συνταξη ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ

Press Report

Πηγές ειδήσεων προϊόντων ενημερώνονται συνεχώς

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+

Ads

Συντάξεις μετά θάνατον για 3.423 υπαλλήλους του Δημοσίου

16 Σεπτέμβριος 2014 14:54:30 Ελλάδα | Κατηγορία | Ελευθεροτυπία

Την καταβολή συντάξεων, συνολικού ύψους 64,4 εκατ. ευρώ, σε 3.423 συνταξιούχους του δημοσίου μετά...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time16 Σεπτέμβριος 2014 14:54:30


Ads

Διαβάστε στον ΕΤτΚ: Ο τελικός λογαριασμός για τους ένστολους - Ποια ταμεία "σώζονται"

09 Αύγουστος 2014 18:06:41 e-Typos - Ειδήσεις

Παράθυρο για μικρότερες περικοπές σε ασφαλιστικά ταμεία που χορηγούν επικουρική σύνταξη και εφάπαξ μέσω της μετατροπής τους σε επαγγελματικά ταμεία ανοίγει η διάταξη του Πολυνομοσχεδίου για τους ένστολους που ψηφίστηκε στη Βουλή. Η παράταση που δόθηκε ως τις 30 Ιουνίου του 2015 στα Ταμεία των ενστόλων (ΤΕΑΠΑΣΑ, Ταμείο Λιμενικών και Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας) προκειμένου να μετατραπούν σε ταμεία ιδιωτικού δικαίου και να αποφύγουν την ένταξή τους στο ενιαίο επικουρικό (ΕΤΕΑ) αφορά και άλλους φορείς που καταβάλλουν επικουρική σύνταξη ή εφάπαξ που σήμερα είναι εκτός ΕΤΕΑ. Πρόκειται για κλάδους και λογαριασμούς που λειτουργούν εντός Οργανισμών του Δημοσίου, όπως ο κλάδος πρόνοιας των υπαλλήλων του ΟΓΑ, του υπουργείου Εσωτερικών, το ταμείο Αρωγής προσωπικού ΟΤΕ, αλλά και το Ταμείο που χορηγεί εφάπαξ στους υπαλλήλους της Βουλής. Στην ίδια κατηγορία ανήκουν το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων που καταβάλλει μερίσματα, ο κλάδος πρόνοιας του ταμείου Νομικών, του ΤΣΜΕΔΕ και άλλα μικρότερα Ταμεία που καταβάλουν βοηθήματα σε υπαλλήλους οργανισμών του Δημοσίου (π.χ. το Ταμείο Αλληλοβοήθειας του Εθνικού Τυπογραφείου, κ.ά.). Συνολικά περίπου 30 τέτοια μικρά Ταμεία που είναι διάσπαρτα στο Δημόσιο θα μπορούν να αποφύγουν τις μεγάλες μειώσεις. Το παράθυρο, ωστόσο, που ανοίγει με τη δυνατότητα μετατροπής τους σε ταμεία ιδιωτικού δικαίου έχει κρυφές παγίδες καθώς για να αποφύγουν το μεγάλο ψαλίδι θα πρέπει να διαθέτουν επαρκή αποθεματικά, σταθερά αυξανόμενα έσοδα και οι συνταξιοδοτήσεις να είναι ελάχιστες. Ενώ ακόμη και αν αλλάξουν το δημόσιο χαρακτήρα τους, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν τα τέσσερα κριτήρια που θα ισχύσουν από το 2015 για τον υπολογισμό όλων των επικουρικών συντάξεων, όπως αυτά περιγράφονται στην παράγραφο 4 του άρθρου 42 του νόμου 4052/12! Η επίμαχη παράγραφος του άρθρου 42 του ν. 4052 -που δεν άλλαξε με το πολυνομοσχέδιο- αναφέρει ότι τα κριτήρια αυτά, που προβλέφθηκαν για να μην υπάρχουν ελλείμματα, έχουν εφαρμογή και στα επικουρικά ταμεία που μετατρέπονται από Δημοσίου σε Ιδιωτικού Δικαίου! Αυτό σημαίνει ότι από το 2015, είτε πρόκειται για το ΕΤΕΑ είτε για τα Ταμεία των ενστόλων (ακόμη και αν γίνουν ιδιωτικού δικαίου) θα έχει εφαρμογή η ανά τρίμηνο οικονομική τους αξιολόγηση και αν υπάρχουν ελλείμματα τότε θα γίνονται μειώσεις. Ενώ για τον υπολογισμό των συντάξεών τους θα μετρούν οι συνολικά καταβαλλόμενες εισφορές. Η διαφορά είναι ότι με την ένταξή τους στο ΕΤΕΑ οι μειώσεις θα είναι μεγαλύτερες, ενώ με την αυτόνομη πορεία τους μπορεί να είναι μικρότερες. Η εν λόγω παράγραφος δεν εξαιρεί λοιπόν κανένα Ταμείο, αλλά η διαφορά είναι ότι όσα έχουν επαρκείς πόρους και αποθεματικά θα μπορέσουν να αποφύγουν τις μεγάλες περικοπές. Το κρίσιμο στοίχημα λοιπόν είναι αν διαθέτουν αποθεματικά και έσοδα που να στηρίξουν τις παροχές που πληρώνουν και κυρίως αν τελικά κριθούν βιώσιμα με οικονομική μελέτη της Αναλογιστικής Αρχής που είναι «προαπαιτούμενο» για να μετατραπούν σε επαγγελματικά ταμεία. Στα Ταμεία των ενστόλων για τα οποία έγινε πολύς θόρυβος και τελικά δόθηκε μια μεταβατική περίοδος ως τον Ιούνιο του 2015 για να συνεχίσουν με τη σημερινή τους μορφή, προβλέφθηκε ως προς την καταβολή του εφάπαξ η «ρήτρα αξιόμαχου», η οποία όμως, όπως ανέφεραν αρμόδια στελέχη του υπουργείου Εργασίας στον «Ε.