ποτε θα δοΘΕΙ ΤΟ ΒΟΗΘΙΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ

Press Report

Πηγές ειδήσεων προϊόντων ενημερώνονται συνεχώς

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+

Ads

Το πρωτογενές πλεόνασμα πάει κομμάτι παραπίσω...

17 Μάϊος 2015 08:11:24

ΠΟΛΙΤΙΚΗ Έντυπη Έκδοση Ο δημοσιονομικός «πήχης» τον οποίο καλείται να ξεπεράσει η κυβέρνηση προκειμένου να εξασφαλίσει τη συμφωνία με τους δανειστές, τουλάχιστον στο πρώτο κομμάτι της διαπραγμάτευσης που αφορά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, έχει αρχίσει να φαίνεται στην άκρη του τούνελ. Η ελληνική διαπραγματευτική ομάδα από τη μία πλευρά και οι εκπρόσωποι των δανειστών από την άλλη φαίνεται να συγκλίνουν στο ότι ο φετινός προϋπολογισμός, έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα, δεν μπορεί να εμφανίσει πρωτογενές πλεόνασμα. Μπορεί τα νούμερα για την εκτέλεση του προϋπολογισμού το πρώτο τετράμηνο να δείχνουν ότι όλα βαίνουν βάσει προγράμματος, ωστόσο τα φαινόμενα στην προκειμένη περίπτωση απατούν. Το πρωτογενές πλεόνασμα εμφανίζεται να έχει ξεπεράσει στο τετράμηνο τα 2 δισ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, η συγκεκριμένη επίδοση έχει επιτευχθεί εξαιτίας έκτακτων οικονομικών γεγονότων, τα οποία δεν είναι δυνατόν να έχουν συνέχεια και τους επόμενους μήνες. Τα φορολογικά έσοδα παρουσιάζουν σοβαρότατη υστέρηση άνω των 700 εκατ. ευρώ, η οποία αναμένεται να μεγαλώσει τους επόμενους μήνες δεδομένου ότι θα αρχίσουν να φορτώνονται στους φορολογουμένους τα μεγάλα βάρη της φετινής χρονιάς (ΕΝΦΙΑ, φόρος εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων). Θα ανταποκριθούν όλοι οι φορολογούμενοι στους φόρους, που θα πέφτουν κατά ριπάς; Το πιθανότερο είναι ότι τα ληξιπρόθεσμα προς την εφορία θα αρχίσουν πάλι να αυξάνονται με ρυθμό 1 δισ. ευρώ ανά μήνα. Προς το παρόν αυτή η υστέρηση καλύπτεται χάρη στα έκτακτα έσοδα από τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, την υπεραπόδοση των εσόδων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων αλλά και τα έκτακτα φορολογικά έσοδα που βεβαιώθηκαν ή βεβαιώνονται αυτές τις ημέρες (χαράτσι της ΔΕΗ για το 2013, τέλη κυκλοφορίας της προηγούμενης χρονιάς και τέλος επιτηδεύματος των νομικών προσώπων για το 2013 που πρόκειται να βεβαιωθεί εντός των επόμενων ημερών). Από την άλλη, η μέχρι τώρα «παραγωγή» του πρωτογενούς πλεονάσματος οφείλεται σε έναν και μόνο λόγο: στο πρωτοφανές πάγωμα των δημοσίων δαπανών, κάτι που έχει ήδη αρχίσει να φαίνεται και στη στατιστική με τα ληξιπρόθεσμα χρέη του Δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα. Μέσα