίο κανείς δεν υπολόγιζε, δεδομένου ότι η ρύθμιση - εξπρές κράτησε μόνο τέσσερις ημέρες. Μάλιστα, υπάρχουν ελπίδες ότι τον Απρίλιο τα πράγματα θα πάνε ακόμη καλύτερα, δεδομένου ότι η ρύθμιση των 100 δόσεων που θα αρχίσει μετά το Πάσχα είναι ακόμη πιο «γενναιόδωρη». Εκτός από προσαυξήσεις, αυτήν τη φορά θα μπορούν οι οφειλέτες να διαγράψουν και πρόστιμα όπως και πρόσθετους φόρους μετά και την ενεργοποίηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, κάτι βέβαια που έχει ξεσηκώσει αρκετές αντιδράσεις καθώς οι νομοταγείς πρακτικά εξισώνονται με τους φοροπαραβάτες. 2 Ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτικός και για τη φετινή χρήση. Εκτός από τα χρήματα που εισέρρευσαν στα κρατικά ταμεία με τις δύο τελευταίες δόσεις του φόρου, μπήκαν στα ταμεία και πρόσθετα χρήματα τον Μάρτιο, με τα συνολικά έσοδα από τον φόρο να προσεγγίζουν πλέον τα 2,7 δισ. ευρώ. Μάλιστα, αν ληφθεί υπόψη ότι έχουν βεβαιωθεί και 500 εκατ. ευρώ τα οποία δεν έχουν εισπραχθεί, είναι τελικώς πολύ πιθανό ότι θα καταγραφεί υπεραπόδοση από τον ΕΝΦΙΑ. 3 Αποδοτικό φαίνεται να αποδεικνύεται και το μέτρο της μείωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης. Ο συνδυασμός των λιγότερων φόρων, της διατήρησης του επιδόματος (έστω και αν πληρώνεται με το σταγονόμετρο προκαλώντας τις αντιδράσεις των καταναλωτών) και της βαρυχειμωνιάς έχει φέρει χρήμα στο κρατικό ταμείο κυρίως από τον ΦΠΑ στο πετρέλαιο θέρμανσης. Κάπως έτσι, το Δημόσιο έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να μαζέψει 11,9 δισ. ευρώ μέσα στο πρώτο τρίμηνο και να «πιάσει» τους στόχους που είχαν τεθεί από τον περασμένο Νοέμβριο, όταν ψηφιζόταν ο κρατικός προϋπολογισμός. Σημειωτέον ότι ο προϋπολογισμός εξακολουθεί να προβλέπει πλεόνασμα 3% (ήτοι 5,7 δισ. ευρώ). Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι τον Φεβρουάριο υπήρξε υπερσυγκράτηση δαπανών, τότε υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο τα στοιχεία του Μαρτίου να δείξουν πως υπάρχει υπέρβαση των στόχων του πρωτογενούς πλεονάσματος που είχαν τεθεί για το τρίμηνο. Η «λίστα Βαρουφάκη» Αυτή η εικόνα για την εκτέλεση του φετινού προϋπολογισμού εξηγεί σε μεγάλο βαθμό και το περιεχόμενο του e-mail Βαρουφάκη. Ο υπουργός Οικονομικών εκτιμά ότι, αφού μπορεί να εκτελέσει προϋπολογισμό στο πρώτο τρίμηνο μέσα στις χειρότερες δυνατές συνθήκες (προεκλογική περίοδος, αβεβαιότητα λόγω διαπραγματεύσεων, ακραία ανασφάλεια στις τάξεις του κοινού λόγω βομβαρδισμού απειλών περί Grexit ή Grexident, βομβαρδισμός με αρνητικά δημοσιεύματα από ξένα ΜΜΕ και λοιπά... δεινά), ενδεχομένως να μπορεί να τον εκτελέσει με σχετική ασφάλεια και στο υπόλοιπο του έτους. Φυσικά, το 3% πλεόνασμα μοιάζει άπιαστος στόχος από τη στιγμή που η ανάπτυξη δεν θα είναι η προβλεπόμενη (άλλο το 2,9% που έχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό και άλλο το 1,4% ή και ακόμη λιγότερο που είναι ο αναθεωρημένος στόχος). Ωστόσο, το 1,5% μοιάζει να μπορεί να επιτευχθεί χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα μέτρα, ακόμη και αν κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού συνυπολογιστούν οι πρόσθετες δαπάνες που θέλει να κάνει η κυβέρνηση για το πακέτο της ανθρωπιστικής κρίσης και την καταβολή της 13ης σύνταξης (συνολικά 800 εκατ. ευρώ). Τα νέα μέτρα του πακέτου Βαρουφάκη Ο κατάλογος των μέτρων που παρουσιάστηκαν (για την ακρίβεια, διέρρευσαν την προηγούμενη εβδομάδα) έχει εκτιμηθεί ότι μπορούν να αποδώσουν έως και 6,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 4,7 δισ. ευρώ από φορολογικά μέτρα. Σε αρκετά σημεία η πρόβλεψη κρίνεται αισιόδοξη, καθώς πολλά από τα μέτρα μπορούν μεν να αποδώσουν, αλλά όχι τόσο σύντομα ώστε να μπορούν να αποφέρουν έσοδα μέσα στο 2015. Το ότι οι προβλέψεις μπορεί να κρίνονται αισιόδοξες δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν θα εκπληρωθεί κανένας στόχος. Παραδείγματ