Τ.» της Κυριακής, είναι δύσκολο να προσδιοριστεί στην πράξη, καθώς δεν έχει να κάνει με ένα μετρήσιμο οικονομικό μέγεθος αλλά είναι ποιοτικό στοιχείο που ακόμη και η Αναλογιστική Αρχή στις συσκέψεις που προηγήθηκαν εν όψει κατάθεσης της τελικής τροπολογίας δεν ήξερε τι μπορεί να σημαίνει και πώς μπορεί να εφαρμοστεί. Η ρήτρα αυτή μπήκε με στόχο να μην γίνουν μεγάλες μειώσεις στα εφάπαξ και θα συνδυαστεί, σύμφωνα με πληροφορίες, με το… ηθικό των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας (Αστυνομία, Λιμενικό, Πυροσβεστική) και τις Ενοπλες Δυνάμεις (Στατός, Ναυτικό, Αεροπορία). Στην πράξη, δηλαδή, ακόμη και με την μετατροπή τους σε ταμεία ιδιωτικού δικαίου, για να μη γίνουν μειώσεις που θα… ρίχνουν το ηθικό και θα πλήττουν το αξιόμαχο των ενστόλων, θα μπαίνει η ρήτρα-λάστιχο και θα μετριάζει τις περικοπές. Σε διαφορετική περίπτωση, αν δηλαδή δεν εφευρισκόταν η «ρήτρα αξιόμαχου», υπήρχε ο κίνδυνος μαζικών παραιτήσεων από το στράτευμα! Παρότι, όμως, η ρήτρα ψηφίστηκε, ουδείς είναι σε θέση να την προσδιορίσει και να την εξειδικεύσει. Μάλιστα, σε μία από τις συσκέψεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα στο υπουργείο Εργασίας και εξετάστηκε η οικονομική κατάσταση των Ταμείων των ενστόλων διαπιστώθηκε ότι η μέση εισφορά που πληρώνουν είναι της τάξης των 50-60 ευρώ μηνιαίως, ενώ το μέσο βοήθημα που λαμβάνουν (μηνιαίο μέρισμα) είναι 90 με 110 ευρώ. Αυτό σημαίνει μια αναπλήρωση άνω του 70%, όταν σε άλλα Ταμεία με ελλείμματα τα μεγέθη είναι αντιστρόφως ανάλογα, δηλαδή οι ασφαλισμένοι πληρώνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα! Το μεγάλο ποσοστό αναπλήρωσης είναι η κύρια αιτία που οι εν λόγω φορείς είναι ελλειμματικοί. Σύμφωνα με εκτιμήσεις για να έρθουν σε ισορροπία τα Ταμεία των ενστόλων θα έπρεπε να γίνουν μειώσεις άνω του 35% στο εφάπαξ και άνω του 20% στα μερίσματα, όμως κάτι τέτοιο θα έπληττε το αξιόμαχο των υπηρετούντων αξιωματικών και υπαξιωματικών στις Ενοπλες Δυνάμεις και στα Σώματα Ασφαλείας κι έτσι μπήκε η «ρήτρα αξιόμαχου» για να είναι μικρότερες οι περικοπές. Στην πράξη λοιπόν αντί να γίνουν μειώσεις της τάξης του 35%, θα επιχειρηθεί να είναι πολύ μικρότερες. Ωστόσο, η περίφημη ρήτρα θα ισχύσει μόνο για τους κλάδους εφάπαξ των ενστόλων, ενώ για τα Μετοχικά τους Ταμεία, όπως και για το Μετοχικό Ταμείο των δημοσίων υπαλλήλων, θα ισχύσει κανονικά η ρήτρα του μηδενικού ελλείμματος που ισχύει για όλα τα άλλα επικουρικά ταμεία, ανεξάρτητα από το αν μετατραπούν σε ιδιωτικού δικαίου. Η πρώτη εφαρμογή της ρήτρας για τα ελλείμματα των Μετοχικών Ταμείων Δημοσίου και ενστόλων θα γίνει μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, αφού προηγηθεί ως το τέλος Οκτωβρίου, η απόφαση του υπουργείου Εργασίας. Και αν δεν μετατραπούν σε επαγγελματικά ταμεία ως τις 30 Ιουνίου του 2015, τότε από 1/7/2015 πάνε υποχρεωτικά στο ΕΤΕΑ. Νέες αλλαγές από Νοέμβριο Πέραν αυτών, από τον ερχόμενο Νοέμβριο έρχονται και νέες αλλαγές στις επικουρικές συντάξεις όλων των Ταμείων. Η μείωση κατά 5,2% που έγινε τον Ιούλιο στις επικουρικές που καταβάλλει το ΕΤΕΑ σε 1,1 εκατ. συνταξιούχους του ΙΚΑ, του Δημοσίου των ΔΕΚΟ και των τραπεζών, είναι η πρώτη δόση εφαρμογής της ρήτρας για το μηδενισμό του ελλείμματος του 2014. Εντός του Οκτωβρίου θα γίνει νέα εκτίμηση του ελλείμματος του ΕΤΕΑ και αν το Ταμείο δεν καταφέρει να μηδενίσει το άνοιγμα των 170 εκατ. ευρώ που έχει υπολογίσει για φέτος στον επίσημο προϋπολογισμό του, τότε θα αποφασιστεί νέα μείωση. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για μια μείωση που δεν θα υπερβαίνει το 3,5%, καθώς με το 5,2% εξοικονομήθηκαν περί τα 90 εκατ. ευρώ από το έλλειμμα των 170 εκατ. ευρώ. Με τη διάταξη του Πολυνομοσχεδίου -η ψήφιση του οποίου ήταν προαπαιτούμενο από την τρόικα για να επιτρέψει την εκταμίευση της υποδόσης του 1 δισ. ευρώ- μειώσεις έρχονται και στα υψηλά εφάπαξ των υπαλλήλων της Βουλής. Το Ταμείο τους μπαίνει και αυτό στην ίδια κατηγορία με τους υπόλοιπους φορείς πρόνοιας και μόνο αν αποφασίσουν οι υπάλληλοι της Βουλής να το μετατρέψουν σε «ιδιωτικού δικαίου» μπορεί να μετριάσουν τις περικοπές. Στην πράξη, και σύμφωνα με τη διάταξη, το εφάπαξ των υπαλλήλων της Βουλής θα υπολογιστεί με τον ίδιο τρόπο που υπολογίζεται για τους δημοσίους υπαλλήλους, δηλαδή χωρίς περικοπές για όσους έχουν αποχωρήσει ως τις 30 Αυγούστου του 2013 και περιμένουν το βοήθημα και με μειώσεις για τις αποχωρήσεις από τον Σεπτέμβριο του 2013 και μετά. ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ kkatikos@e-typos.com Δημοσιεύεται στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής

Vice Όλες οι ειδήσεις Time09 Αύγουστος 2014 18:06:41


Πορτογαλία: Νέες περικοπές στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων

25 Ιούλιος 2014 21:02:22 e-Typos - Ειδήσεις

Το κοινοβούλιο της Πορτογαλίας ενέκρινε σήμερα νέες προσωρινές περικοπές στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων άνω των 1.500 ευρώ, οι οποίες όπως εκτιμά η κυβέρνηση θα επιτρέψουν στην χώρα να τηρήσει φέτος το στόχο να μειωθεί το δημόσιο έλλειμμα στο 4% του ΑΕΠ. Το μέτρο αυτό, που εγκρίθηκε υπό τις αποδοκιμασίες εκατοντάδων διαδηλωτών που είχαν συγκεντρωθεί μπροστά από το Κοινοβούλιο μετά το κάλεσμα της μεγαλύτερης συνδικαλιστικής ένωσης της χώρας CGTP, αναμένεται να καλύψει εν μέρει το κενό που δημιουργήθηκε μετά την απόρριψη, στα τέλη του Μαΐου από το Συνταγματικό Δικαστήριο, πολλών μέτρων λιτότητας που είχαν εγγραφεί στον υπό εκτέλεση προϋπολογισμό του 2014. «Όχι στην κλοπή των μισθών!» ή «αλλάξτε πολιτική», ήταν τα συνθήματα που μπορούσε να διαβάσει κανείς πάνω στα πανό που κρατούσαν οι διαδηλωτές. «Όλοι μας γνωρίζουμε ότι αυτά τα μέτρα είναι αντισυνταγματικά, η κυβέρνηση επίσης» εκτίμησε ο Αρμένιου Κάρλους, ο γενικός γραμματέας του CGTP. Το νομοσχέδιο εγκρίθηκε από τους βουλευτές του κυβερνητικού συνασπισμού των κομμάτων της κεντροδεξιάς, που διαθέτει άνετη πλειοψηφία στο κοινοβούλιο. Το σύνολο της αντιπολίτευσης της Αριστεράς καταψήφισε το νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο προβλέπει μια μείωση από 3,5% έως 10% των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων άνω των 1.500 ευρώ, ενώ διευκρινίζεται ότι οι περικοπές αυτές θα μειωθούν κατά 20% από το 2015 και σταδιακά θα καταργηθούν κατά τη διάρκεια των 5 επόμενων ετών. Αυτό το πακέτο δημοσιονομικών μέτρων προβλέπει επίσης μια έκτακτη εισφορά από 2% έως 3,5% η οποία θα επιβληθεί στους δικαιούχους των συντάξεων που ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ, αλλά και μια αύξηση από 0,2% έως 11,2% των κοινωνικών επιδομάτων των μισθωτών, καθώς επίσης και μια αύξηση 0,25% του υψηλότερου ΦΠΑ, στο 23,25%. Ο πρόεδρος Ανίμπαλ Καβάκο Σίλβα διαθέτει 8 ημέρες προκειμένου να καταθέσει το νομοσχέδιο στο ανώτατο δικαστήριο, που θα πρέπει, εν ανάγκη, να εκδώσει απόφαση για το νομοσχέδιο το πολύ σε διάστημα 25 ημερών. Οι στόχοι του προϋπολογισμού για το 2014 «θα τεθούν υπό αμφισβήτηση» εάν τα μέτρα που ενέκρινε το Κοινοβούλιο «δεν εφαρμοστούν έγκαιρα για να διορθώσουμε την κατάσταση», προειδοποίησε ο πρωθυπουργός Πέδρου Πάσους Κουέλιου.

Vice Όλες οι ειδήσεις Time25 Ιούλιος 2014 21:02:22


Στον ΕΤτΚ: μεγάλες ανατροπές στο ασφαλιστικό - στο ΙΚΑ εντάσσονται και οι δημόσιοι υπάλληλοι