σε έναν μήνα τα «φέσια» του Δημοσίου αυξήθηκαν περίπου κατά 400 εκατ. ευρώ, ενώ, όσο θα περνούν οι ημέρες, τα νούμερα θα επιδεινώνονται καθώς τα αποτελέσματα της πολιτικής «δεν πληρώνω», που ακολουθεί από τον Φεβρουάριο το Δημόσιο, αποτυπώνονται στα επίσημα δελτία με τρίμηνη καθυστέρηση. Συνολικά από την περικοπή των δαπανών οι πρόσθετες οφειλές του Δημοσίου αναμένεται να ξεπεράσουν τα 3 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος Μαΐου. Ύφεση Η ελληνική πλευρά φαίνεται να αποδέχεται τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που προβλέπει ισχνή ανάπτυξη της Ελλάδας για το 2015, η οποία δεν αναμένεται να ξεπεράσει το 0,5%. Ήδη τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ χθες μιλούν για ύφεση το πρώτο τρίμηνο του 2015. Και αυτό έχει την επίπτωσή του στα δημόσια έσοδα και ειδικά στους έμμεσους φόρους, οι οποίοι είναι άμεσα συνδεδεμένοι με την πορεία του ΑΕΠ, η οποία με τη σειρά της εξακολουθεί να στηρίζεται σε πολύ μεγάλο ποσοστό στην κατανάλωση. Με αυτό το δεδομένο το λεγόμενο «βασικό σενάριο» που επεξεργάζονται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (σ.σ.: βασικό σενάριο είναι αυτό που αποτυπώνει την πρόβλεψη που θα μπορούσαν να έχουν οι βασικοί οικονομικοί δείκτες χωρίς τη λήψη οποιουδήποτε μέτρου) δείχνει ότι το πρωτογενές πλεόνασμα μέχρι το τέλος του έτους θα είναι σχεδόν μηδενικό. Αν λοιπόν υποτεθεί ότι η συμφωνία με τους δανειστές θα αναφέρεται σε πρωτογενές πλεόνασμα της τάξεως του 1,2-1,5% του ΑΕΠ, τότε το δημοσιονομικό κενό που θα πρέπει να καλυφθεί θα είναι κάτι περισσότερο από δύο δισεκατομμύρια ευρώ. Ο κατάλογος Το... δυστύχημα για την ελληνική κυβέρνηση, αλλά και για τους πολίτες, είναι ότι για την κάλυψη αυτού του δημοσιονομικού κενού δεν αναμένεται να γίνουν δεκτά – τουλάχιστον όχι στο μέτρο που είχαν ποσοτικοποιηθεί εδώ και εβδομάδες – τα μέτρα του e-mail Βαρουφάκη που έχουν διαρρεύσει εδώ και εβδομάδες. Πιστοί στη στάση που τηρούν εδώ και χρόνια, οι δανειστές δεν θέλουν ◆ Ούτε τα μέτρα προσωρινού χαρακτήρα (π.χ. ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 100 δόσεις, κίνητρα για τον επαναπατρισμό κεφαλαίων σε όσους έβγαλαν τα χρήματά τους στο εξωτερικό, έκτακτη ρύθμιση για την υποβολή φορολογικών δηλώσεων προηγούμενων ετών χωρίς πρόστιμα και προσαυξήσεις κ.λπ.) ◆ Ούτε τα μέτρα που «υπόσχονται» έσοδα από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής (σ.