Vice Όλες οι ειδήσεις Time14 Απρίλιος 2015 06:22:37


ΝΔ: Αυτά είναι τα ταμεία που έβαλε χέρι η κυβέρνηση

09 Απρίλιος 2015 17:17:24

ΠΟΛΙΤΙΚΗ Αναλυτική λίστα για τους οργανισμούς και τους φορείς, στων οποίων τα ταμεία “έβαλε χέρι” η κυβέρνηση, έδωσε στη δημοσιότητα η Νέα Δημοκρατία. Αναλυτικά η ανακοίνωση: Η κυβέρνηση το τελευταίο διάστημα λόγω της χρηματοδοτικής ασφυξίας και της έλλειψης ρευστότητας που η ίδια έχει προκαλέσει με τις πράξεις της, επιχειρεί έναν εσωτερικό δανεισμό δεσμεύοντας τα αποθεματικά Ταμείων, ΔΕΚΟ και κάθε λογής δημόσιων Οργανισμών. Η κυβέρνηση αναμένεται να στραφεί και στα ταμειακά διαθέσιμα άλλων φορέων για τη διασφάλιση ρευστότητας, ως λύση έσχατης ανάγκης, που όπως γίνεται αντιληπτό, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο να συνεχιστεί. 200 εκ. από τον ΟΠΕΚΕΠΕ Με κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ. 293, 27-2-2015) που υπέγραψαν ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτης Λαφαζάνης και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Δημήτρης Μάρδας, η πλεονάζουσα ρευστότητα του ΟΠΕΚΕΠΕ θα πρέπει να μεταφερθεί από τις εμπορικές τράπεζες στην Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου να αξιοποιηθούν για τις χρηματοδοτικές ανάγκες του κράτους. Τα χρήματα που προέρχονταν από κοινοτικά προγράμματα για τους Έλληνες αγρότες, υπολογίζονται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ και αναμένεται να αλλάζουν πορεία για να χρησιμοποιηθούν από το κράτος για την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών. 80 εκ. από την Περιφέρεια Αττικής Τα πρώτα 80 εκατ. ευρώ από το πλεόνασμα της Περιφέρειας κατατέθηκαν εσπευσμένα στην ΤτΕ, μετά από απόφαση(26-3-2015) της Περιφερειάρχη Ρένας Δούρου, η οποία προωθήθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Είναι προφανής η επιθυμία της κυβέρνησης να ελέγξει τα αποθεματικά Ταμείων και ΟΤΑ, με στόχο την κάλυψη των δανειακών αναγκών της χώρας. 120 εκ. από τον ΟΑΕΔ Τη μεταφορά 120 εκατ. ευρώ από το σύνολο των διαθεσίμων του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), στην Τράπεζα της Ελλάδος αποφάσισε κατά πλειοψηφία κατά την έκτακτη συνεδρίαση της 26ης Μαρτίου 2015 το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού. 114 εκ. από την ΕΕΤΤ Στον κρατικό προϋπολογισμό προς αξιοποίηση περνούν με κοινή υπουργική απόφαση (1-4-2015) τα αποθεματικά ύψους 114.363.336,54 ευρώ της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, με κοινή υπουργική απόφαση των Σταθάκη-Μάρδα. 555 εκ. ευρώ από το ΤΧΣ Στον ειδικό λογαριασμό ταμειακής διαχείρισης στην Τράπεζα της Ελλάδας όπου είναι κατατεθειμένα τα διαθέσιμα ασφαλιστικών Ταμείων και φορέων του Δημοσίου, πέρασε και το υπόλοιπο των αποθεματικών του ΤΧΣ, ύψους 345 εκατ. ευρώ, προκειμένου να γίνουν repos με το Δημόσιο για την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών του. 400 εκ. από την Αττικό Μετρό Η Αττικό Μετρό, έχει ήδη μεταφέρει τα αποθεματικά της, τής τάξης των 400 εκατ. ευρώ στην Τράπεζα της Ελλάδος η οποία μπορεί να τα διαθέσει, εφόσον κατατεθεί σχετικό αίτημα, για την αποπληρωμή μισθών και συντάξεων. Ουσιαστικά, πρόκειται για κονδύλια του ΕΣΠΑ, δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και πόρους του ελληνικού Δημοσίου στα οποία «βάζει χέρι» η κυβέρνηση για να πληρώσει μισθούς και συντάξεις. Ενδεικτικά, τον Ιούνιο του 2013 η ΕΤΕπ είχε εκταμιεύσει δάνειο ύψους 250 εκατ. ευρώ (30ετούς διάρκειας με 7ετή περίοδο χάριτος) για την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά που αποτελούσε τμήμα εγκεκριμένης πίστωσης 450 εκατ. 100 εκ. από Κτηριακές Υποδομές Α.