12 Ιούλιος 2014 18:55:20 e-Typos - Ειδήσεις

Στο ΙΚΑ εντάσσονται οι δημόσιοι υπάλληλοι, κίνδυνος για την 25ετία. Αντίστροφη μέτρηση για συγχωνεύσεις φορέων. Ποιοι εντάσσονται πού και με ποιους όρους Ανατροπές στους όρους και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης όλων των ασφαλισμένων φέρνουν οι ενοποιήσεις των ασφαλιστικών ταμείων. Η μελέτη που έχει ανατεθεί στο ΚΕΠΕ είναι σε εξέλιξη και ήδη οι εμπειρογνώμονες του οργανισμού έχουν κατασταλάξει σε ένα σχέδιο 4 +1 σημείων για το νέο σχήμα του ασφαλιστικού με κύρια αλλαγή την ένταξη και όλων των δημοσίων υπαλλήλων στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του ΙΚΑ. Αυτή τη στιγμή ασφάλιση ΙΚΑ έχουν μόνο οι δημόσιοι υπάλληλοι με πρόσληψη από την 1η/1/2011 και μετά. Η πλειονότητα διατηρεί το ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου. Στο σχέδιο των ενοποιήσεων που αποκαλύπτει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, το Δημόσιο εμφανίζεται στα σενάρια που επεξεργάζονται οι εμπειρογνώμονες να είναι κομμάτι του ΙΚΑ μαζί με τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα. Η ένταξη όλων των δημοσίων υπαλλήλων στο ΙΚΑ θα φέρει αναπόφευκτα και αλλαγές στο συνταξιοδοτικό τους καθεστώς και αυτό γιατί στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου ο όρος θεμελίωση λειτουργεί όπως και τα κατοχυρωμένα δικαιώματα για τα υπόλοιπα Ταμεία (που και αυτά συζητείται να επανεξεταστούν). Η διαφορά είναι ότι στο Δημόσιο η θεμελίωση έχει συνδυαστεί με τη συμπλήρωση της 25ετούς υπηρεσίας. Που σημαίνει ότι οι υπάλληλοι, μόλις συμπληρώσουν την 25ετία, έχουν θεμελιωμένο δικαίωμα και θεωρούνται εν δυνάμει συνταξιούχοι, έστω και αν τους λείπει το όριο ηλικίας για να βγουν στη σύνταξη! Ενταξη στο ΙΚΑ θα σημάνει αλλαγή στους όρους της θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος για τους δημοσίους υπαλλήλους, δηλαδή σύνταξη με όρους και όρια ηλικίας ΙΚΑ. Το ζητούμενο είναι αν θα δοθεί ένα μεταβατικό διάστημα ώστε όσοι έχουν θεμελιωμένα δικαιώματα με τη σημερινή τους μορφή (25ετία ή και 35ετία) να προγραμματίσουν τι και πότε θα πράξουν για τη συνταξιοδότησή τους. Οι ενοποιήσεις όπως διατείνεται το υπουργείο Εργασίας θα είναι διοικητικές, δηλαδή θα συνενωθούν Ταμεία, θα καταργηθούν διοικήσεις, διοικούσες επιτροπές και διοικητικά συμβούλια και θα ενοποιηθούν τα διάσπαρτα λογιστήρια των επιμέρους φορέων. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι μέσα από τις ενοποιήσεις θα δρομολογηθούν αναπόφευκτα και αλλαγές στους όρους και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των ασφαλισμένων. Την αλλαγή αυτή δεν την αναφέρει το υπουργείο Εργασίας αλλά είναι καταγεγραμμένη, όπως είναι γνωστό, στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο του Απριλίου και περιγράφεται μάλιστα με τον ιδιωματισμό «recalibrating», δηλαδή επανεξέταση των όρων και των παραμέτρων του ασφαλιστικού συνταξιοδότησης. Τα 4 σενάρια που επεξεργάζεται το ΚΕΠΕ για τα «νέα Ταμεία» του ασφαλιστικού και αποκαλύπτει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής περιλαμβάνουν είτε 3 είτε και 4 φορείς, ενώ έχει γίνει και πρόβλεψη για τη δημιουργία ενός και μόνο Ταμείου, που δεν θα απονέμει μόνο συντάξεις, αλλά θα λειτουργεί με ενιαίους όρους συνταξιοδότησης για τα 3,6 εκατομμύρια των σημερινών ασφαλισμένων. Για παράδειγμα, το σχέδιο για 3 Ταμεία έχει εξεταστεί και με δημοσίους υπαλλήλους, αλλά και με το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ στο ΙΚΑ. Επίσης, πάλι για τα 3 Ταμεία, εξετάζεται η συνένωση του ΕΤΑΑ με τον ΟΑΕΕ και ένα κομμάτι του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ σε ένα υπερταμείο επιστημόνων και ελευθέρων επαγγελματιών που θα ασφαλίζει και όσους ασκούν δικό τους επάγγελμα (αυτοαπασχολούμενοι) αλλά και όσους έχουν εργοδότη (μισθωτοί) και αυτό γιατί το ΕΤΑΑ σήμερα καλύπτει και τους δύο κλάδους, με διαφορετικές κατηγορίες εισφορών (εισφορές αυτοαπασχολουμένων αλλά και εργοδοτικές εισφορές για ασφαλισμένους με εξαρτημένη σχέση εργασίας). Υπάρχει και το πέμπτο σενάριο που σκεπάζει όλα τα παραπάνω και προβλέπει ένα μεταβατικό διάστημα λίγων μηνών ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλιστικό ταμείο με επιμέρους και διακριτούς τομείς μισθωτών, (από ΙΚΑ, Δημόσιο, ΔΕΚΟ, τράπεζες, ΝΑΤ), ελευθέρων επαγγελματιών (ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ) και αγροτών. Επόμενο βήμα η πλήρης ενοποίηση έως το 2016 Η κατεύθυνση που έχουν δώσει οι δανειστές είναι να προχωρήσει γρήγορα το σχέδιο των ενοποιήσεων σε 3 ή 4 Ταμεία αλλά με ημερομηνία λήξεως, ώστε σύντομα να γίνουν όλα ένα Ταμείο. Ο ορίζοντας της πλήρους ενοποίησης είναι τέλος του 2015 με αρχές του 2016. Στο πλαίσιο αυτό και όπως γίνεται αντιληπτό μόνο διοικητικές δεν θα είναι οι ενοποιήσεις των Ταμείων. Η μελέτη του ΚΕΠΕ γίνεται και με τη συνδρομή των Ταμείων και ήδη έχουν ζητηθεί μέσω του υπουργείου Εργασίας να αποσταλούν στοιχεία που αφορούν και άλλες παραμέτρους όπως: Η παρουσίαση των ασφαλιστικών εισφορών ανά Ταμείο και οι προοπτικές για την εναρμόνιση των περιόδων καταβολής τους και των διαδικασιών είσπραξης. Η επιτάχυνση της απονομής διαδοχικής σύνταξης. Η ανταποδοτικότητα των εισφορών και η ενίσχυσή της. Οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης για κάθε φορέα. Η μελέτη βασίζεται σε πλήρη οικονομικά απολογιστικά στοιχεία των Ταμείων για τα έτη 2011 και 2012. Στο σχετικό πίνακα που έχει στείλει το ΚΕΠΕ στα Ταμεία (και τον οποίο έχει στη διάθεσή του ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής), ζητούνται να συμπληρωθούν στοιχεία όπως: * Η μισθοδοσία προσωπικού με όλες τις παρεπόμενες παροχές τους, τις εργοδοτικές εισφορές, τις αποζημιώσεις (εφάπαξ) εξόδου από την υπηρεσία. * Οι παροχές προς τρίτους και όλα τα εν γένει έξοδα (ενοίκια, φόροι, τέλη κ.λπ.). * Οι παροχές συντάξεων. * Οι παροχές ασθένειας. * Οι κρατικές επιχορηγήσεις. * Ο αριθμός των ασφαλισμένων άμεσων και έμμεσων μελών. * Ο αριθμός των συνταξιούχων γήρατος και αναπηρίας. Προς κατάργηση η κατοχύρωση συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων Μαχαίρι στις πρόωρες συντάξεις με επιστροφή στη θεμελίωση εξόδου Στο τραπέζι των επικείμενων αλλαγών συζητείται το ενδεχόμενο, όπως αποκαλύπτει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, να αλλάξουν τα κατοχυρωμένα δικαιώματα. Εκείνο που εξετάζεται μαζί με τις ενοποιήσεις και όταν θα έρθει ο νέος νόμος στη Βουλή είναι η μερική τροποποίηση του νόμου 3863/10 (νόμος Λοβέρδου-Κουτρουμάνη) που εισήγαγε την κατοχύρωση, ώστε πλέον να λαμβάνεται υπόψη μόνο η θεμελίωση των προϋποθέσεων για σύνταξη και όχι η κατοχύρωση του ορίου ηλικίας για σύνταξη με τη συμπλήρωση λιγότερων από το συνολικό χρόνο ασφάλισης που προβλέπεται για κάθε περίπτωση. Το δικαίωμα του να κατοχυρώνουν οι ασφαλισμένοι σύνταξη σε καθορισμένη ηλικία ακόμη και αν δεν έχουν το συνολικό χρόνο ασφάλισης για να αποχωρήσουν αποτελούσε για χρόνια νομολογία των δικαστηρίων (χαρακτηριζόταν ως ώριμο συνταξιοδοτικό δικαίωμα) και με το νόμο 3863/10 απέκτησε νομοθετική ισχύ. Τώρα και με αφορμή τις ενοποιήσεις των Ταμείων και τους ενιαίους όρους συνταξιοδότησης, τα κατοχυρωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα μπαίνουν ξανά στο τραπέζι με πιθανό κούρεμα ή και κατάργησή τους από το 2015 και μετά. Αρμόδια στελέχη μάλιστα του υπουργείου Εργασίας, του ΙΚΑ αλλά και του Γενικού Λογιστηρίου που είναι γνώστες των επικείμενων αλλαγών και των προτάσεων που συζητούνται προχώρησαν ένα βήμα πιο πέρα και ανέφεραν στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής ότι η συζήτηση έχει προχωρήσει και εκείνο που εξετάζεται είναι να παραμείνει μόνο ο όρος θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, που σημαίνει ότι ένας ασφαλισμένος θα παίρνει σύνταξη τη στιγμή που συμπληρώνει και το όριο ηλικίας αλλά και το συνολικό χρόνο ασφάλισης που προβλέπει η διάταξη με την οποία συνταξιοδοτείται. Ενα «κούρεμα» στην κατοχύρωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος θα σημάνει για παράδειγμα ότι ένας ασφαλισμένος που είχε 10.500 ημέρες το 2012 δεν θα συνταξιοδοτηθεί με το όριο ηλικίας της «κατοχύρωσης», δηλαδή στα 59, αλλά με ένα από τα όρια ηλι

Vice Όλες οι ειδήσεις Time12 Ιούλιος 2014 18:55:20


Διαβάστε στον ΕΤτΚ: Αλλαγές στις συντάξεις και τα όρια ηλικίας με συνταγή Βερολίνου

