φορος υπεραξιας ακινητων νεα

Press Report

Πηγές ειδήσεων προϊόντων ενημερώνονται συνεχώς

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+

Ads

Εκποιήσεις σε... υπερταχεία

22 Ιούλιος 2015 06:38:44

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Έντυπη Έκδοση Την ολοκλήρωση των διαγωνισμών που έχουν προχωρήσει, ζητούν ως προαπαιτούμενο οι δανειστές Στην... υπερταχεία του νέου μνημονίου ανεβαίνουν οι ιδιωτικοποιήσεις, με τους δανειστές να απαιτούν ως «προαπαιτούμενα» πλέον την ολοκλήρωση των διαγωνισμών που έχουν προχωρήσει (περιφερειακά αεροδρόμια, Ελληνικό), την άμεση δρομολόγηση των προγραμμάτων που βρίσκονται σε εξέλιξη (ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Εγνατία) αλλά και την προώθηση «ειδικών περιπτώσεων», όπως ο ΟΤΕ (για άμεση πώληση του εναπομείναντος 10% του Δημοσίου) και ο ΑΔΜΗΕ. Παράλληλα, στον τομέα της ενέργειας ανοίγεται ένα νέο «πεδίο μάχης» καθώς οι εταίροι απαιτούν την πλήρη απελευθέρωση των αγορών ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου. Την ίδια στιγμή, κεντρικό ρόλο στην επόμενη φάση των ιδιωτικοποιήσεων «με βελτιωμένη διακυβέρνηση», όπως σημειώνει το κείμενο της συμφωνίας, θα διαδραματίσει και το ποιες κρατικές επιχειρήσεις θα μεταφερθούν στο ανεξάρτητο Ταμείο που θα λειτουργήσει τα επόμενα χρόνια με στόχο την είσπραξη 50 δισ. ευρώ για τη μείωση του χρέους και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Ταμείο ξεπουλήματος Όπως έχει ήδη καταγραφεί στο κείμενο της συμφωνίας, τα «ελληνικά περιουσιακά στοιχεία μεγάλης αξίας θα μεταφερθούν σε ανεξάρτητο Ταμείο, το οποίο θα τα ρευστοποιήσει με ιδιωτικοποιήσεις και άλλους τρόπους. Η ρευστοποίηση θα αποτελέσει μια πηγή για την πραγματοποίηση της προγραμματισμένης εξόφλησης του νέου δανείου και θα αποφέρει επιδιωκόμενο συνολικό ποσό 50 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 25 δισ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την επιστροφή της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και άλλων περιουσιακών στοιχείων και το 50% κάθε εναπομένοντος ευρώ (δηλαδή 50% των 25 δισ. ευρώ) θα χρησιμοποιηθεί για τη μείωση της αναλογίας χρέους/ΑΕΠ, ενώ το υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για επενδύσεις». Το Ταμείο αυτό θα συσταθεί στην Ελλάδα, θα τελεί υπό τον έλεγχο των ελληνικών αρχών, αλλά με την εποπτεία των οικείων θεσμών, ενώ θα συσταθεί ομάδα ειδικών που θα εξετάσει ποια περιουσιακά στοιχεία μπορούν να ενταχθούν σε αυτό αλλά και θα καθορίσει την αξία και κατ’ επέκταση την τιμή τους. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, στο Ταμείο αυτό θα «εισφερθούν» πολλά από τα ακίνητα της περιουσίας του ΤΑΙΠΕΔ, αλλά πιθανότατα και κρατικές επιχειρήσεις για τις οποίες προβλεπόταν αξιοποίηση σε «δεύτερο χρόνο». Έτσι, για το προσεχές διάστημα το «βάρος» στις αποκρατικοποιήσεις «πέφτει» στα λεγόμενα «ώριμα» προγράμματα. Με βάση τις «οδηγίες» των εταίρων, αναμένεται να προχωρήσουν άμεσα οι ιδιωτικοποιήσεις για τα περιφερειακά αεροδρόμια και το Ελληνικό, πιθανότατα χωρίς τις τροποποιήσεις τις οποίες επεξεργαζόταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που ιδιαίτερα για τη δεύτερη περίπτωση έδειχναν να οδηγούν ακόμη και στη ματαίωση του προγράμματος. Άμεσα και αμετάκλητα Με τη νέα συμφωνία η κυβέρνηση δεσμεύεται να προχωρήσει στα λεγόμενα «άμεσα και αμετάκλητα μέτρα» για να ολοκληρωθεί η παραχώρηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού στην κοινοπραξία της Lamda Development (η σύμβαση είναι ήδη έτοιμη) ώστε να καταβληθεί και το εφάπαξ τίμημα των 915 εκατ. ευρώ που προβλέπει σε πρώτη φάση. Έτσι τους επόμενους μήνες, το Δημόσιο θα πρέπει να προχωρήσει στην κατάρτιση και έκδοση του Π.