Ε.(πρώην ΟΣΚ) Στο πλαίσιο της απελπιστικής αναζήτησης ρευστότητας προκειμένου να πληρωθούν οι μισθοί και οι συντάξεις του Απριλίου, η Κυβέρνηση αναζητά μέρος από τα περίπου 100 εκατ. ευρώ των διαθεσίμων του οργανισμού Κτηριακές Υποδομές, ένα σημαντικό ποσοστό περίπου το ήμισυ, αφορά σε δόση δανείου που έχει χορηγηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Πρόκειται για δάνειο που έχει χορηγηθεί με προνομιακά επιτόκια και όρους, προκειμένου να υποστηριχθεί η ανέγερση σχολικών Υποδομών, κτίρια κλπ. 200 εκ. από την ΕΥΔΑΠ Στην έσχατη λύση των ταμείων των ΔΕΚΟ καταφεύγει η κυβέρνηση, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ανάγκες για πληρωμές από το δημόσιο. Ουσιαστικά στο στόχαστρο της Κυβέρνησης βρίσκονται τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα μεγάλων ΔΕΚΟ όπως και η ΕΥΔΑΠ από την οποία δέσμευσε αποθεματικά ύψους 200εκ. 100εκ από τον ΟΣΕ Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Βαρουφάκη, στις 26/3/2015, ως μοναδικού μετόχου αρκετών ΔΕΚΟ, όπως και του ΟΣΕ, δόθηκε η εντολή να προχωρήσει η διοίκηση της εταιρείας σε «άνοιγμα λογαριασμού ταμειακής διαχείρισης στην Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου να μεταφερθούν ταμειακά διαθέσιμα που διατηρούνται σε εμπορικές τράπεζες, με σκοπό την επένδυσή τους». Επισήμως έχει γίνει γνωστή η μεταφορά των πρώτων 5 εκ. Η κυβέρνηση απλώνει «χέρι» και στο ΕΣΠΑ Το υπουργείο Οικονομίας επιμένει στην εφαρμογή της απόφασης για τα κονδύλια του ΕΣΠΑ προς τις περιφέρειες και τις καλεί να αξιοποιήσουν έως τις 19 Απριλίου τα σχετικά κονδύλια που τους έχουν πιστωθεί και εάν δεν το πράξουν, όπως σημειώνεται στην εγκύκλιο, «τα ποσά αυτά θα ανακληθούν άμεσα». Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για ποσά ύψους 600 εκατ. ευρώ, τα οποία είναι κατατεθειμένα στον Κεντρικό Λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος και τα οποία λιμνάζουν από τα τέλη του 2014. Είναι σαφές ότι το αυστηρό χρονοδιάγραμμα συνδέεται με τα προβλήματα ρευστότητας, με το υπουργείο, ωστόσο, να επιμένει ότι τα ποσά αυτά θα ανακατανεμηθούν με βάση άλλες ανάγκες των περιφερειακών προγραμμάτων για έργα του ΕΣΠΑ. «Με τις δεσμεύσεις των αποθεματικών από ΟΠΕΚΕΠΕ, Περιφέρεια Αττικής, ΟΑΕΔ, ΕΕΤΤ, ΤΧΣ, ΕΥΔΑΠ, Αττικό Μετρό, Κτηριακές Υποδομές και ΟΣΕ, η Κυβέρνηση έχει κυριολεκτικά «στεγνώσει» τους φορείς του Δημοσίου και έχει αποδυναμώσει την καταθετική βάση των εμπορικών τραπεζών! Η Κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει: - Πότε θα επιστρέψει τα χρήματα που δεσμεύει; - Η χρήση κοινοτικών κονδυλίων για την αγορά repos είναι σύννομη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία; - Γιατί δημιουργεί συνθήκες αντιπαράθεσης με την ΕΤΕπ και τους εταίρους δεσμεύοντας ευρωπαϊκά χρήματα που προορίζονται για επενδύσεις;» τόνισε χαρακτηριστικά ο τομεάρχηςΥποδομών Μεταφορων κ Δικτύων της ΝΔ, Λευτέρης Αυγενάκης. Κυβέρνηση ΝΔ χρήματα ανάγκες