σ.: το προσχέδιο νόμου που ετοιμάζει η κυβέρνηση είναι γεμάτο από τέτοιες διατάξεις, όπως για παράδειγμα τα μέτρα για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα, τα ποτά και τα τσιγάρα, αλλά και τα μέτρα για την αύξηση των εσόδων από τον ΦΠΑ ή οι διατάξεις για τον έλεγχο στις λίστες με τα τραπεζικά εμβάσματα). Έχει καταστεί σαφές στην ελληνική πλευρά ότι, για να υπάρξει συμφωνία, το πρωτογενές πλεόνασμα και του 2015 και του 2016 θα πρέπει να στηριχτεί σε ρεαλιστικά μέτρα, ποσοτικοποιημένα και άμεσης απόδοσης. Έτσι, σε αυτό το πλαίσιο, ετοιμάζεται ο κατάλογος με την επιβολή νέων μέτρων ή την επανάληψη παλαιών που θα μπορέσουν να αφήσουν θετικό πρόσημο άνω των 2 δισ. ευρώ στο τέλος της χρονιάς. Ο ΦΠΑ Το πιο «καυτό» μέτωπο για την κυβέρνηση αυτήν τη στιγμή όσον αφορά τα δημοσιονομικά μέτρα, δεν είναι άλλο από τον νέο ΦΠΑ. Από τη στιγμή που ελήφθη η απόφαση να γίνει η συγκεκριμένη «μεταρρύθμιση», αυτομάτως άνοιξε και η συζήτηση για τους νέους συντελεστές. Μπροστά στο ενδεχόμενο να υποχρεωθεί να καταργήσει την έκπτωση του 30% για όλες τις νησιωτικές περιοχές, αλλά και να προχωρήσει στην εξάλειψη του υπερχαμηλού συντελεστή (δηλαδή του 6,5% στον οποίο κατατάσσονται φάρμακα, ξενοδοχειακές υπηρεσίες και βιβλία), η ελληνική διαπραγματευτική ομάδα μπήκε τελικώς στη συζήτηση για τον «ενιαίο συντελεστή». Μια συζήτηση όμως η οποία έχει πολλές παγίδες τόσο οικονομικές όσο και... πολιτικές. Τα σενάρια περί δήθεν εφαρμογής ενιαίου συντελεστή της τάξεως του 15% γρήγορα αποδείχθηκαν ευσεβείς πόθοι. Ένα τέτοιο σενάριο όχι μόνο δεν θα συνέβαλλε στην κάλυψη του δημοσιονομικού κενού, αλλά αντιθέτως θα οδηγούσε και στη διεύρυνσή του. Οι δανειστές κατέστησαν σαφές ότι το σενάριο που θα μπορούσε να συζητηθεί είναι ενιαίος συντελεστής 18% ή 19% με ελάχιστες εξαιρέσεις. Και στο σημείο αυτό άρχισε η μάχη για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες άμεσης ανάγκης. Με βάση το ισχύον καθεστώς, ρεύμα, τρόφιμα, νερό, εισιτήρια, εστίαση – δηλαδή προϊόντα και υπηρεσίες με τζίρους δισεκατομμυρίων – κατατάσσονται στο 13% και τα φάρμακα στο 6,5%. Επιθυμία της κυβέρνησης θα ήταν όλα αυτά τα προϊόντα να παραμείνουν στους χαμηλούς συντελεστές. Γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε η ελληνική πλευρά θέλει να υπάρχουν τρεις συντελεστές: ένας υπερχαμηλός για να σωθούν τα φάρμακα, ένας ενδιάμεσος τουλάχιστον για τρόφιμα και ρεύμα και ένας ενιαίος για όλα τα υπόλοιπα. Από την άλλη, οι δανειστές πιέζουν για δύο συντελεστές, σπρώχνοντας ουσιαστικά το σενάριο που είχε καταστρώσει το ΔΝΤ από το 2011 και το οποίο προβλέπει έναν συντελεστή για όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες και έναν χαμηλό μόνο για το «πακέτο» του τουρισμού. Οι δύο συντελεστές δεν αφήνουν πολλά περιθώ