Δ. για το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ), στην έκδοση των απαιτούμενων Υπουργικών Αποφάσεων για την εφαρμογή του σχεδίου, αλλά και (αυτό θα παραμείνει πιθανότατα «αγκάθι») στη διενέργεια ανεξάρτητου διαγωνισμού για τη χορήγηση άδειας καζίνο. Όλα αυτά θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως τον Νοέμβριο του 2016, για να κλείσει το πρόγραμμα, να καταβληθεί η πρώτη δόση (300 εκατ. ευρώ) και να καταβληθούν οι εγγυήσεις για το υπόλοιπο τίμημα. Το ζήτημα βέβαια για το Ελληνικό παραμένει κυρίως πολιτικό, μια και η ακύρωσή του ήταν από τις πιο προβεβλημένες διαχειρίσεις της κυβέρνησης από την εποχή που βρισκόταν στην αντιπολίτευση, με πρωτοκλασάτα στελέχη και υπουργούς να έχουν εναντιωθεί... Γερμανικά αεροδρόμια Αντίθετα, η υπόθεση των περιφερειακών αεροδρομίων θεωρείται μια πιο «βατή» περίπτωση, καθώς, παρά τις μέχρι τώρα διαφοροποιήσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ από το σχέδιο σύμβασης που είχε κλείσει λίγο πριν από τις εκλογές, το τίμημα των 1,23 δισ. ευρώ που έχει συμφωνηθεί σε συνδυασμό με την ετήσια αποζημίωση των 23 εκατ. ευρώ διαμορφώνουν ένα ισχυρό δέλεαρ. Και αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα έργα στα αεροδρόμια της περιφέρειας είναι περισσότερο από απαραίτητα για να στηριχτεί ο τουρισμός τα επόμενα χρόνια. Να θυμίσουμε ότι στην κυβέρνηση είχε πέσει η ιδέα να μειωθεί το ποσοστό παραχώρησης, ώστε να εκπροσωπηθεί το Δημόσιο και οι τοπικοί φορείς στους οργανισμούς διαχείρισης των περιφερειακών αεροδρομίων που θα λειτουργούν υπό την κοινοπραξία της Fraport. Κάτι τέτοιο τελικά δεν φαίνεται να προχωράει και το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί «ως είχε», προκειμένου να εισπραχθεί και ολόκληρο το τίμημα. Κάτι που σημαίνει ότι, αφού εγκριθεί και επίσημα η σύμβαση παραχώρησης, θα ακολουθήσει η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για τα έργα επέκτασης στα αεροδρόμια αξίας 350 εκατ. ευρώ που θα πραγματοποιήσει ο ανάδοχος. Τα έργα στα αεροδρόμια χωρίζονται σε δύο φάσεις: τις ανακαινίσεις που θα ολοκληρωθούν σε 20 μήνες από την υπογραφή και τα έργα επέκτασης που θα διαρκέσουν 48 μήνες. Γερμανικός ΟΤΕ Από τα θέματα που άπτονται των ιδιωτικοποιήσεων και έθιξαν οι εταίροι στις τελευταίες διαπραγματεύσεις είναι και η εκχώρηση του 10% που διαθέτει ακόμη το Δημόσιο στον ΟΤΕ. Αυτό χωρίζεται σε ένα 6% που είναι στην πλήρη ιδιοκτησία του κράτους και ένα 4% που ανήκει στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Το 10% έχει μπει από το 2014 στο μάτι των Γερμανών της Deutsche Telekom που ούτως ή άλλως ελέγχει τον οργανισμό κατέχοντας το 40%. Μάλιστα ο γερμανικός όμιλος φερόταν πέρυσι έτοιμος να υποβάλει προσφορά, που μαζί με τις υπεραξίες θα έφτανε μέχρι και τα 500 εκατ. ευρώ με βάση τις χρηματιστηριακές αποτιμήσεις. Λόγω πολιτικών εξελίξεων όμως η προσφορά δεν έφτασε ποτέ σε επίσημο «τραπέζι». Σήμερα, βέβαια, λόγω και της πτώσης του χρηματιστηρίου υπολογίζεται ότι η αξία του 10% θα είναι χαμηλότερη. Η Deutsche Telekom διατηρεί δικαίωμα προαίρεσης για το ποσοστό αυτό (δηλαδή η πρώτη προσφορά πώλησης του πακέτου πρέπει να απευθύνεται προς εκείνη και μόνο εάν αρνηθεί αναζητείται άλλος αγοραστής), κάτι που μαθηματικά θα οδηγήσει το πακέτο στα χέρια της. Και μάλιστα φθηνότερα απ’ ό,τι είχε υπολογίσει... Σύμφωνα με πληροφορίες πάντως, είναι πολύ πιθανό το πακέτο του ΟΤΕ να είναι από τα πρώτα assets που θα μεταφερθούν στο υπό σύσταση Ταμείο των 50 δισ. Ως προς το τι σημαίνει η απώλεια του 10% του ΟΤΕ από το Δημόσιο, η απάντηση είναι πολλαπλή: Για παράδειγμα, χάνει το βέτο που σήμερα διατηρεί σε κάποια ζητήματα εταιρικής διακυβέρνησης, αλλά διατηρεί το δικαίωμα βέτο σε θέματα εθνικής ασφάλειας, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση μετόχων. Επίσης, εάν το ποσοστό του Δημοσίου πέσει κάτω από το 5%, δεν θα διορίζει πλέον τα 5 από τα 11 μέλη του Δ.Σ. του οργανισμού. Λιμάνια και τραίνα Στον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία τροποποίησης του (μέχρι πρότινος) υφιστάμενου διαγωνισμού. Με βάση τις αρχικές «οδηγίες» της κυβέρνησης, το προς παραχώρηση ποσοστό επρόκειτο να μειωθεί από το 67% στο 51% με πρόβλεψη για