Vice Όλες οι ειδήσεις Time09 Απρίλιος 2015 17:17:24


Νέα υπόθεση με αναπηρικές συντάξεις-μαϊμού

26 Μάρτιος 2015 19:38:33

ΕΛΛAΔΑ «Έκανα καλό, γιατί οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να ζήσουν», δήλωσε στην Αστυνομία ο ”εγκέφαλος” οργανωμένου κυκλώματος, που εμπλέκεται σε μεγάλη απάτη σε βάρος του ΙΚΑ και του ΟΑΕΕ, με την έκδοση πλαστών αναπηρικών συντάξεων, προνοιακών επιδομάτων και αποζημιώσεων για δήθεν εργατικά ατυχήματα, και στο οποίο συμμετείχαν, εκτός των άλλων, 17 γιατροί και υπάλληλοι των δύο οργανισμών. Η υπόθεση, από την οποία προκύπτει ζημιά εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε βάρος του Δημοσίου, εξιχνιάστηκε μετά από πολύμηνη έρευνα της Οικονομικής Αστυνομίας. Την περασμένη Δευτέρα, 23 Μαρτίου, μετά από συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση σε διάφορες περιοχές της Αττικής, συνελήφθησαν οκτώ άτομα, τέσσερις άνδρες και τέσσερις γυναίκες, όλοι Έλληνες, ηλικίας από 26 έως 67 ετών. Ανάμεσα στους συλληφθέντες είναι και ο αρχηγός της σπείρας, ένας 53χρονος πρώην ασφαλιστής, ο οποίος έχει εξασφαλίσει και για τον εαυτό του... αναπηρική σύνταξη- μαϊμού, καθώς και ένας 45χρονος υπάλληλος του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ), ο οποίος είχε σημαντικό ρόλο, αφού ήταν αυτός που έβρισκε τους «πελάτες», με βάση το ύψος των ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, ώστε τα κέρδη να είναι υψηλά για όλους, καθώς και το να μην έχουν χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία, που θα συμψηφίζονταν. Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα για συγκρότηση και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση, απάτη κατ' εξακολούθηση, πλαστογραφία και κατάχρηση σε βάρος του Δημοσίου. Συγκατηγορούμενοί τους, οι οποίοι δεν συνελήφθησαν λόγω παρέλευσης του αυτοφώρου, είναι εννέα ιδιώτες γιατροί, οκτώ γιατροί του ΙΚΑ, οι οποίοι συμμετείχαν σε επιτροπές πιστοποίησης αναπηρίας και άλλα 12 άτομα, τέσσερις από τους οποίους ήταν υπάλληλοι των ασφαλιστικών οργανισμών και οι υπόλοιποι εμφανίζονταν ως μάρτυρες για τα δήθεν εργατικά ατυχήματα. Όπως ανακοίνωσαν, σήμερα ο διευθυντής της Οικονομικής Αστυνομίας, ταξίαρχος Μανώλης Πλουμής, ο υποδιευθυντής της υπηρεσίας Θανάσης Ασβεστάς και ο εκπρόσωπος της ΕΛΑΣ Κλεάνθης Παπαγιαννόπουλος, τα μέλη του κυκλώματος, για κάθε παράνομη χορήγηση προνοιακού επιδόματος, αναπηρικής σύνταξης ή «εργατικού ατυχήματος», απεκόμιζαν χρηματικό ποσό από 2.000 έως 5.000 ευρώ. Όπως εξακριβώθηκε από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, η ζημιά σε βάρος του ελληνικού δημοσίου ανέρχεται τουλάχιστον σε 360.000 ευρώ. Στην πραγματικότητα, όμως, υπολογίζεται ότι είναι πολύ μεγαλύτερη, καθώς τα στοιχεία αφορούν στην περίοδο από τον περασμένο Σεπτέμβριο και μετά, ενώ η σπείρα δραστηριοποιείτο περίπου τέσσερα χρόνια. Σε ό,τι αφορά την μεθοδολογία, ο 53χρονος και οι στενοί συνεργοί του εντόπιζαν, με τη βοήθεια του 45χρονου υπαλλήλου του ΟΑΕΕ, άνεργους ή άλλα άτομα με σοβαρά οικονομικά προβλήματα, κυρίως από τις περιοχές της Δυτικής Αττικής και του Πειραιά, όπου τα εισοδήματα είναι χαμηλά, και συμφωνούσαν μαζί τους προκειμένου να τους εξασφαλίσουν αναπηρικές συντάξεις, προνοιακά επιδόματα, ή αποζημιώσεις για εργατικά ατυχήματα. Από τα χρήματα που εξασφάλιζαν τα μέλη του κυκλώματος έπαιρναν το 50%. Για την επίτευξη του στόχου τους, προσκόμιζαν φακέλους με πλαστά πιστοποιητικά, όπως