Vice Όλες οι ειδήσεις Time17 Μάϊος 2015 08:11:24


Ads

Το ΔΝΤ δεν έλειψε... ποτέ από κοντά μας

22 Απρίλιος 2015 06:27:53

ΠΟΛΙΤΙΚΗ Έντυπη Έκδοση Από τον προχουντικό Καραμανλή στον... Μητσοτάκη Ισχυρή παρουσία στη μεταπολεμική ελληνική πραγματικότητα έχει το ΔΝΤ, έστω κι αν η γενική αίσθηση είναι ότι ο πρωταγωνιστικός του ρόλος εδραιώθηκε στη χώρα μας από το 2010 και επί τρόικας. Ανατρέχοντας στην Ιστορία μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, θα διαπιστώσουμε ότι το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, το οποίο βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας περισσότερο από ποτέ αυτές τις μέρες, είναι πανταχού παρόν. Κι ας μην του έδινε τότε ο κόσμος σημασία. Άλλες εποχές, άλλωστε... Πιο ανυποψίαστες. Ως γνωστόν, η Ελλάδα ήταν από τα 29 ιδρυτικά μέλη του Ταμείου όταν ιδρύθηκε στις 27 Δεκεμβρίου 1945,μέσα από τις στάχτες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Σήμερα το ΔΝΤ αριθμεί 188 χώρες, όσες και η Παγκόσμια Τράπεζα. Η πρώτη αναφορά του ΔΝΤ στην καθημερινότητα της Ελλάδας έγινε το 1956, όταν επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή, ο Έλληνας υπουργός άνευ χαρτοφυλακίου Γρηγόρης Κασιμάτης επισκέφθηκε στις 6 Δεκεμβρίου την Ουάσιγκτον για να ζητήσει – τι άλλο; – οικονομική ενίσχυση. Δανεικά. Από τους συνήθεις υπόπτους, δηλαδή από την Παγκόσμια Τράπεζα και το ΔΝΤ. Ευγενείς… κύριοι Κατ’ αρχάς, ο Κασιμάτης συνάντησε τον πρόεδρο της Διεθνούς Τράπεζας Ευγένιο Μπλακ, με τον τελευταίο να διαβεβαιώνει ότι η τράπεζα «θα ήταν ευτυχής να βοηθήσει την Ελλάδα όχι μόνο με δικά της κεφάλαια, αλλά ακόμα και να βρει ιδιωτικές επενδύσεις». Όπως διαβάζουμε στον Τύπο εκείνης της ημέρας: «Ο κ. Κασιμάτης συναντήθηκε αργότερα με τον πρόεδρο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου κ. Τζάκομπσεν και στη συνέχεια με τον αντιπρόεδρο του ΔΝΤ κ. Κόχραν, τους οποίους ενημέρωσε για τις οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα». Τι κάνει νιάου - νιάου στα κεραμίδια, δηλαδή. Προφανώς, όμως, και οι σχέσεις δανεικών δεν σταμάτησαν εκεί. Ακόμα κι επί χούντας η Ελλάδα είχε συνεργασία με το ΔΝΤ, λαμβάνοντας δόσεις, οι οποίες συνεχίστηκαν και τους πρώτους μήνες μετά την πτώση της δικτατορίας τον Ιούλιο και της ανάδειξης της κυβέρνησης Κ. Καραμανλή τον Νοέμβριο. Στις 21.12.1974 βρίσκουμε στα «Νέα» μια άκρως ενδιαφέρουσα είδηση: «Εγκρίθηκε η τελευταία δόση του Δανείου 84 εκατ. δολάρια». Αναφέρει το μονοστηλάκι ρεπορτάζ: «Τηλεγράφημα προς το υπουργείο Συντονισμού ανήγγειλε χθες ότι το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έθεσε στην διάθεση της Ελλάδας τα τελευταία 2/3α του δανείου των 124 εκατομμυρίων δολαρίων – ήτοι 84 εκατ. δολάρια – από το κονδύλι των Διευκολύνσεων Πετρελαίου». Ποσό διόλου ευκαταφρόνητο για τα δεδομένα της εποχής. Η τελευταία μεγάλη δόση μπήκε στα ταμεία του κράτους επί Καραμανλή, όμως είναι προφανές ότι η συμφωνία αυτή με το ΔΝΤ είχε γίνει πολύ πριν η μόλις ενός μηνός κυβέρνηση εγκατασταθεί στην εξουσία. Τέτοιες διαδικασίες, άλλωστε, είναι πάντα χρονοβόρες. Παλιοί πελάτες Το 1977 η Ελλάδα πάλι προστρέχει για δάνειο στην Ουάσιγκτον, στην ετήσια γενική