Vice Όλες οι ειδήσεις Time22 Ιούλιος 2015 06:38:44


Ads

Άφεση φορολογικών αμαρτιών

18 Απρίλιος 2015 08:21:28

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Έντυπη Έκδοση Σε εκατομμύρια φορολογούμενους δίνεται φέτος η δυνατότητα να γλιτώσουν από τα τεκμήρια διαβίωσης, καθώς μπορούν να δηλώσουν πως χρησιμοποίησαν εισοδήματα που είχαν δηλώσει στο παρελθόν, με αποτέλεσμα να καλύπτεται το ύψος των τεκμηρίων και οι φορολογούμενοι να μην καταβάλουν τους αναλογούντες φόρους. Ειδικότερα, εκατομμύρια φορολογούμενοι αποκτούν πλέον τη δυνατότητα να καλύψουν τεκμήρια διαβίωσης και απόκτησης περιουσιακών στοιχείων επικαλούμενοι εισοδήματα και έσοδα που δήλωσαν ακόμη και πριν από 20, 30 ή και 40 χρόνια, δηλαδή τις δεκαετίες του 1990, του 1980, ακόμη και του 1970! Η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Αικατερίνη Σαββαΐδου, με εγκύκλιο που εξέδωσε πρόσφατα, διευκρίνισε ότι η κάλυψη της πρόσθετης διαφοράς φορολογητέου εισοδήματος, η οποία προκύπτει λόγω του ότι τα τεκμήρια προσδιορίζουν ετήσιο εισόδημα μεγαλύτερο του δηλωθέντος, μπορεί να γίνει με επίκληση ανάλωσης κεφαλαίου οσωνδήποτε προηγούμενων ετών και όχι μόνο των ετών για τα οποία δεν έχει επέλθει παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου (και για τα οποία οι φορολογικές αρχές έχουν στοιχεία στα αρχεία τους). Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι κάθε φορολογούμενος μπορεί, στη φετινή φορολογική του δήλωση, να καλύψει πρόσθετη διαφορά εισοδήματος λόγω τεκμηρίων χρησιμοποιώντας τα ποσά των εισοδημάτων και εσόδων που έχει αναγράψει σε όλες τις φορολογικές δηλώσεις τις οποίες έχει υποβάλει μέχρι και το 2014! Με τον τρόπο αυτόν μπορεί να γλιτώσει από τον υπέρογκο φόρο εισοδήματος που είναι πολύ πιθανό να του επιβληθεί φέτος λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων. Με την ίδια εγκύκλιο της Σαββαΐδου διευκρινίζεται ότι: 1 Τα ποσά εισοδημάτων και εσόδων που επικαλείται ο φορολογούμενος, εφόσον αφορούν έτη για τα οποία έχει συμπληρωθεί ο χρόνος παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου να διενεργήσει έλεγχο, μπορούν να αποδειχθούν από τα εκκαθαριστικά σημειώματα που εκδόθηκαν για τα έτη εκείνα. Εφόσον δηλαδή τα ποσά εισοδημάτων και εσόδων που επικαλείται ο φορολογούμενος αναγράφονται στα εκκαθαριστικά σημειώματα φορολογίας εισοδήματος των συγκεκριμένων ετών, οι φορολογικές αρχές οφείλουν να κάνουν δεκτά τα σημειώματα αυτά ως στοιχεία αποδεικτικά των ισχυρισμών του. 2 Τα δεδομένα των φορολογικών δηλώσεων παρελθόντων