πολυτεκνα ιανουαριου 2014

Press Report

Πηγές ειδήσεων προϊόντων ενημερώνονται συνεχώς

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+

Ads

Πολύτεκνος με 16 παιδιά ζητεί από το ΣτΕ αφορολόγητο όριο καθώς δεν μπορεί να πληρώσει

07 Ιούνιος 2015 19:03:40

ΕΛΛAΔΑ Στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας συζητήθηκε η αίτηση πολύτεκνου που έχει 16 παιδιά (από τα οποία τα 12 ζουν μαζί του), με την οποία ζητεί να κρίνει το Δικαστήριο εάν παραβιάζει ή όχι το Σύνταγμα, η μη πρόβλεψη από την Πολιτεία αφορολογήτου ορίου στον φόρο εισοδήματος των πολύτεκνων οικογενειών. Επίσης, ζητεί από το ΣτΕ να αποφανθεί εάν είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα η μη πρόβλεψη διαδικασίας για την απόδειξη φοροδοτικής ικανότητας των πολύτεκνων οικογενειών (μαχητό τακμήριο). Ειδικότερα, στο ΣτΕ έχει προσφύγει πολύτεκνός κάτοικος της Θεσσαλονίκης υποστηρίζοντας ότι «στερείται της φοροδοτικής ικανότητας» (αδυνατεί) να πληρώσει το φόρο εισοδήματος του 2014 που ανέρχεται σε 31.652,24 ευρώ, γιατί το ποσό αυτό δαπανήθηκε αποκλειστικά για τις απολύτως απαραίτητες ανάγκες αξιοπρεπούς διαβίωσης της οικογένειας του. Σύμφωνα με τη δήλωση εισοδήματος του 2014 το ετήσιο εισόδημά του ανήλθε σε 36.806 ευρώ από μισθωτές υπηρεσίες και 27,50 ευρώ από εκμίσθωση γαιών, ενώ η σύζυγός του είχε εισόδημα 1.747 ευρώ από μισθωτές υπηρεσίες και 27,50 ευρώ από εκμίσθωση γαιών. Ακόμη, δήλωσε ότι έχει ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο 1.598 κ.ε., ένα ακόμη δεύτερο Ι.Χ. αυτοκίνητο 1.995 κ.ε. το έχει κατά 50% με τη γυναίκα του. Ακόμη, η γυναίκα του έχει μια μονοκατοικία 299 τ.μ. Ο φόρος που κλήθηκε να πληρώσει μαζί με την γυναίκα του ήταν 4.738 ευρώ (κύριος φόρος 3.753 ευρώ, ειδική εισφορά αλληλεγγύης 112 ευρώ και φόρο πολυτελείας 220 ευρώ). Στην σύζυγο καταλογίστηκε φόρος εισοδήματος 3,44 ευρώ, ειδική εισφορά αλληλεγγύης 426,81 ευρώ και φόρο πολυτελείας 220 ευρώ. Ο πολύτεκνος έχει προσφύγει στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης και ζητεί να ακυρωθεί ο προσδιορισμός του φόρου του που εκδόθηκε σύμφωνα με την δήλωση φόρου εισοδήματος του οικονομικού έτους 2014, ενώ παράλληλα ζήτησε να εκδικαστεί η υπόθεση του ως πιλοτική δίκη σύμφωνα με το νόμο 3900/2010. Το αίτημά του έγινε δεκτό και η υπόθεσή του συζητήθηκε στην Ολομέλεια του ΣτΕ με εισηγητή το σύμβουλο Επικρατείας Ηρακλής Τσακόπουλος. Το ΣτΕ θα κρίνει εάν είναι αντισυνταγματική η παράλειψης του νομοθέτη να λάβει ειδική μέριμνα για τις πολύτεκνες οικογένειες, υπό τη μορφή είτε θεσπίσεως αφορολογήτου ορίου στο φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων υπέρ των οικογενειών αυτών είτε προβλέψεως διαδικασίας για την απόδειξη της φοροδοτικής τους ικανότητας». Όπως υποστηρίζει ο πολύτεκνος η Πολιτεία πρέπει να καθορίσει ένα αφορολόγητο όριο για τις πολύτεκνες οικογένειες, καθώς μάλιστα το ίδιο το Σύνταγμα προστατεύει το θεσμό της οικογένειας και το αφορολόγητο αυτό όριο πρέπει να είναι μαχητό, δηλαδή να υπάρχει η δυνατότητα ανταπόδειξης από τον φορολογούμενο ότι π.χ. οι δαπάνες διαβίωσης της οικογένειας του αποδεδειγμένα οριακά καλύπτονται από το εισόδημά του, με συνέπεια να μην μπορεί να ανταποκριθεί στον επιβληθέντα φόρο. Το ΣτΕ επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του η οποία αναμένεται με το νέο δικαστικό έτος (από 16 Σεπτεμβρίου 2015). πολύτεκνος αφορολόγητο ΣτΕ Has video:

Vice Όλες οι ειδήσεις Time07 Ιούνιος 2015 19:03:40


Ads

Στα 2,1 δισ. ευρώ το πρωτογενές πλεόνασμα την περίοδο Ιανουαρίου- Απριλίου

25 Μάϊος 2015 11:31:27

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 2,103 δισ.ευρώ εμφάνισε ο κρατικός προϋπολογισμός την περίοδο Ιανουαρίου - Απριλίου 2015, ανακοίνωσε σήμερα το Υπουργείο Οικονομικών. Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε, σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2015, παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 510 εκατ. ευρώ έναντι ελλείμματος 1.146 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 και του στόχου για έλλειμμα 2.918 εκατ. ευρώ. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 2.103 εκατ. ευρώ, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 1.046 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2014 και στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 310 εκατ. ευρώ. Η διαφοροποίηση στο ύψος του πρωτογενούς αποτελέσματος του κρατικού προϋπολογισμού σε σχέση με το προσωρινό δελτίο Ιανουαρίου -Απριλίου 2015 κατά 60 εκατ. ευρώ οφείλεται σε διαφορετική λογιστική αποτύπωση του ύψους των τόκων και του διαχωρισμού των προμηθειών και των δαπανών δημοσίου χρέους, σύμφωνα με την μεθοδολογία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών (ESA). Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 15.815 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 371 εκατ. ευρώ ή 2,4 % έναντι του στόχου. Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 14.290 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 94 εκατ. ευρώ ή 0,7 % έναντι του στόχου. Το σύνολο των φορολογικών εσόδων ανήλθε στα 12.221 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 884 εκατ. ευρώ ή κατά 6,7% έναντι του στόχου. Η υστέρηση οφείλεται: 1. Στους άμεσους φόρους που την περίοδο του Ιανουαρίου-Απριλίου 2015 ανήλθαν στα 4.869 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας απόκλιση από το στόχο -625 εκατ. ευρώ ή -11,4 %. Ειδικότερα, υστέρηση έναντι του στόχου παρουσίασαν: οι άμεσοι φόροι ΠΟΕ κατά 389 εκατ. ευρώ ή 34,0%. 2. Στους έμμεσους φόρους οι οποίοι διαμορφώθηκαν στα 7.352 μειωμένοι κατά 259 εκατ. ευρώ ή 3,4% έναντι του στόχου. • Ο ΦΠΑ λοιπών ήταν μειωμένος έναντι του στόχου κατά 252 εκατ. ευρώ ή 6,5%. • Αντίθετα οι φόροι κατανάλωσης ήταν αυξημένοι κατά 133 εκατ. ευρώ ή 5,7% έναντι του στόχου. Τα λοιπά μη φορολογικά έσοδα υπερέβησαν το στόχο κατά 475 εκατ. ευρώ ή 38,9%. Στην κατηγορία των μη τακτικών εσόδων, τα έσοδα καταργηθέντων ειδικών λογαριασμών ήταν μειωμένα κατά 182 εκατ. ευρώ ή 64,9% έναντι του στόχου. Τα έσοδα του προγράμματος ενίσχυσης ρευστότητας λόγω χρηματοπιστωτικής κρίσης ήταν αυξημένα κατά 629 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 943 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 100 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (844 εκατ. ευρώ). Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 1.525 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 465 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Ειδικότερα, τον Απρίλιο το σύνολο των καθαρών εσόδων του Κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 3.795 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 279 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην αύξηση των καθαρών εσόδων του τακτικού προϋπολογισμού κατά 493 εκατ. ευρώ. Τον Απρίλιο οι φόροι στην περιουσία ήταν αυξημένοι έναντι του μηνιαίου στόχου κατά 97 εκατ. ευρώ, ενώ ο φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων ήταν μειωμένος σε σχέση με τον στόχο κατά 130 εκατ. ευρώ. Οι έμμεσοι φόροι ήταν μειωμένοι κατά 26 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα οι φόροι συναλλαγών ήταν μειωμένοι κατά 71 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Οι φόροι κατανάλωσης παρουσίασαν αύξηση έναντι του μηνιαίου στόχου κατά 67 εκατ. ευρώ. Τα μη τακτικά έσοδα ήταν αυξημένα κατά 550 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου. Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν στα 148 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 35 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου. Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 16.324 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 2.037 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (18.361 εκατ. ευρώ). Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 15.503 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 1.628 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 1.455 εκατ. ευρώ και των ταμειακών δαπανών για εξοπλιστικά προγράμματα κατά 168 εκατ. ευρώ. Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014 κατά 381 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 2,4%, παρά το γεγονός ότι έχουν καταβληθεί επιπλέον 90 εκατ. ευρώ για επιδόματα πολυτέκνων, 32 εκατ. ευρώ για δαπάνες εκλογών, 24 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις γεωργίας και 87 εκατ. ευρώ για αποδόσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) διαμορφώθηκαν σε 821 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 409 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (1.230 εκατ. ευρώ) και μειωμένες κατά 577 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ειδικά για τον μήνα Απρίλιο oι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3.802 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 521 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, ενώ oι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3.523 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 290 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Το μειωμένο ύψος δαπανών οφείλεται κυρίως στην αναδιάρθρωση του ταμειακού προγραμματισμού με βάση τις επικρατούσες ταμειακές συνθήκες. πλεόνασμα πρωτογενές πλεόνασμα προϋπολογισμός Has video:

Vice Όλες οι ειδήσεις Time25 Μάϊος 2015 11:31:27


Η περίοδος Ιανουαρίου - Νοεμβρίου του 2014 ήταν η θερμότερη σε ολόκληρο τον κόσμο μετά το 1880

15 Δεκέμβριος 2014 22:01:53 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

H περίοδος Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2014 είναι η θερμότερη που έχει καταγραφεί στον πλανήτη από την έναρξη των καταγραφών της θερμοκρασίας το 1880,...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time15 Δεκέμβριος 2014 22:01:53


Στο 1,01 δισ. ευρώ οι άμεσες επενδύσεις στην Ελλάδα στο επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2014

22 Σεπτέμβριος 2014 12:32:04 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Στα 1,01 δισ. ευρώ ανήλθαν στο ετπάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2014 οι άμεσες επενδύσεις στην Ελλάδα από μη κατοίκους, ενώ οι άμεσες επενδύσεις...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time22 Σεπτέμβριος 2014 12:32:04


Ροδάκινα σε πολυτέκνους

25 Αύγουστος 2014 08:57:36 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Με διανομή στους πολυτέκνους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης συνεχίζεται σήμερα, για τέταρτη κατά σειρά ημέρα, το πρόγραμμα δωρεάν διανομής τμήματος...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time25 Αύγουστος 2014 08:57:36


Στα 2,279 δισ. ευρώ το πρωτογενές πλεόνασμα στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2014