18 Απρίλιος 2014 18:09:55 e-Typos - Ειδήσεις

Ερχονται νέες ενοποιήσεις Ταμείων και μεταβατικό διάστημα για τα όρια ηλικίας. Συγχώνευση κύριας και επικουρικής σύνταξης προανήγγειλε ο Ροβέρτος Σπυρόπουλος Αλλαγές στις συντάξεις, στις εισφορές, και τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης με… συνταγή Βερολίνου περιλαμβάνει η ατζέντα σειράς νέων ρυθμίσεων που προετοιμάζονται στο ασφαλιστικό. Τα Ταμεία ενοποιούνται αρχικά σε τρεις φορείς (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ και ΟΓΑ), οι επικουρικές από το 2015 ενσωματώνονται στις κύριες συντάξεις, η είσπραξη των εισφορών θα γίνεται ενιαία, τα ενδιάμεσα όρια ηλικίας (πρόωρες συντάξεις) εξαλείφονται με ή χωρίς μεταβατική περίοδο και η ηλικία συνταξιοδότησης θα ξεκινά από το 60 ό ή το 62 ο έτος για όλους. Παραμένει το 67 ο έτος για πλήρη σύνταξη, ενώ εξετάζεται να αυξηθεί ο χρόνος ασφάλισης πέραν των 40 ετών. Αυτό θα είναι το μοντέλο του νέου ασφαλιστικού, το περίγραμμα του οποίου ήδη σχεδιάζεται και μάλιστα, σύμφωνα με το ντοκουμέντο που δημοσιεύει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, το νέο ασφαλιστικό «χτίζεται» με τη συνδρομή και την τεχνογνωσία του γερμανικού ΙΚΑ. Η τρόικα άλλωστε, όπως πρώτος αποκάλυψε ο «Ε.Τ.» (φ. 16/3/2014), έθεσε επιτακτικά θέμα αλλαγών στις συντάξεις και νέου ασφαλιστικού εντός του 2014 και για το λόγο αυτό έχει συμπεριλάβει ειδικό κεφάλαιο στο νέο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα που συμφωνήθηκε με την κυβέρνηση. Το συνταξιοδοτικό μοντέλο της Γερμανίας παρουσιάστηκε σε κλειστή ενημέρωση που είχαν η διοίκηση και στελέχη του ΙΚΑ από τον πρόεδρο του Οργανισμού Γερμανικής Ασφάλισης Συντάξεων, δρ Αξελ Ράιμαν, το διήμερο της Μ. Τρίτης και Μ. Τετάρτης σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Ο Ράιμαν δεν ήρθε μόνος του, αλλά προσεκλήθη από τη διοίκηση του ΙΚΑ, προκειμένου να δώσει τεχνογνωσία για το πώς λειτουργεί και τι συντάξεις δίνει το συνταξιοδοτικό σύστημα της Γερμανίας που καλύπτει 75,8 εκατομμύρια ασφαλισμένους και 30,2 εκατομμύρια συνταξιούχους με ετήσιο προϋπολογισμό 397 δισ. ευρώ. Το «γερμανικό μοντέλο» θα αποτελέσει τον κορμό των αλλαγών που θα γίνουν στο ελληνικό ασφαλιστικό σύστημα, με πρώτο βήμα τις ενοποιήσεις των Ταμείων σε τρεις φορείς και από το 2016-2017 τη δημιουργία ενός και μόνο Εθνικού Φορέα Σύνταξης. Η κυβέρνηση (υπουργείο Εργασίας) προετοιμάζει τις αλλαγές και, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.», αναμένεται να ανακοινωθεί επιτροπή με συντονιστή το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) το οποίο θα παραδώσει πόρισμα–μελέτη για τις ενοποιήσεις των Ταμείων μέχρι το φθινόπωρο, ώστε μέχρι το τέλος του 2014 -αρχές 2015- να έχει ψηφιστεί ο νέος νόμος. Οι αλλαγές που μπαίνουν επί τάπητος και θα βασιστούν εν όλω ή εν μέρει και στη γερμανική εμπειρία περιλαμβάνουν παρεμβάσεις σε όλο το φάσμα του ασφαλιστικού, που θα γίνουν σε στάδια και αφορούν: Ατομικούς λογαριασμούς στην κύρια ασφάλιση. Κάθε εργαζόμενος θα παίρνει σύνταξη με βάση τις εισφορές που έχει πληρώσει. Θα γίνει από το 2015 που αλλάζει (βάσει ν. 3863/10) και ο υπολογισμός των συντάξεων. Ρήτρα αύξησης εισφορών ή μείωσης συντάξεων και για τα ελλείμματα των Ταμείων κύριας σύνταξης. Το γερμανικό ΙΚΑ έχει αυτόματη αναπροσαρμογή εισφορών στην περίπτωση που ξεφεύγουν οι συνταξιοδοτικές δαπάνες και δεν επαρκούν τα διαθέσιμά του. Για παράδειγμα, το 2013, όπως είπε ο κ. Ράιμαν, πληρώθηκαν 255 δισ. ευρώ για συντάξεις και υπήρχε ένα αποθεματικό ασφαλείας της τάξης των 29 δισ. ευρώ. Αυτό το αποθεματικό δεν προήλθε από επιπλέον κρατική χρηματοδότηση, αλλά από συγκράτηση δαπανών και αύξηση εισφορών. Στην Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει αύξηση εισφορών, οπότε η ρήτρα αναπροσαρμογής για μείωση των ελλειμμάτων θα εφαρμοστεί στις συντάξεις. Ενοποιήσεις Ταμείων για κύρια σύνταξη σε 3 φορείς το 2015. Σήμερα υπάρχουν 6 φορείς κύριας σύνταξης και ένα Ταμείο για επικουρική, με επιμέρους τομείς και κλάδους επικουρικής ασφάλισης που δίνουν διαφορετικά ποσά σύνταξης. Παράλληλα λειτουργούν άλλοι 60 ειδικοί λογαριασμοί παροχών που ο καθένας έχει διοικητικό συμβούλιο. Από το 2015 καταργούνται όλοι οι επιμέρους κλάδοι και τομείς, με αυτοδίκαιη κατάργηση και των διοικήσεών τους, με στόχο να λειτουργούν τρία Ταμεία κύριας σύνταξης: Το ΙΚΑ με όλους τους μισθωτούς ιδιωτικού, δημόσιου τομέα, τραπεζών (και ενδεχομένως και δημοσιογράφων), ο ΟΑΕΕ με όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, δηλαδή και γιατρούς, μηχανικούς και δικηγόρους, και ο ΟΓΑ για τους αγρότες. Το ΝΑΤ λέγεται ότι μένει αυτόνομο. Ωστόσο είναι πιθανό να ενταχθεί στο ΙΚΑ εντός του 2015. Η ενοποίηση θα είναι διοικητική, δηλαδή κατ’ ουσία θα μειώσει τη γραφειοκρατία. Αγκάθι στις ενοποιήσεις αποτελεί το συνταξιοδοτικό του Δημοσίου. Ως μισθωτοί θα μπουν στο ΙΚΑ αλλά το ζητούμενο είναι αν θα έχουν ξεχωριστό καθεστώς συνταξιοδότησης και για πόσο. Ενσωμάτωση επικουρικών Ταμείων στο ΙΚΑ από το 2015. Είναι η βόμβα που έπεσε στην ημερίδα για το γερμανικό μοντέλο, από το διοικητή του ΙΚΑ, Ροβέρτο Σπυρόπουλο, ο οποίος -αν και δεν έδωσε κείμενο- είπε εις επήκοον όλων, και δη στελεχών που γνωρίζουν από ασφαλιστικό, ότι εντός του 2015 σχεδιάζεται και η ενσωμάτωση όλων των επικουρικών Ταμείων στο ΙΚΑ, προδιαγράφοντας στην ουσία τη «συγχώνευση» της επικουρικής σύνταξης με την κύρια. Τόνισε μάλιστα, αναφερόμενος στον τελικό στόχο που είναι ένα Ταμείο για όλους, ως το 2016 ή το πολύ μέχρι το 2017, ότι «νωρίτερα, εντός του 2015, τα επικουρικά Ταμεία θα ενσωματωθούν στο ΙΚΑ». Αλλαγές στα χαμηλά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης από το 2015, ίσως και νωρίτερα. Εξετάζεται να μπει φραγμός στις πρόωρες συντάξεις ώστε σταδιακά ουδείς να συνταξιοδοτείται πριν από τα 62. Σήμερα παρότι τα όρια ηλικίας για σύνταξη είναι 62 για μειωμένη και 67 για πλήρη, εντούτοις υπάρχει το νομοθετημένο δικαίωμα για τους παλαιούς μέχρι το 1992 ασφαλισμένους να αναγνωρίσουν αναδρομικά πλασματικό χρόνο ασφάλισης ώστε να κατοχυρώσουν χαμηλά όρια ηλικίας για σύνταξη και από τα 50 (Δημόσιο). Εκείνο που εξετάζεται είναι να καταργηθεί η έννοια της κατοχύρωσης του συνταξιοδοτικού δικαιώματος ώστε οι ασφαλισμένοι να συνταξιοδοτούνται μόνο μετά τη νόμιμη ηλικία (από τα 62 και μετά) ή αν έχουν συμπληρωμένο όλο το χρόνο ασφάλισης σε μικρότερη ηλικία. Στη Γερμανία τα όρια ηλικίας αυξήθηκαν στα 67, αλλά όπως είπε ο κ. Ράιμαν, δόθηκε μια μεταβατική περίοδος για σύνταξη με τα παλαιά όρια ηλικίας (65) σε όσους είχαν γεννηθεί μέχρι το 1955. Μείωση στα ποσοστά αναπλήρωσης κύριων και επικουρικών συντάξεων από το 2015: Η ενοποίηση κύριας και επικουρικής σε μία σύνταξη θα γίνει με μείωση και των σημερινών ποσοστών αναπλήρωσης, ώστε το συνολικό ποσό να μην υπερβαίνει το 65%. Στο γερμανικό μοντέλο μάλιστα οι ασφαλισμένοι παίρνουν μία σύνταξη με ποσοστό αναπλήρωσης 49,5%. Και μάλιστα η μέση σύνταξη είναι 1.266 ευρώ μετά από 45 χρόνια ασφάλισης για έναν εργαζόμενο μέσου εισοδήματος! Αν συμβεί κάτι ανάλογο στην Ελλάδα, τότε η μεγαλύτερη σύνταξη από το 2015 και μετά δεν θα ξεπερνά τα 1.100 ευρώ, κύρια και επικουρική μαζί. Είσοδος επαγγελματικών ταμείων ασφάλισης: Είναι στην ουσία Ταμεία που αποφασίζουν να δημιουργήσουν επιμέρους κλάδοι με συμφωνία εργαζομένων και εργοδοτών για συμπληρωματικές παροχές. Τα επαγγελματικά ταμεία παίρνουν τις εισφορές του καθενός, τις επενδύουν με κανόνες και αυστηρό πλαίσιο ελέγχου και δίνουν ένα μερίδιο σύνταξης. Ενα Ταμείο για σύνταξη (Εθνικός Φορέας Σύνταξης) ως τις αρχές του 2017. Ο Εθνικός Φορέας θα είναι στην ουσία το νέο ΙΚΑ, μέσα στο οποίο θα λειτουργούν ως τομείς όλα τα επιμέρους παλιά Ταμεία. Θα βγαίνει μια σύνταξη, ενώ οι εισφορές από το 2017 θα είναι ίδιες για όλους είτε πρόκειται για μισθωτούς είτε για ελεύθερους επαγγελματίες είτε για αγρότες. Αξίζει να σημειωθεί ένα ενδιαφέρον παρασκήνιο από την επίσκεψη του κ. Ράιμαν. Ο ίδιος προέρχεται από την ιεραρχία του γερμανικού ΙΚΑ. Δηλαδή ξεκίνησε ως υπάλληλ