συνέλευση του ΔΝΤ, με τον διοικητή της ΤτΕ Ξ. Ζολώτα. Να σημειωθεί ότι τις πρώτες δεκαετίες ύπαρξής τους και πριν αποκτηθεί ο ενισχυμένος και διακριτός παρεμβατικός ρόλος τους μετά την παγκοσμιοποίηση, Διεθνής Τράπεζα και ΔΝΤ, που ιδρύθηκαν με διαφορά λίγων μηνών, με έδρα στην Ουάσινγκτον, είχαν συχνά κοινή και ταυτόσημη δράση. Έτσι, στην ετήσια συνέλευση του ΔΝΤ αποφασίστηκε ότι δεν θα δοθεί νέο δάνειο από την Παγκόσμια Τράπεζα στην Ελλάδα. Κι αυτό «επειδή το ελληνικό εθνικό εισόδημα υπερέβη για πρώτη φορά το όριο των 2.000 δολαρίων κατά κεφαλήν, άρα θα πάψει από το 1978 να μετέχει στα προγράμματα δανεισμού». Στα οποία μέχρι τότε συμμετείχε κανονικότατα! Κι όπως διαβάζουμε στον Τύπο της εποχής, «οι διαβουλεύσεις με το ΔΝΤ θα περιορισθούν πλέον σε θέματα που αφορούν την δέσμη των ξένων σκληρών νομισμάτων, έναντι των οποίων διακυμαίνεται η δραχμή». Στις 20.6.1980 πέφτει γκρίνια από τα ελληνικά ΜΜΕ επειδή το ΔΝΤ και χάρη στις ΗΠΑ «δίνει το πιο μεγάλο δάνειο στην Τουρκία, ενώ η Βόννη παρέχει στην γειτονική μας χώρα δεκαπλάσια βοήθεια απ’ ό,τι στην Ελλάδα». Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ημερήσιου Τύπου, «κολοσσιαίο δάνειο 1,6 δισ. δολ. εγκρίθηκε από το ΔΝΤ για την Τουρκία, ύστερα από έντονες παρασκηνιακές πιέσεις του Λευκού Οίκου. Ταυτόχρονα η κυβέρνηση της Βόννης ενέκρινε πρόσθετη βοήθεια 600 εκατ. μάρκων για την Άγκυρα, ποσό δηλαδή δεκαπλάσιο της πρόσθετης βοήθειας για την Ελλάδα». Μάλιστα, επισημαίνεται ότι η βοήθεια των Γερμανών θα είναι σε συνάλλαγμα. Μετρητά, δηλαδή. Κάπως έτσι φτάνουμε σιγά - σιγά στις αρχές του ’90, όταν το ΔΝΤ αρχίζει πλέον, με ενισχυμένο ρόλο λόγω της επερχόμενης παγκοσμιοποίησης, να γίνεται δερβέναγας με διεθνή ισχύ στον μέγιστο βαθμό. Συνταγές λιτότητας Στις 19 Μαΐου 1993 ξέσπασε ενδοκυβερνητικός πόλεμος. Για πρώτη φορά με δυο τέτοια μέτωπα: Μεταξύ των υπέρμαχων του ΔΝΤ και των αντίθετων με αυτές τις πρακτικές λιτότητας. Η κόντρα Μάνου (υπέρ) - Σουφλιά (κατά) συντάραξε την κυβέρνηση της Ν.Δ. Το ΔΝΤ ζητούσε με αυστηρό τρόπο όχι μόνο συνέχιση, αλλά κι ένταση της πολιτικής λιτότητας, έστω κι αν ήταν προεκλογικό έτος. Η μία γραμμή στην οικονομική πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη εκφραζόταν από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας Στ. Μάνο, ο οποίος όχι μόνο επέμενε στη λογική της λιτότητας, αλλά εξαπέλυε κι επίθεση εκείνη την ημέρα κατά στελεχών της Ν.Δ. που ήθελαν χαλάρωση. Μάλιστα, με «διαιτητή» τον Μητσοτάκη είχε γίνει χαμός στο Υπουργικό Συμβούλιο όταν ο Μάνος παρουσίασε την έκθεση του ΔΝΤ που τόνιζε ότι «από το 1992, και μόνο όταν αποχώρησε ο Σουφλιάς από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, η κυβέρνηση έλαβε πια όλα τα αναγκαία μέτρα λιτότητας κατά τις υποδείξεις της ΕΟΚ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ». Όσοι, λοιπόν, ισχυρίζονται πως το ΔΝΤ στην Ελλάδα είναι απλώς μια ιστορία της τελευταίας πενταετίας, μάλλον θα πρέπει να αναιρέσουν, αφού η κολόνια των δανεισμών και της παρεμβατικότητας εκ μέρους του Ταμείου κρατάει χρόνια. Δεκαετίες ολόκληρες... ΔΝΤ Καραμανλής Κασιμάτης Μητσοτάκης Issue: 1860 Issue date: 16-04-2015