21 Αύγουστος 2014 11:55:43 e-Typos - Ειδήσεις

Στα 2,279 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το πρωτογενές αποτέλεσμα για το 7μηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 2,555 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2013 και στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 800 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών. Έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 1,736 δισ. ευρώ παρουσιάζεται, σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για το 7μηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014, έναντι ελλείμματος 1,929 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013 και επικαιροποιημένου στόχου για έλλειμμα 3,360 δισ. ευρώ. Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 29,530 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 651 εκατ. ευρώ ή 2,3% έναντι του επικαιροποιημένου στόχου ΜΠΔΣ 2015-2018. Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 26,240 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 451 εκατ. ευρώ ή 1,7% υψηλότερα έναντι του επικαιροποιημένου στόχου. Το σύνολο των φορολογικών εσόδων διαμορφώθηκε σε 24,485 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 342 εκατ. ευρώ ή κατά 1,4% έναντι του επικαιροποιημένου στόχου. Πιο συγκεκριμένα, κατηγορίες εσόδων που υπερέβησαν τον επικαιροποιημένο στόχο του επταμήνου Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014 είναι οι εξής: 1. Ο φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά 555 εκατ. ευρώ ή 14,5%. 2. Οι λοιποί άμεσοι φόροι κατά 212 εκατ. ευρώ ή 14,7%, 3. Οι λοιποί φόροι συναλλαγών κατά 81 εκατ. ή 28,0%, 4. Τα λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 320 εκατ. ευρώ ή 15,8%. Αντίθετα, υστέρησαν έναντι του επικαιροποιημένου στόχου: 1. Ο φόρος εισοδήματος ειδικών κατηγοριών κατά 178 εκατ. ευρώ ή 15,3%, 2. Oι φόροι στην περιουσία κατά 246 εκατ. ευρώ ή 15,0%, 3. Οι έμμεσοι φόροι Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (Π.Ο.Ε.) κατά 40 εκατ. ευρώ ή 10,5%. Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 2,002 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 262 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (1,740 δισ. ευρώ). Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 3,290 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 200 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 31,266 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 973 εκατ. ευρώ έναντι του επικαιροποιημένου στόχου (32,240 δισ. ευρώ). Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 28,302 δισ. ευρώ και είναι μειωμένες έναντι του επικαιροποιημένου στόχου κατά 1,220 δισ. ευρώ, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 880 εκατ. ευρώ έναντι του επικαιροποιημένου στόχου (24,528 δισ. ευρώ). Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται μειωμένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013 κατά 2,295 δισ. ευρώ ή σε ποσοστό 7,5%. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στη μείωση του συνόλου των πρωτογενών δαπανών κατά 1,468 δισ. ευρώ ή ποσοστό 5,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, παρά το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκαν αυξημένες δαπάνες ύψους 483 εκατ. ευρώ για τη διάθεση κοινωνικού μερίσματος, 36 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης, 66 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση πολυτεκνικών επιδομάτων, και 64 εκατ. ευρώ για δαπάνες διενέργειας εκλογών. Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) διαμορφώθηκαν σε 2,965 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 247 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (2,718 δισ. ευρώ) και κατά 845 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Ακολουθούν αναλυτικά οι πίνακες που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών /content/userfiles/files/%CE%94%CE%95%CE%9B%CE%A4%CE%99%CE%9F_7_2014_%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C.pdf