ψεύτικες βεβαιώσεις γιατρών ή εξετάσεις άλλων ανθρώπων με πραγματικά προβλήματα, ενώ εξαγόραζαν τους γιατρούς των επιτροπών του ΙΚΑ, για να πιστοποιήσουν τις αναπηρίες. Τέσσερις από τους συνεργάτες του κυκλώματος, των οποίων τις εξετάσεις χρησιμοποιούσαν για τους υγιείς, συμπεριλαμβάνονται στην δικογραφία. Όπως είπε ο ταξίαρχος Μ. Πλουμής, οι γιατροί, ανάλογα με τις «υπηρεσίες» τους, ελάμβαναν από για κάθε επίσκεψη από 50 έως και 700 ευρώ, που ήταν αμοιβή κυρίως για τους γιατρούς που συμμετείχαν στις επιτροπές. Υπάρχει περίπτωση που ο αρχηγός έδωσε εντολή σε γιατρό μέσα σε επιτροπή, με SMS, στο οποίο ζητούσε να του «φτιάξει», τον εξεταζόμενο που ήταν μπροστά τους. Όσον αφορά τα «εργατικά ατυχήματα», ο 53χρονος είχε μερικές ακτινογραφίες και άλλες εξετάσεις με τραυματισμούς ατόμων, τις οποίες προσκόμιζε στις επιτροπές για όλους τους «πελάτες», σβήνοντας τα ονόματα με οξυζενέ και γράφοντας το όνομα του κάθε φορά εξεταζόμενου. Επίσης, υπήρχαν οκτώ άτομα που παρουσιάζονταν ως αυτόπτες μάρτυρες του «ατυχήματος» και αυτό ήταν και η «αχίλλειος πτέρνα» της απάτης, καθώς κάποιοι από τους υπαλλήλους του ΟΑΕΕ παρατήρησαν ότι εμφανίζονταν τα ίδια ονόματα μαρτύρων για πολλά διαφορετικά «ατυχήματα» και ειδοποίησαν την Αστυνομία. Όπως είπαν οι αρμόδιοι αξιωματικοί, είναι πολύ δύσκολο να εντοπιστούν οι περιπτώσεις παράνομης είσπραξης από τα Ταμεία, πριν την έναρξη της έρευνας, αλλά γίνεται προσπάθεια από το ΙΚΑ και τον ΟΑΕΕ για την αξιολόγηση του ύψους της ζημιάς. Πάντως, από τη μέχρι στιγμής έρευνα της Οικονομικής Αστυνομίας, έχουν ταυτοποιηθεί 133 φυσικά πρόσωπα, τα οποία έλαβαν προνοιακά επιδόματα και αποζημίωση, χωρίς να πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, προβάλλοντας ψευδή εργατικά ατυχήματα. Επίσης, σε 41 περιπτώσεις ύποπτων εργατικών ατυχημάτων, οι κατηγορούμενοι ιατροί έχουν γνωματεύσει θετικά για τα 34. Στο πλαίσιο των ερευνών στα σπίτια και οχήματα βρέθηκαν στην κατοχή των συλληφθέντων και κατασχέθηκαν: * περισσότερες από 100 ακτινογραφίες διαφόρων παθήσεων, * 46 ατομικά βιβλιάρια ασθενείας, * περίπου 600 συσκευασίες διαφόρων φαρμάκων, * το χρηματικό ποσό των 8.200 δολαρίων ΗΠΑ και 8.550 ευρώ, * πλήθος ιατρικών γνωματεύσεων και ιατρικών φακέλων, * 17 διαβατήρια Λιθουανίας, * 29 σφραγίδες διαφόρων εταιρειών και δημοσίων υπαλλήλων, και * μία βαλλίστρα. Όπως είπε ο κ. Πλουμής, έχει έπικοινωνήσει με την εισαγγελία ζητώντας να μην καταστραφούν τα φάρμακα που κατασχέθηκαν, αλλά να διατεθούν για άπορους με προβλήματα υγείας, μέσω των κοινωνικών ιατρείων. Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, οδηγήθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, ενώ ενημερώθηκε το υπουργείο Οικονομικών, καθώς και οι αρμόδιοι φορείς ώστε να προβούν στις δικές τους ενέργειες. Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, η Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας, από την έναρξη της λειτουργίας της, έχει σημαντικές επιτυχίες στην αντιμετώπιση του οικονομικού εγκλήματος, ενώ μόνο στον τομέα της κοινωνικής και ασφαλιστικής πρόνοιας το 2014, πραγματοποιήθηκαν 52 έλεγχοι σε ιατρεία και οδοντοτεχνικά εργαστήρια και σχηματίσθηκαν δικογραφίες σε 30 περιπτώσεις που αφορούσαν κυρίως αδικήματα φοροδιαφυγής. Επίσης, περαιώθηκαν 29 δικογραφίες, στο πλαίσιο εισαγγελικής παραγγελίας. Από αυτές οι 14 κατέληξαν σε σύλληψη προσώπων με την αυτόφωρη διαδικασία. αναπηρικές συντάξεις πλαστές ΙΚΑ ΟΑΕΕ