Vice Όλες οι ειδήσεις Time22 Απρίλιος 2015 06:27:53


Σόιμπλε: Πιο ανταγωνιστικές οι χώρες σε πρόγραμμα – Δεν είναι το γερμανικό πλεόνασμα το πρόβλημα του ευρώ

27 Μάρτιος 2015 15:57:48

ΠΟΛΙΤΙΚΗ Στη σωστή κατεύθυνση προχωρά η Ευρωζώνη, δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε και πρόσθεσε ότι η Ισπανία, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, αλλά και η Ελλάδα έχουν γίνει πιο ανταγωνιστικές. Απέρριψε δε τους ισχυρισμούς ότι το γερμανικό πλεόνασμα αποτελεί πρόβλημα για την Ευρωζώνη. «Βλέπουμε τα πρώτα σημάδια επιτυχίας. Χώρες αρχίζουν να περιορίζουν τα διαρθρωτικά τους ελλείμματα. Οι χώρες σε πρόγραμμα, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιρλανδία, επίσης η Ελλάδα, έχουν γίνει πιο ανταγωνιστικές» δήλωσε ο Β. Σόιμπλε σε συνέδριο που συνδιοργανώνει η Bundesbank με το γερμανικό, υπουργείο Οικονομικών στη Φρανκφούρτη και επισήμανε ότι, «αν κυβερνήσεις κεντρικές τράπεζες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα κάνουν τη δουλειά τους, η ανάπτυξη και η πρόοδος στις βιομηχανικές χώρες θα είναι ικανοποιητική- ίσως χαμηλότερη από ό,τι στο παρελθόν, για λόγους δημοκρατίας, αλλά θα είναι βιώσιμη ανάπτυξη χωρίς συχνές κρίσεις». Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το γερμανικό πλεόνασμα, ο Β. Σόιμπλε δήλωσε ότι χωρίς αυτό η Ευρωζώνη θα είχε έλλειμμα και πρόσθεσε: «Ποτέ δεν δέχθηκα ότι το γερμανικό πλεόνασμα συνιστά πρόβλημα για την Ευρωζώνη. Κάνουμε ό,τι μπορούμε. Η ανάπτυξή μας οδηγείται από την εσωτερική ζήτηση, από την κατανάλωση». Τάχθηκε πάντως υπέρ της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης και χαρακτήρισε την Ευρωπαϊκή Ένωση πρότυπο διεθνούς διακυβέρνησης: «Σε καιρούς παγκοσμιοποίησης, χρειαζόμαστε διεθνή διακυβέρνηση και η ΕΕ, παρά τις αδυναμίες της, είναι ως τώρα το σημαντικότερο πρότυπο» τόνισε. Γερμανία Σόιμπλε Ευρώ Ελλάδα οικονομία

Vice Όλες οι ειδήσεις Time27 Μάρτιος 2015 15:57:48


Πότε και πώς θα δοθεί

15 Δεκέμβριος 2014 07:22:36 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Το δώρο Χριστουγέννων για το 2014 θα λάβουν μόνο οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα αφού για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους έχει...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time15 Δεκέμβριος 2014 07:22:36


Ποτέ μη λες ποτέ, κύριε Κλούνεϊ

29 Σεπτέμβριος 2014 10:36:35 Διεθνή | Κατηγορία | Ελευθεροτυπία

Ο Αμερικανός ηθοποιός που είχε ορκιστεί ότι η μέρα του γάμου του δεν θα έρθει ποτέ, ο Τζορτζ Κλού...