Vice Όλες οι ειδήσεις Time21 Αύγουστος 2014 11:55:43


Σταϊκούρας: Στα 2,3 δισ. το πρωτογενές πλεόνασμα το επτάμηνο

13 Αύγουστος 2014 12:11:39 e-Typos - Ειδήσεις

Στα 2,3 δισ. ευρώ ή στο 1,25% του ΑΕΠ, έναντι στόχου για 800 εκατ. ευρώ ή 0,4% του ΑΕΠ διαμορφώθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα του Κρατικού Προϋπολογισμού την επτάμηνη περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014, ανακοίνωσε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρας. Προκύπτει, συνεπώς, υπέρβαση έναντι του επικαιροποιημένου εφετινού στόχου περίπου κατά 1,5 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με τα στοιχεία για το 1ο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, που ανακοινώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, διαμορφώθηκε στα 1,8 δισ. ευρώ, από πρωτογενές έλλειμμα 1,9 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, το έλλειμμα του Κρατικού Προϋπολογισμού διαμορφώθηκε στα 1,7 δισ. ευρώ ή στο 0,95% του ΑΕΠ έναντι στόχου για έλλειμμα 3,4 δισ. ευρώ ή 1,8% του ΑΕΠ. Προκύπτει, συνεπώς, υπέρβαση έναντι του βελτιωμένου, επικαιροποιημένου, εφετινού στόχου περίπου κατά 1,6 δισ. ευρώ. Τα καθαρά έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού διαμορφώνονται, αιτιολογημένα λόγω της μεταφοράς των αποδόσεων των Ελληνικών ομολόγων από τις κεντρικές τράπεζες του Ευρωσυστήματος (Securities Market Programme – SMPs), ύψους 1,5 δισ. ευρώ, χαμηλότερα από τα περυσινά επίπεδα, αλλά αισθητά υψηλότερα από τον επικαιροποιημένο στόχο. Ειδικότερα, κατά το επτάμηνο του 2014: - Τα καθαρά έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού ανήλθαν στα 29,5 δισ. ευρώ, περίπου 1,3 δισ. ευρώ χαμηλότερα από πέρυσι, αλλά και περίπου 700 εκατ. ευρώ υψηλότερα από το στόχο. - Τα καθαρά έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού ανήλθαν στα 26,2 δισ. ευρώ, περίπου 600 εκατ. ευρώ χαμηλότερα από πέρυσι λόγω και των υψηλότερων – εφέτος – επιστροφών φόρων, όμως 460 εκατ. ευρώ υψηλότερα από το στόχο. - Τα έσοδα προ επιστροφών φόρων ανήλθαν στα 28,2 δισ. ευρώ, περίπου 570 εκατ. ευρώ υψηλότερα από πέρυσι και 720 εκατ. ευρώ καλύτερα από το στόχο. Ενώ, τα φορολογικά έσοδα, τον Ιούλιο, ήταν 1,5 δισ ευρώ υψηλότερα από τον αντίστοιχο περυσινό μήνα και 465 εκατ. ευρώ καλύτερα από το στόχο του μήνα. Το αποτέλεσμα είναι τα φορολογικά έσοδα να διαμορφωθούν 562 εκατ. ευρώ καλύτερα από το στόχο, σωρευτικά για την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014. Πρέπει να τονισθεί ότι στον στόχο του Ιουλίου είχε προβλεφθεί και η καταβολή της 1ης δόσης του Ενιαίου Φόρου Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), ύψους 440 εκατ. ευρώ. Η παράταση στην καταβολή αυτής της δόσης, καθιστά τα αποτελέσματα ακόμη καλύτερα και επιβεβαιώνει ότι οι εκτιμήσεις μας διαπνέονται από ρεαλισμό. 4ον. Οι επιστροφές φόρων κινήθηκαν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, πολύ υψηλότερα έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Συγκεκριμένα, οι επιστροφές φόρων διαμορφώθηκαν στα 2 δισ. ευρώ έναντι 900 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Αυτή η τάση αποτυπώνεται σε όλους τους μήνες του επταμήνου, ενισχύοντας, έτσι, ουσιαστικά τη ρευστότητα στην πραγματική οικονομία. Όπως εοπισημαίνεται στην ίδια ανκοίνωση, οι πρωτογενείς δαπάνες είναι σταθερά μειωμένες, τόσο έναντι του επικαιροποιημένου στόχου όσο και έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Διαμορφώθηκαν στα 23,6 δισ. ευρώ, περίπου 1,5 δισ. ευρώ χαμηλότερα από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, και 880 εκατ. ευρώ καλύτερα από το στόχο. Μάλιστα, πρέπει να σημειωθεί ότι, κατά το επτάμηνο του έτους, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, πραγματοποιήθηκαν αυξημένες δαπάνες, ύψους 585 εκατ. ευρώ, για κοινωνική προστασία. Ειδικότερα, έχουν χορηγηθεί 483 εκατ. ευρώ για τη διάθεση «κοινωνικού μερίσματος», επιπλέον 37 εκατ. ευρώ για επίδομα θέρμανσης και επιπλέον 66 εκατ. ευρώ για επιδόματα πολυτέκνων . Ενώ, διατέθηκαν και 64 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση των δαπανών για τη διενέργεια των εκλογών. Συνεπώς, στο σκέλος των δημοσίων δαπανών έχει ελεγχθεί η διαχείριση και