Vice Όλες οι ειδήσεις Time18 Απρίλιος 2014 18:09:55


ΕΛΣΤΑΤ: Συνεχίζονται να μειώνονται οι μισθοί και οι συντάξεις

16 Απρίλιος 2014 18:55:15 e-Typos - Ειδήσεις

Τη συνεχή μείωση των μισθών και συντάξεων των υπαλλήλων και συνταξιούχων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και τον περαιτέρω περιορισμό των κοινωνικών δαπανών του κράτους, καταγράφει εκ νέου η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), με την έρευνα των τριμηνιαίων μη χρηματοοικονομικών λογαριασμών Γενικής Κυβέρνησης. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα συγκεκριμένα στοιχεία: Οι αμοιβές εξαρτημένης εργασίας μειώθηκαν στο 22% των συνολικών δαπανών (ανήλθαν σε 5,595 δισ. ευρώ) το δ΄ τρίμηνο 2013, από το 23,1% (6,439 δισ. ευρώ) και το 23,5% (6,96 δισ. ευρώ) τα αντίστοιχα τρίμηνα το 2012 και το 2011. Οι δαπάνες για κοινωνικές παροχές διαμορφώθηκαν στο 39,6% των συνολικών δαπανών (ανήλθαν σε 10,087 δισ. ευρώ) το δ΄ τρίμηνο πέρυσι, από 42,7% (11,901 δισ. ευρώ) και 41,6% (12,318 δισ. ευρώ) τα αντίστοιχα τρίμηνα το 2012 και το 2011. Στον αντίποδα, αυξητικός ρυθμός καταγράφεται στις πρωτογενείς δαπάνες, οι οποίες διαμορφώθηκαν στο 93,1% των συνολικών δαπανών το δ΄ τρίμηνο 2013, από 92,8% και 87,6% τα αντίστοιχα τρίμηνα το 2012 και το 2011. Σημειώνεται, εξάλλου, ότι οι φόροι στο εισόδημα διαμορφώθηκαν στο τέλος του 2013 στο 23,2% των συνολικών εσόδων της Γενικής Κυβέρνησης. Τέλος, το δημόσιο χρέος ανήλθε στο τέλος της περυσινής χρονιάς σε 318,7 δισ. ευρώ, με το 99,1% των δανείων να είναι μακροπρόθεσμα.