Vice Όλες οι ειδήσεις Time26 Μάρτιος 2015 19:38:33


Ποιοί χάνουν τη σύνταξη χηρείας Δημοσίου

06 Μάρτιος 2015 11:20:41

ΕΛΛAΔΑ Αναδρομικό μαχαίρι έρχεται για τους συνταξιούχους που λαμβάνουν δυο συντάξεις εκ των οποίων η μία είναι σύνταξη χηρείας από το Δημόσιο. Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου» , που υπογράφει ο Κώστας Κατικος, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους απέστειλε προ ημερών μαζικά ειδοποιητήρια σε 112.000 συνταξιούχους που λαμβάνουν σύνταξη χηρείας από το Δημόσιο και ταυτόχρονα κύρια σύνταξη είτε από το Δημόσιο είτε από άλλο Ταμείο και τους καλεί εντός 20 ημερών να δηλώσουν ποια από τις δυο συντάξεις θα κοπεί, αλλιώς, δηλαδή μετά την παρέλευση της 20ήμερης προθεσμίας, η περικοπή θα γίνει αυτόματα από τις αρμόδιες υπηρεσίες σύμφωνα με όσα προβλέπει η νομοθεσία! Σε όσες περιπτώσεις μάλιστα έχουν περάσει τρία χρόνια μετά τη μεταβίβαση της σύνταξης χηρείας και δεν έχει γίνει έλεγχος οι μειώσεις θα γίνουν αναδρομικά! Υπεύθυνες δηλώσεις Οι περιορισμοί μπαίνουν σε εφαρμογή μετά από 5 χρόνια καθυστέρησης και οι αρμόδιες υπηρεσίες καλούν όλους τους δικαιούχους σύνταξης χηρείας από το Δημόσιο να υποβάλουν υπεύθυνες δηλώσεις με τις οποίες να γνωστοποιούν: * Αν λαμβάνουν κύρια σύνταξη από το Δημόσιο ή οποιοδήποτε άλλο ταμείο και από πότε, για να αποφασίσουν ποια σύνταξη θα μειωθεί. * Αν εργάζονται ως μισθωτοί ή αυτοαπασχολούνται και από πότε, οπότε αυτόματα η σύνταξη χηρείας αναστέλλεται. Στην περίπτωση που δεν υποβάλουν τις υπεύθυνες δηλώσεις με τα στοιχεία που τους ζητούνται, τότε οι περικοπές που προβλέπει ο νόμος 3865/10 όπως τροποποιήθηκε με το ν. 4002/2011 θα γίνουν αυτόματα! Στο στόχαστρο Σύνταξη χηρείας από το Δημόσιο παίρνουν 112.000 δικαιούχοι οι οποίοι κατά πλειοψηφία έχουν και δική τους σύνταξη, είτε από το Δημόσιο είτε από το ΙΚΑ ή άλλους φορείς. Εφόσον η σύνταξη λόγω θανάτου μεταβιβάστηκε στα πρόσωπα αυτά μετά τον Ιούλιο του 2010 (ημερομηνία ψήφισης του ν. 3865/10) και έχει παρέλθει η τριετία, τότε θα επιβληθούν περικοπές κατά 50% αν είναι κάτω των 65 ετών ή 30% αν είναι πάνω από 65. Στην περίπτωση όμως που τα πρόσωπα αυτά λαμβάνουν και κύρια σύνταξη από το Δημόσιο, τότε σύμφωνα με τη νομοθεσία η μία από τις δυο θα πρέπει να μειωθεί κατά 75%! Ενώ αν η σύνταξη χηρείας καταβάλλεται από το Δημόσιο και η κύρια από άλλο Ταμείο (π.χ. ΙΚΑ), τότε επιλέγουν σε ποια από τις δυο θα γίνει η μείωση κατά 50% ή κατά 30% ανάλογα με το αν είναι κάτω ή άνω των 65 ετών. Από τις περικοπές εξαιρούνται όσοι παίρνουν σύνταξη χηρείας και έχουν αναπηρία 67%. συντάξεις χηρείας