έχει προωθηθεί η πειθαρχία, με αποτέλεσμα η απόδοση των παρεμβάσεων δημοσιονομικής πολιτικής να ανταποκρίνεται στις αρχικές εκτιμήσεις. Παράλληκλα, όπως σημειώνεται, έχει γίνει ιδιαίτερα λελογισμένη χρήση και αξιοποίηση του αποθεματικού του Τακτικού Προϋπολογισμού. Συγκεκριμένα, έχουν διατεθεί 374 εκατ. ευρώ ή το 33,3% (1/3) του αποθεματικού που προβλέπονταν στον Προϋπολογισμό (αρχική πίστωση 1,12 δισ. ευρώ, υπόλοιπο προς χρήση 746 εκατ. ευρώ). Και αυτό έχει χρησιμοποιηθεί εφέτος, εκτός από την κάλυψη ανελαστικών δαπανών για εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων (130 εκατ. ευρώ), κυρίως για την αντιμετώπιση έκτακτων δαπανών της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος (18 εκατ. ευρώ), για τη λειτουργία του έργου ΣΥΖΕΥΞΙΣ Ι (15 εκατ. ευρώ), για την επιχορήγηση των «Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων – ΕΑΣ ΑΕ» και της «ΕΛΒΟ ΑΕ» (25 εκατ. ευρώ), για την ενίσχυση των πιστώσεων για προμήθεια καυσίμων στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (8 εκατ. ευρώ), για την αντιμετώπιση δαπανών που αφορούν στην ασφάλεια των καταστημάτων κράτησης της χώρας (υπερωρίες σωφρονιστικών υπαλλήλων 2,5 εκατ. ευρώ), για την κάλυψη δαπανών εισιτηρίων εξετάσεων στο Υπουργείο Παιδείας (7,8 εκατ. ευρώ), για την ενίσχυση αθλητικών ομοσπονδιών και σωματείων (11 εκατ. ευρώ), για αποζημιώσεις του προσωπικού της «ΕΡΤ ΑΕ» (32 εκατ. ευρώ), για επιχορήγηση στο Δήμο Κεφαλλονιάς λόγω του σεισμού (10 εκατ. ευρώ), για επιχορήγηση στον «ΟΑΣΘ ΑΕ» (20 εκατ. ευρώ), για επιδοτήσεις άγονων γραμμών (15 εκατ. ευρώ) και για τη μίσθωση επιπλέον εναέριων μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος για την αντιπυρική περίοδο 2014 (5 εκατ. ευρώ). Ακόμη, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων αυξήθηκαν σημαντικά. Διαμορφώθηκαν περίπου στα 3 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 40% έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Χρηματοδοτώντας έτσι την αναπτυξιακή πολιτική της χώρας, με έργα που συμβάλλουν στην αύξηση του ιδιωτικού και δημόσιου κεφαλαίου της οικονομίας και στηρίζουν την αναπτυξιακή διαδικασία. "Συμπερασματικά", σημειώνει ο κ.Σταϊκούρας, "η ικανοποιητική εκτέλεση του Προϋπολογισμού συνεχίζεται. Οι δημοσιονομικοί στόχοι, με πολύ κόπο, με μεγάλη προσπάθεια, με τεράστιες θυσίες, για 3η χρονιά, επιτυγχάνονται. Η επίτευξη αυτών των στόχων δείχνει ότι τα δημόσια οικονομικά σταθεροποιούνται σε καλό επίπεδο. Αυτό αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την ενίσχυση της διαπραγματευτικής θέσης της χώρας, για τη διανομή «κοινωνικού μερίσματος» – ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ – που ήδη ολοκληρώθηκε, για την σταδιακή αποκατάσταση της πρόσβασης στις αγορές που ήδη υλοποιείται, για τη σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών, για την τροποποίηση πολιτικών που έχουν αποδειχθεί οικονομικά αναποτελεσματικές και κοινωνικά άδικες, για την εύρεση ρεαλιστικών λύσεων για την περαιτέρω ενίσχυση και την οριστική τακτοποίηση της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους". Όπως τονίζει, "η χώρα, σήμερα, μετά τα πολύ δύσκολα χρόνια, βρίσκεται σε θέση με σαφώς καλύτερες προσδοκίες. Βέβαια, από την κρίση δεν έχουμε βγει. Όμως, βγαίνουμε… Όπως, όμως, η κρίση ξεκίνησε από τους αριθμούς και μεταφέρθηκε στην κοινωνία, έτσι και η βελτίωση θα ξεκινήσει από τα δημοσιονομικά μεγέθη και στη συνέχεια θα γίνει αισθητή στην πραγματική οικονομία και στην κοινωνία. Ήδη είμαστε στην αρχή αυτής της μετάβασης. Με σταθερά βήματα, με μεθοδικότητα, διορατικότητα και σκληρή δουλειά, «οικοδομούμε» πάνω στη σταθερότητα που η χώρα επέτυχε. Δύο είναι πλέον οι βασικές επιδιώξεις: 1η. Η διασφάλιση των μέχρι σήμερα επιτευγμάτων και η προστασία των τεράστιων θυσιών της ελληνικής κοινωνίας. 2η. Η μετατροπή της υπάρχουσας σταθεροποίησης της οικονομίας σε δυναμική και βιώσιμη ανάπτυξη, με κοινωνική συνοχή, πάνω σε στέρεες βάσεις. Με πίστη, εθνικό σχέδιο και αποφασιστικότητα πρέπει και μπορούμε, όπως έχει αποδειχθεί, να πετυχαίνουμε τους στόχους και ταυτόχρονα να διεκδικούμε καλύτερους όρους συνεργασίας από τους εταίρους και δανειστές μας" καταλήγει η δήλωση του κ