Vice Όλες οι ειδήσεις Time16 Απρίλιος 2014 18:55:15


Στο 23,2% των εσόδων της Γενικής Κυβέρνησης οι φόροι εισοδήματος

16 Απρίλιος 2014 16:09:30 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Τη συνεχή μείωση των μισθών και συντάξεων των υπαλλήλων και συνταξιούχων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και τον περαιτέρω περιορισμό των κοινωνικών...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time16 Απρίλιος 2014 16:09:30


Μισθοί και συντάξεις τραβούν την κατηφόρα (και η ζωή την ανηφόρα)…

16 Απρίλιος 2014 13:31:06 Το Ποντίκι - topontiki.gr

Τη συνεχή μείωση των μισθών και συντάξεων των υπαλλήλων και συνταξιούχων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και τον περαιτέρω περιορισμό των κοινωνικών δαπανών του κράτους, καταγράφει εκ νέου η ΕΛΣΤΑΤ. Αναλυτικά

Vice Όλες οι ειδήσεις Time16 Απρίλιος 2014 13:31:06


ΕΛΣΤΑΤ: Συνεχή μείωση των μισθών και των συντάξεων

16 Απρίλιος 2014 13:22:53 e-Typos - Ειδήσεις

Τη συνεχή μείωση των μισθών και συντάξεων των υπαλλήλων και συνταξιούχων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και τον περαιτέρω περιορισμό των κοινωνικών δαπανών του κράτους, καταγράφει εκ νέου η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), με την έρευνα των τριμηνιαίων μη χρηματοοικονομικών λογαριασμών Γενικής Κυβέρνησης. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα συγκεκριμένα στοιχεία: Οι αμοιβές εξαρτημένης εργασίας μειώθηκαν στο 22% των συνολικών δαπανών (ανήλθαν σε 5,595 δισ. ευρώ) το δ΄ τρίμηνο 2013, από το 23,1% (6,439 δισ. ευρώ) και το 23,5% (6,96 δισ. ευρώ) τα αντίστοιχα τρίμηνα το 2012 και το 2011. Οι δαπάνες για κοινωνικές παροχές διαμορφώθηκαν στο 39,6% των συνολικών δαπανών (ανήλθαν σε 10,087 δισ. ευρώ) το δ΄ τρίμηνο πέρυσι, από 42,7% (11,901 δισ. ευρώ) και 41,6% (12,318 δισ. ευρώ) τα αντίστοιχα τρίμηνα το 2012 και το 2011. Στον αντίποδα, αυξητικός ρυθμός καταγράφεται στις πρωτογενείς δαπάνες, οι οποίες διαμορφώθηκαν στο 93,1% των συνολικών δαπανών το δ΄ τρίμηνο 2013, από 92,8% και 87,6% τα αντίστοιχα τρίμηνα το 2012 και το 2011. Σημειώνεται, εξάλλου, ότι οι φόροι στο εισόδημα διαμορφώθηκαν στο τέλος του 2013 στο 23,2% των συνολικών εσόδων της Γενικής Κυβέρνησης. Τέλος, το δημόσιο χρέος ανήλθε στο τέλος της περυσινής χρονιάς σε 318,7 δισ. ευρώ, με το 99,1% των δανείων να είναι μακροπρόθεσμα.