Vice Όλες οι ειδήσεις Time06 Μάρτιος 2015 11:20:41


Συντάξεις μετά θάνατον για 3.423 υπαλλήλους του Δημοσίου

16 Σεπτέμβριος 2014 14:54:30 Ελλάδα | Κατηγορία | Ελευθεροτυπία

Την καταβολή συντάξεων, συνολικού ύψους 64,4 εκατ. ευρώ, σε 3.423 συνταξιούχους του δημοσίου μετά...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time16 Σεπτέμβριος 2014 14:54:30


ΣτΕ: Ναι στις κατασχέσεις μισθών και συντάξεων χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση του οφειλέτη

16 Ιούνιος 2014 22:03:18 e-Typos - Ειδήσεις

Η 7μελής σύνθεση του ΣΤ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), με την υπ΄ αριθμ. 2080/2014 αμετάκλητη απόφασή του, μεταστρέφοντας την έως σήμερα νομολογία του, έκρινε ότι μπορεί το Δημόσιο (Δ.Ο.Υ., Ι.Κ.Α., κ.λπ.) να προβαίνει σε κατασχέσεις χρημάτων που βρίσκονται σε τράπεζες (συντάξεις, μισθοδοσία, κ.λπ.) λόγω οφειλών, χωρίς να έχει ενημερωθεί προηγουμένως ο οφειλέτης, έτσι ώστε να μπορεί να προσφύγει στα δικαστήρια ή να πάει να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει το χρέος του. Όπως είναι γνωστό, τον περασμένο Μάρτιο η 5μελής σύνθεση του ΣΤ΄ Τμήμα του ΣτΕ, επαναλαμβάνοντας παλαιότερη απόφασή του 2012, έκρινε με την υπ΄ αριθμ. 366/2014 απόφασή του, ότι δεν μπορεί το Δημόσιο κ.λπ. να προβαίνει σε κατασχέσεις επί τραπεζικών λογαριασμών λόγω οφειλών προς το Δημόσιο εάν προηγουμένως δεν έχει ενημερωθεί ο ενδιαφερόμενος. Συγκεκριμένα, κρίθηκε τον περασμένο Μάρτιο ότι η σχετική διάταξη του Κώδικα Εισπράξεων Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ), που προβλέπει τις κατασχέσεις σε τραπεζικούς λογαριασμούς λόγω οφειλών προς το Δημόσιο χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του οφειλέτη, «είναι ανίσχυρη ως αντικειμένη στην διάταξη του άρθρου 20 παράγραφος 1 του Συντάγματος, διότι η παράλειψη αυτή έχει ως συνέπεια ο οφειλέτης να μη λαμβάνει γνώση ή να λαμβάνει καθυστερημένα γνώση της εις βάρος του επισπευδομένης αναγκαστικής εκτελέσεως, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να αμυνθεί αποτελεσματικώς προ της ολοκληρώσεως της εκτελεστικής διαδικασίας, λαμβάνοντας τα κατάλληλα μέτρα είτε για την ακύρωση είτε για την αναστολή της πράξεως εκτελέσεως». Ακόμη, οι δικαστές ανέφεραν παλιότερες αποφάσεις του δικαστηρίου που είχαν το ίδιο σκεπτικό. Το όλο θέμα λόγω σπουδαιότητας παραπέμφθηκε στην αυξημένη 7μελή σύνθεση του ίδιου Τμήματος για νέα κρίση. Τώρα, η 7μελής σύνθεση του ΣΤ΄ Τμήματος του ΣτΕ, με την υπ΄ αριθμ. 2082/2014 απόφασή του και με άλλο πρόεδρο, έκρινε τα εντελώς αντίθετα από την 5μελή σύνθεση του ίδιου Τμήματος, με την εξαίρεση του εισηγητή της υπόθεσης που συντάχθηκε με την απόφαση του περασμένου Μαρτίου. Αναλυτικότερα, το ΣΤ΄ Τμήμα του ΣτΕ, με τη νεότερη απόφαση του, αναφέρει ότι με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, κ.