Vice Όλες οι ειδήσεις Time13 Αύγουστος 2014 12:11:39


Πατέρας Νικόδημος Μπιλάλης, ο Άγγελος των πολυτέκνων

11 Ιούνιος 2014 15:58:08 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πέρασε ήδη μία εβδομάδα από το θλιβερό νέο της κοιμήσεως του πατρός Νικοδήμου (Μπιλάλη), ιδρυτή και «ψυχής» επί σειρά δεκαετιών της θρυλικής ΠΕΦΙΠ (Πανελλήνια Ένωση Φίλων των Πολυτέκνων), με το τεράστιο εθνικό και κοινωνικό έργο που επιτελεί...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time11 Ιούνιος 2014 15:58:08


ΕΛΣΤΑΤ: Νέα υποχώρηση της ύφεσης στο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2014

15 Μάϊος 2014 11:07:04 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Υποχώρηση της ύφεσης στο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2014 θα καταδεικνύουν τα στοιχεία για τους Τριμηνιαίους Εθνικούς Λογαριασμούς που θα δημοσιοποιήσει...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time15 Μάϊος 2014 11:07:04


ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση της ύφεσης στο τρίμηνο Ιανουαρίου - Μαρτίου 2014

12 Μάϊος 2014 10:03:48 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Υποχώρηση της ύφεσης στο τρίμηνο Ιανουαρίου - Μαρτίου 2014 θα καταδεικνύουν τα στοιχεία για τους Τριμηνιαίους Εθνικούς Λογαριασμούς που θα δημοσιοποιήσει...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time12 Μάϊος 2014 10:03:48