Vice Διεθνή Time29 Σεπτέμβριος 2014 10:36:35


Πρωτογενές πλεόνασμα 1,946 δισ. ευρώ στον προϋπολογισμό, το 8άμηνο

23 Σεπτέμβριος 2014 17:29:46 e-Typos - Ειδήσεις

Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,946 δισ. ευρώ σημείωσε ο προϋπολογισμός το οκτάμηνο Ιανουάριος - Αύγουστος 2014 έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 2,861 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο πέρυσι και στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 962 εκατ. ευρώ. Αυτό προκύπτει από τα οριστικά στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού το οκτάμηνο που δόθηκαν στη δημοσιότητα. Σύμφωνα με αυτά, το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης ανήλθε σε 2,849 δισ. ευρώ έναντι ελλείμματος 2,502 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013 και στόχου για έλλειμμα 4,117 δισ. ευρώ. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους: Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 32,919 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση κατά 329 εκατ. ευρώ ή 1 % έναντι του στόχου. Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 29,571 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 266 εκατ. ευρώ ή 0,9% χαμηλότερα έναντι του στόχου. Το σύνολο των φορολογικών εσόδων διαμορφώθηκε σε 27,790 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 450 εκατ. ευρώ ή κατά 1,6% έναντι του στόχου.

Vice Όλες οι ειδήσεις Time23 Σεπτέμβριος 2014 17:29:46


«Ελπίζω να μας δοθεί η ευκαιρία που ζητάμε»

22 Σεπτέμβριος 2014 21:27:49 Ελλάδα | Κατηγορία | Ελευθεροτυπία

Τον αριθμό 19.233 δεν πρόκειται να τον ξεχάσει ποτέ. Γιατί της άνοιξε την πόρτα στην Ιατρική Αθήν...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time22 Σεπτέμβριος 2014 21:27:49


Πότε θα δοθεί το "κοινωνικό μέρισμα" στους νέους δικαιούχους που πληρούν τις προϋποθέσεις

08 Ιούλιος 2014 14:21:22 e-Typos - Ειδήσεις

Στο τέλος Ιουλίου θα λάβουν το «κοινωνικό μέρισμα» οι δικαιούχοι, των οποίων οι αιτήσεις απορρίφθηκαν μεν με βάση τα εισοδήματα του 2012 (φορολογικές δηλώσεις 2013), αλλά πληρούν τις προϋποθέσεις με βάση τα περυσινά εισοδήματα (φορολογικές δηλώσεις που υποβάλλονται εφέτος). Ενώ, για τις υπόλοιπες αιτήσεις που εκκρεμούν λόγω ελέγχου των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος ή έχουν παραπεμφθεί προς έλεγχο, η καταβολή θα πραγματοποιηθεί από την 1η Οκτωβρίου έως και τις 10 Οκτωβρίου εφέτος. Αυτό ορίζει η τροποποιημένη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για το «κοινωνικό μέρισμα», με την οποία αυξήθηκε και το βασικό όριο εισοδήματος (συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό) στις 7.050 ευρώ από τις 6.000 ευρώ. Σύμφωνα, επίσης, με την ΚΥΑ, μετά τη 14η Ιουλίου (λήξη της προθεσμίας υποβολής των φετινών φορολογικών δηλώσεων), οι αιτήσεις που απορρίφθηκαν επανεξετάζονται αυτεπάγγελτα με βάση τα εισοδήματα των εμπρόθεσμων φετινών φορολογικών δηλώσεων. Παράλληλα, για τις αιτήσεις αυτές που έχουν απορριφθεί ή εκκρεμούν προς εξέταση, ως βασικό όριο εισοδήματος θα ληφθεί το νέο όριο εισοδήματος των 7.050 ευρώ. Έτσι, θα δοθούν και τα υπόλοιπα 75 εκατ. ευρώ που απομένουν προς διάθεση από το συνολικό ποσό των 450 εκατ. ευρώ (πλην ένστολων).