λπ., «οργανώνεται συνεκτικό σύστημα εισπράξεως δημοσίων εσόδων, με σκοπό το μεν να καθίσταται δυνατή και να μη ματαιώνεται η, συνταγματικώς άλλωστε επιβαλλομένη (άρθρο 4 παράγραφος 5 του Συντάγματος), είσπραξη των χρεών προς το Δημόσιο, με παράλληλη, όμως, έγκαιρη ενημέρωση του οφειλέτη του Δημοσίου, ο οποίος δύναται να ασκεί επικαίρως τα ένδικα βοηθήματα και μέσα που του παρέχει ο νόμος». Ο οφειλέτης, συνεχίζει η υπ΄ αριθμ. 2082/2014 απόφαση, μπορεί να προσφύγει δικαστικώς, με τη διεξαγωγή διαγνωστικής δίκης, ενώ παράλληλα έχει πληροφορηθεί το χρέος του, αναφέρουν οι δικαστές και σημειώνει η δικαστική απόφαση: «Ο οφειλέτης γνωρίζει ευθέως πότε το βεβαιωμένο χρέος του καθίσταται ληξιπρόθεσμο» και ότι «από την επόμενη της ημέρας κατά την οποία το χρέος κατέστη ληξιπρόθεσμο, είναι δυνατή η λήψη σε βάρος του αναγκαστικών μέτρων για την είσπραξη του χρέους». Σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν είναι συνεπής συντάσσεται το κατασχετήριο το οποίο δεν κοινοποιείται στον οφειλέτη, παρά μόνο στην τράπεζα, σύμφωνα με τον ΚΕΔΕ. Δεν παραλείπει η απόφαση να υπογραμμίσει ότι «η μη κοινοποίηση στον οφειλέτη οφείλεται στον προφανή λόγο ότι, αν αυτός επληροφορείτο την επικειμένη λήψη του μέτρου, θα έσπευδε να εισπράξει από τον τρίτο (σ.σ.: τράπεζα) τα οφειλόμενα σ& αυτόν χρήματα ή απαιτήσεις ή θα ανελάμβανε τα εις χείρας τρίτου κινητά του, με συνέπεια, βεβαίως, να καθίσταται αδύνατη η εξ αυτών ικανοποίηση της αξιώσεως του Δημοσίου». Κατόπιν αυτών, η επίμαχη απόφαση αναφέρει: «Η μη πρόβλεψη στο νόμο και πρόσθετης υποχρεώσεως για μία τρίτη, ενδιάμεση, κοινοποίηση προς τον οφειλέτη πριν από την ενεργοποίηση του δικαιώματος του Δημοσίου να λάβει εις βάρος του μέτρα αναγκαστικής εκτελέσεως, δεν παραβιάζει συνταγματικές διατάξεις ούτε, ειδικότερον, την διάταξη του άρθρου 20 παρ. 2 του Συντάγματος, αφού καθιδρύεται, πάντως, στο νόμο πλήρες και αποτελεσματικό σύστημα έννομης προστασίας του οφειλέτη του Δημοσίου». Το ΣτΕ απασχόλησε περίπτωση διευθύνοντα συμβούλου Ανώνυμης Εταιρείας, η οποία σήμερα δεν υφίσταται (έχει λυθεί). Σε βάρος του διευθύνοντα συμβούλου συντάχθηκε έκθεση αναγκαστικής κατασχέσεως από τον προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Φ.Α.Β.Ε. Αθηνών. Η κατάσχεση αφορούσε απαιτήσεις του ΙΚΑ για οφειλές της πρώην Α.Ε. ύψους 565.392,73 ευρώ. Η κατάσχεση έγινε επί της σύνταξης τού τέως διευθύνοντα συμβούλου μέχρι την εξόφληση του όλου ποσού. Την κατάσχεση από τον τραπεζικό λογαριασμό συντάξεως του, ο διευθύνων σύμβουλος έμαθε τυχαία, μετά από εννέα μήνες, όταν πήγε να κάνει ανάληψη χρημάτων.

Vice Όλες οι ειδήσεις Time16 Ιούνιος 2014 22:03:18


Στα 320,4 δισ. ευρώ μειώθηκε το χρέος στα τέλη Μαρτίου 2014

23 Μάϊος 2014 11:58:25 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Στα 320,4 δισ. ευρώ ή στο 175,1% του ΑΕΠ μειώθηκε το χρέος της κεντρικής κυβέρνησης στα τέλη Μαρτίου 2014, από 321,4 δισ. ευρώ στο τέλος του...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time23 Μάϊος 2014 11:58:25