ετών, τα οποία δεν αναγράφονται στα αντίστοιχα εκκαθαριστικά σημειώματα, θα λαμβάνονται υπόψη από τις φορολογικές αρχές μόνο εφόσον επαληθεύονται ύστερα από έλεγχο και διασταύρωση. Αξίζει να διευκρινιστεί ότι τα παραπάνω ισχύουν φέτος προκειμένου να εφαρμοστεί η μέθοδος της κάλυψης των τεκμηρίων με κεφάλαια που αποκτήθηκαν τα έτη προ του 2014, δεν ξοδεύτηκαν μέχρι τις 31.12.2013 και αναλώθηκαν εντός του 2014. Πρόκειται για τη μέθοδο κάλυψης τεκμηρίων μέσω «ανάλωσης κεφαλαίου παρελθόντων ετών»! Με την «ανάλωση κεφαλαίου» οι φορολογούμενοι μπορούν να ανατρέξουν στις φορολογικές δηλώσεις προηγούμενων συνεχόμενων ετών (όσων θέλουν) και να προβούν στις ακόλουθες ενέργειες: ◆ Να αθροίσουν τα ποσά των πάσης φύσεως εισοδημάτων (από μισθούς, συντάξεις, ενοίκια, επιχειρήσεις, τόκους καταθέσεων, μερίσματα, υπεραξίες από πώληση μετοχών κ.λπ.) και τα ποσά των εσόδων από πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, τα οποία έχουν αναγράψει στις δηλώσεις των παρελθόντων ετών. ◆ Από το άθροισμα εισοδημάτων και εσόδων όλων των προηγούμενων ετών, το οποίο θα προκύψει, να αφαιρέσουν τα ποσά που ελήφθησαν υπόψη στις ίδιες φορολογικές δηλώσεις ως τεκμήρια διαβίωσης (για κατοικίες, Ι.Χ. αυτοκίνητα, πισίνες, σκάφη, υπηρετικό προσωπικό κ.λπ.) καθώς και τα ποσά που δήλωσαν στις ίδιες δηλώσεις ότι δαπάνησαν για να αποκτήσουν περιουσιακά στοιχεία (ακίνητα, Ι.Χ. αυτοκίνητα, σκάφη, κινητά αντικείμενα μεγάλης αξίας κ.λπ.). Το καθαρό ποσό που θα προκύψει από τις παραπάνω μαθηματικές πράξεις είναι το «κεφάλαιο» των προηγούμενων ετών που μπορούν όλοι οι φορολογούμενοι να «σχηματίσουν» και να εμφανίσουν στην εφορία ως προϊόν αποταμίευσης! Από εκεί και πέρα, σε κάθε περίπτωση, από το «κεφάλαιο» που θα σχηματιστεί με τον τρόπο αυτόν ο κάθε φορολογούμενος μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα μέρος για να καλύψει την πρόσθετη διαφορά εισοδήματος που του προσδιορίζουν τα τεκμήρια στη φετινή του δήλωση. Μπορεί δηλαδή να ισχυριστεί ότι η πρόσθετη διαφορά τεκμαρτού εισοδήματος της φορολογικής του δήλωσης καλύφθηκε με «ανάλωση» ενός μέρους του «κεφαλαίου» το οποίο του περίσσεψε από τα προηγούμενα έτη και το οποίο προκύπτει με βάση τις δηλώσεις των προηγούμενων ετών, όπως περιγράψαμε προηγουμένως. Και νέου τύπου περαίωση Την ίδια ώρα η Σαββαΐδου ετοιμάζει και μια νέου τύπου περαίωση για χιλιάδες φορολογούμενους, εγκλωβισμένους στις ουρές των δικαστηρίων. Στόχος είναι η άμεση είσπραξη όσο το δυνατόν περισσότερων χρημάτων από τα 15 δισ. ευρώ βεβαιωμένων φόρων που λιμνάζουν στις δικαστικές αίθουσες, προκειμένου να πάρουν ανάσα τα έσοδα. Οι προσδοκώμενες εισπράξεις κυμαίνονται μεταξύ 100 και 200 εκατ. ευρώ, δεν λείπουν όμως εκτιμήσεις ότι ο εξωδικαστικός συμβιβασμός μπορεί να αποδώσει πολλά περισσότερα. Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ειδικών περιφερειακών επιτροπών εξωδικαστικού συμβιβασμού. Σε αυτές θα προσφεύγουν οι φορολογούμενοι με εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις, εφόσον δεν έχει εκδικαστεί η υπόθεσή τους σε πρώτο βαθμό. Το δέλεαρ δεν θα είναι άλλο από το κούρεμα των συσσωρευμένων – τεράστιων σε πολλές περιπτώσεις – προσαυξήσεων. Υπό την προϋπόθεση εξόφλησης του κεφαλαίου, θα σβήνονται προσαυξήσεις από 33% έως και 50%, εφόσον βέβαια ο φορολογούμενος εγκαταλείψει τα ένδικα μέσα. Το σχέδιο ενσωματώνει παράλληλα δικλίδες ασφαλείας για υποθέσεις μεγάλης φοροδιαφυγής που δεν θα επιτρέπουν συνειρμούς για συγχωροχάρτια σε «καραμπινάτους» φοροφυγάδες. Οι νομοθετικές διατάξεις προς αυτή την κατεύθυνση έχουν αρχίσει να προετοιμάζονται με στόχο το νέο μέτρο να υιοθετηθεί από τον Ιούνιο. Περιλαμβάνεται άλλωστε στη λίστα μεταρρυθμίσεων που έχει στείλει η ελληνική κυβέρνηση στους θεσμούς και αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης. Σύμφωνα με ορισμένες εισηγήσεις, η εξόφληση του κεφαλαίου θα μπορούσε να ενταχθεί και στη νέα ρύθμιση για τις εκατό δόσεις, η οποία αναμένεται να ενεργοποιηθεί – με την ειδική εφαρμογή στο taxisnet – εντός των επόμενων ημερών. Όπως έδειξε πρόσφατη μελέτη του ΣΕΒ, στις δικαστικές αίθουσες εκκρεμούν περισσότερες από 400.000 φορολογικές υποθέσεις και στις μισές από αυτές δεν έχει καν οριστεί δικάσιμος. Ο μέσος χρόνος αναμονής για υποθέσεις ΦΠΑ φτάνει τα 9,3 χρόνια, ενώ συνολικά για τις φορολογικές υποθέσεις η μέση αναμονή αγγίζει τα 5,3 χρόνια. Όσο η υπόθεση δεν εκδικάζεται, τρέχουν τόκοι, προσαυξήσεις και σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και πανωτόκια. Παρ’ ότι η μέση επιβάρυνση των επιχειρήσεων κυμαίνεται από 7% έως και 52% επί της συνολικής αμφισβητούμενης διαφοράς, πηγές της ΓΓΔΕ με γνώση των στοιχείων αναφέρουν ότι υπάρχουν περιπτώσεις εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων στα δικαστήρια, με τόκους, πανωτόκια και προσαυξήσεις έως και 500% στο αρχικό κεφάλαιο! «Αυτά τα χρήματα είναι αδύνατο να εισπραχθούν στο μεγαλύτερο μέρος τους», αναφέρουν οι ίδιες πηγές, σημειώνοντας ότι ενδεχόμενος εξωδικαστικός συμβιβασμός, πέρα από έσοδα στα ταμεία του Δημοσίου, θα έδινε και σημαντική