Vice Όλες οι ειδήσεις Time08 Ιούλιος 2014 14:21:22


Σε αναμμένα κάρβουνα 250.000 οικογένειες για το «κοινωνικό μέρισμα»

04 Ιούλιος 2014 14:39:08 Ελλάδα | Κατηγορία | Ελευθεροτυπία

Το πολυδιαφημισμένο «κοινωνικό μέρισμα» από το πρωτογενές πλεόνασμα αναμένεται να δοθεί σε επιπλέ...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time04 Ιούλιος 2014 14:39:08


Πρωτογενές πλεόνασμα 711 εκατ. ευρώ, στο πρώτο πεντάμηνο του 2014

12 Ιούνιος 2014 13:02:43 e-Typos - Ειδήσεις

Πρωτογενές πλεόνασμα 711 εκατ. ευρώ εμφάνισε ο προϋπολογισμός το πεντάμηνο Ιανουαρίου- Μαΐου 2014, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για το πεντάμηνο Ιανουαρίου- Μαΐου 2014, που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα από τον αναπληρωτή υπουργό οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα, παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 1.985 εκατ. ευρώ, έναντι ελλείμματος 3.843 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013 και επικαιροποιημένου στόχου για έλλειμμα 2.559 εκατ. ευρώ. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 711 εκατ. ευρώ, έναντι πρωτογενούς ελλείμματος 970 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2013 και στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 208 εκατ. ευρώ. Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 19.605 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 45 εκατ. ευρώ ή 0,2% έναντι του επικαιροποιημένου μηνιαίου στόχου. Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 17.305 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 62 εκατ. ευρώ ή 0,4% υψηλότερα έναντι του επικαιροποιημένου στόχου. Το σύνολο των φορολογικών εσόδων διαμορφώθηκε σε 16.174 εκατ. ευρώ, 254 εκατ. ευρώ ή 1,6% περισσότερα έναντι του επικαιροποιημένου στόχου. Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 1.269 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 85 εκατ. ευρώ έναντι του επικαιροποιημένου στόχου (1.184 εκατ. ευρώ). Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 2.300 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 16 εκατ. ευρώ έναντι του επικαιροποιημένου στόχου. Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 21.591 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 529 εκατ. ευρώ έναντι του επικαιροποιημένου στόχου (22.119 εκατ. ευρώ). Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 19.810 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες έναντι του επικαιροποιημένου στόχου κατά 641 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 459 εκατ. ευρώ έναντι του επικαιροποιημένου στόχου (17.103 εκατ. ευρώ). Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013 κατά 2.057 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 9,4%. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στη μείωση του συνόλου των πρωτογενών δαπανών κατά 1.528 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 8,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, παρά το γεγονός ότι διατέθηκαν αυξημένες δαπάνες συνολικού ύψους 210 εκατ. ευρώ περίπου εκ των οποίων 169 εκατ. ευρώ για τη διάθεση κοινωνικού μερίσματος και 42 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης. Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) διαμορφώθηκαν σε 1.780 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 113 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (1.668 εκατ. ευρώ) και κατά 639 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Όπως δήλωσε ο κ.Σταϊκούρας «οι δημοσιονομικοί στόχοι, για τρίτη χρονιά, επιτυγχάνονται. Η επίτευξη αυτών των στόχων δείχνει ότι τα δημόσια οικονομικά σταθεροποιούνται σε καλό επίπεδο. Δημιουργείται έτσι η αναγκαία βάση για ανάκαμψη της πραγματικής οικονομίας και προώθηση της απασχόλησης, για διανομή "κοινωνικού μερίσματος" για μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και για σταδιακή μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων επιχειρήσεων και νοικοκυριών».

Vice Όλες οι ειδήσεις Time12 Ιούνιος 2014 13:02:43