Vice Όλες οι ειδήσεις Time16 Απρίλιος 2014 13:22:53


Διαβάστε στον ΕΤτΚ: Εφάπαξ-πρόκληση 63 μισθών για τους υπαλλήλους της Βουλής

22 Μάρτιος 2014 18:25:18 e-Typos - Ειδήσεις

To ΦΕΚ για τη μείωση των εφάπαξ στη Βουλή που διασφαλίζει διπλάσιο εφάπαξ στους υπαλλήλους της Βουλής σε σχέση με τους εργαζομένους στο υπόλοιπο Δημόσιο Μειώσεις και στα εφάπαξ που χορηγούν 17 ειδικοί λογαριασμοί πρόνοιας και ταμεία αρωγής υπουργείων, ασφαλιστικών ταμείων, δημόσιων οργανισμών (ΔΕΚΟ) και νομικά πρόσωπα του Δημοσίου, τα οποία δεν περιλαμβάνονται στην τελευταία απόφαση του υπουργείου Εργασίας, ζήτησε η τρόικα, επιμένοντας να μάθει για ποιο λόγο οι φορείς αυτοί έχουν εξαιρεθεί από τις περικοπές που έχουν γίνει στα εφάπαξ των άλλων (περίπου 20) ταμείων πρόνοιας! Η νέα απαίτηση της τρόικας διατυπώθηκε επίμονα στις διαδοχικές συσκέψεις που έγιναν τις δύο τελευταίες εβδομάδες με στελέχη και υπηρεσιακούς παράγοντες των συναρμόδιων υπουργείων Εργασίας και Οικονομικών αλλά σκοπίμως απεκρύβη από τις διαρροές που έγιναν για τα όσα συζητήθηκαν με τους δανειστές (σ.σ.: σκοπίμως, μάλιστα, δεν έγινε και καμία αναφορά στα όσα πρότεινε η τρόικα για νέο «ανατρεπτικό» ασφαλιστικό). Η νέα απαίτησή της όμως είναι στο τραπέζι και, μάλιστα, ήρθε σε μια στιγμή που μπαίνει σε εφαρμογή έπειτα από έξι μήνες η προαναγγελθείσα από τον περασμένο Νοέμβριο μείωση των εφάπαξ για τους υπαλλήλους της Βουλής. Η απόφαση για τις περικοπές, την οποία παρουσιάζει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 18 Μαρτίου και, όπως αναφέρει, το «ψαλίδι» στα εφάπαξ των υπαλλήλων της Βουλής, για τα οποία έγινε πριν από μήνες μεγάλος πολιτικός καβγάς, θα ισχύσει από τη δημοσίευσή της και όχι από 1/1/2014 όπως περίμεναν όλοι όταν είχαν αποφασιστεί οι μειώσεις τον περασμένο Νοέμβριο. Με την απόφαση τροποποιείται ο Οργανισμός του Ταμείου Αρωγής Υπαλλήλων της Βουλής «για την περαιτέρω», όπως αναφέρει, «μείωση της χορηγούμενης αρωγής». Μετά το «ψαλίδι», λοιπόν, οι υπάλληλοι της Βουλής θα παίρνουν κατά τη συνταξιοδότησή τους 1,8 μισθούς ως εφάπαξ για κάθε έτος υπηρεσίας, ενώ μέχρι και τώρα παίρνουν 2,5 μισθούς για κάθε έτος υπηρεσίας. Δηλαδή μετά τη μείωση του εφάπαξ ένας υπάλληλος Βουλής που θα συνταξιοδοτηθεί με 35ετία θα πάρει 63 μισθούς ως εφάπαξ, από 87,5 μισθούς που έπαιρνε πριν γίνει η μείωση. Σε ποσά και αν λάβει κανείς υπόψη μια χαμηλή -ίσως τη χαμηλότερη- μηνιαία αμοιβή των υπαλλήλων της Βουλής (έστω 1.300 ευρώ) οι 63 μισθοί σημαίνουν ότι το κατώτατο ύψος του νέου εφάπαξ για τους υπαλλήλους της Βουλής κυμαίνεται στα 81.900 ευρώ, από 113.500 ευρώ που θα «έβγαζαν» ως εφάπαξ για ένα «χαμηλόμισθο» υπάλληλο Βουλής, οι 87,5 μισθοί! Γίνεται αντιληπτό ότι για έναν υπάλληλο με υψηλότερες αποδοχές (που είναι και οι περισσότεροι) το εφάπαξ μετά τη μείωση ξεπερνά τις 100.000 ευρώ και είναι αξιοζήλευτο για όλους τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους που παίρνουν μάξιμουμ 40.000 ευρώ και με το νέο τύπο υπολογισμού του βοηθήματος οι 40.000 ευρώ αποτελούν παρελθόν! Η απόφαση, λοιπόν, για τη μείωση του εφάπαξ των υπαλλήλων της Βουλής αποτελεί πρόκριμα και για τα 17 ταμεία αρωγής που έχουν μείνει εκτός περικοπών και τα ανακάλυψε η τρόικα ζητώντας να γίνουν και σε αυτά μειώσεις. Οι εν λόγω φορείς λειτουργούν ως αυτόνομοι και ξεχωριστοί λογαριασμοί σε υπουργεία, ασφαλιστικά ταμεία, ΔΕΚΟ και Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, με στόχο να ενισχύουν με εφάπαξ βοήθημα τους ίδιους τους υπαλλήλους τους. Τέτοιοι λογαριασμοί λειτουργούν στον ΟΑΕΕ, στο ΙΚΑ για τους υπαλλήλους άλλων Ταμείων, στον ΟΑΕΔ, στο ΤΑΠ-ΟΤΕ, στον ΟΓΑ και σε υπουργεία. Μάλιστα, στον ΟΓΑ έχει διατηρηθεί το καθεστώς που προβλέπει ότι οι υπάλληλοι του Οργανισμού λαμβάνουν κατά τη συνταξιοδότησή τους (εν είδει… ευδόκιμης υπηρεσίας) και δεύτερο εφάπαξ 15.000 ευρώ χωρίς να έχουν πληρωθεί καθόλου εισφορές. Είναι τρόπον τινά ένα μπόνους που νομοθετήθηκε για ορισμένους κρατικούς φορείς. Αλλη περίπτωση είναι το βοήθημα που παίρνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν σε όλα τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (πλην Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και νοσοκομείων) επιλέγοντας να συνταξιοδοτηθούν είτε με διατάξεις ΙΚΑ είτε με διατάξεις Δημοσίου. Η εν λόγω κατηγορία των δημοσίων υπαλλήλων μπορεί να πάρει ως ειδικό βοήθημα 5 μισθούς από το βοήθημα που χορηγεί το Ταμείο Πρόνοιας Νομικών Προσώπων του Δημοσίου, μόλις υποβάλλει αίτηση για συνταξιοδότηση με την προϋπόθεση όμως ότι θα συνταξιοδοτηθεί με τις διατάξεις του ΙΚΑ, δηλαδή μετά τα 58 και με 35ετία. Αν επιλέξουν να αποχωρήσουν με δημοσιοϋπαλληλικές διατάξεις, δεν δικαιούνται το Δώρο των 5 μισθών. Το τελευταίο διάστημα όμως και ελλείψει πόρων, αλλά και εν όψει των κυοφορούμενων αλλαγών (εντός καλοκαιριού) στο ασφαλιστικό ζητούν και τους 5 μισθούς αλλά και να συνταξιοδοτηθούν με δημοσιοϋπαλληλικές διατάξεις που είναι πιο ευνοϊκές! Την ίδια στιγμή εμπλοκή υπάρχει και στον τρόπο με τον οποίο θα βγάζουν το νέο μειωμένο εφάπαξ τα ταμεία πρόνοιας που περιλαμβάνονται στην απόφαση του υπουργού Εργασίας, Γιάννη Βρούτση. Σε κανένα Ταμείο δεν έχουν πάει οδηγίες για τις παραμέτρους που θα λαμβάνονται υπόψη στο νέο τύπο για τον υπολογισμό του εφάπαξ όσων έχουν ημερομηνία αποχώρησης από 1/9/2013 και μετά. Μάλιστα, στο παρασκήνιο λέγεται πως υπάρχει έως και απροθυμία από μέρους των αρμόδιων διοικητικών υπηρεσιών του υπουργείου Εργασίας να δώσουν οδηγίες, ενώ ούτε και η αρμόδια διεύθυνση παρέχει τις απαραίτητες διευκρινίσεις. Ο ένας ρίχνει το μπαλάκι στον άλλον και όλοι μαζί τα ρίχνουν στην Εθνική Αναλογιστική Αρχή, λέγοντας σε όσους ρωτάνε: «Να πάτε στην Αναλογιστική Αρχή. Αυτοί ξέρουν»! ---------------------------------------------------------------------------------------------------- TITLOS : Μακάβρια πρόβλεψη του ΔΝΤ για 59.620 θανάτους συνταξιούχων Η τρόικα πιέζει όμως για νοικοκύρεμα του ασφαλιστικού συστήματος με διαρκή εποπτεία των ασφαλιστικών ταμείων και με ετήσιο τσεκ άπ στις συντάξεις μέσα από μελέτες βιωσιμότητας. Στέλεχος του οικονομικού επιτελείου, που συμμετέχει στις συζητήσεις με τους δανειστές, αποκάλυψε σε συνομιλία που είχε μαζί του ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής ότι το ασφαλιστικό θα επανέλθει στο τραπέζι με πρώτο βήμα την κατάρτιση μιας συνολικής μελέτης για τη βιωσιμότητα του συστήματος και τις ενδεδειγμένες λύσεις και προτάσεις που θα καλύπτουν τα διογκούμενα ελλείμματα. Εδωσε έμφαση στο οξύ πρόβλημα του ΟΑΕΕ λέγοντας ότι «θα χρειαστεί να βρεθεί τρόπος για να καλυφθούν οι εισφορές που έχουν πάψει να πληρώνουν πολλοί από τους ασφαλισμένους του», ενώ στην ατζέντα των επικείμενων πρωτοβουλιών θα βρεθεί και ο νόμος Λοβέρδου - Κουτρουμάνη ως προς τα ποσοστά αναπλήρωσης υπολογισμού των συντάξεων για όσους αποχωρούν από το 2015 και μετά. Μια εικόνα για το πώς διαμορφώνεται η κατάσταση στο ασφαλιστικό δείχνουν και τα στοιχεία που αποκαλύπτει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής για την εξοικονόμηση των δαπανών στις συντάξεις, λόγω της προοδευτικής αύξησης του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης εγγύτερα προς τα 62 και τα 67. Ο στόχος αυτός είχε μπει για το 2013 και το 2014, όπου και προβλέφθηκε ότι, με την αύξηση των γενικών ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης από την 1η/1/2013 στα 62 για μειωμένη και στα 67 για πλήρη σύνταξη, θα υπήρχε μια καθαρή εξοικονόμηση στο σύστημα της τάξης των 686 εκατ. ευρώ, επειδή θα δυσκόλευαν οι προϋποθέσεις και θα έβγαιναν στη σύνταξη λιγότεροι ασφαλισμένοι. Για το 2014 είχε γίνει πρόβλεψη για εξοικονόμηση 325 εκατ. ευρώ λόγω της μειωμένης εξόδου των ασφαλισμένων για σύνταξη. Στην πράξη και οι δύο προβλέψεις έπεσαν έξω. Το μόνο ποσό που εξοικονομήθηκε ήταν 103 εκατ. ευρώ για το 2013! Μοιραία οι τροϊκανοί, όταν είδαν αυτά τα στοιχεία, ζήτησαν μέτρα συγκράτησης των δαπανών, αλλά και νέα πρόβλεψη για εξοικονόμηση δαπάνης με μειωμένες συνταξιοδοτήσεις για την τριετία 2014- 2016. Τα ποσά που η ελληνική πλευρά έδωσε στους δανειστές δείχνουν ότι από το

Vice Όλες οι ειδήσεις Time22 Μάρτιος 2014 18:25:18