Vice Όλες οι ειδήσεις Time18 Απρίλιος 2015 08:21:28


Στο ψυγείο για δύο χρόνια ο φόρος υπεραξίας ακινήτων

20 Δεκέμβριος 2014 09:02:57 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Πάγωμα του φόρου υπεραξίας στις μεταβιβάσεις ακινήτων για τα επόμενα δύο χρόνια αποφάσισε η κυβέρνηση στο παρά πέντε της εκπνοής του 2014. Το...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time20 Δεκέμβριος 2014 09:02:57


Χωρίς φόρο υπεραξίας η μεταβίβαση ακινήτων μέχρι 31/12/2016

19 Δεκέμβριος 2014 15:01:36 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Την αναστολή της εφαρμογής του φόρου υπεραξίας από μεταβίβαση ακίνητης περιουσίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2016, με διάταξη που θα κατατεθεί...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time19 Δεκέμβριος 2014 15:01:36


Η τελική εγκύκλιος για το φόρο υπεραξίας ακινήτων

11 Δεκέμβριος 2014 00:53:33 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Όλες τις περιπτώσεις υπολογισμού του φόρου υπεραξίας ακινήτων κατά τη μεταβίβαση κτισμάτων, οικοπέδων και αγροτεμαχίων είτε βρίσκονται εντός...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time11 Δεκέμβριος 2014 00:53:33


Διαβάστε στον ΕΤτΚ: Οι διαρροές Θεοχάρη για νέα μέτρα που εξόργισαν το Μαξίμου

07 Ιούνιος 2014 12:38:49 e-Typos - Ειδήσεις

Οι εγκύκλιοι που προκάλεσαν αναταραχή και οι κακές σχέσεις του με Στουρνάρα και Μαυραγάνη Ως «το χρονικό μιας προαναγγελθείσης παραίτησης» μπορεί να χαρακτηριστεί η υπόθεση της απομάκρυνσης του κ. Χ. Θεοχάρη από τη θέση γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών. Ηδη, εδώ και πολλούς μήνες, ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς και οι στενοί συνεργάτες του στο Μέγαρο Μαξίμου είχαν διαμορφώσει μια αρνητική γνώμη για το πρόσωπο του κ. Θεοχάρη, καθώς έβλεπαν την όλη δράση του ως εμπόδιο στην προσπάθεια της κυβέρνησης να πείσει τους πολίτες ότι η δύσκολη περίοδος της αυστηρής δημοσιονομικής προσαρμογής φθάνει στο τέλος και δεν πρόκειται πλέον να επιβληθούν νέα επαχθή δημοσιονομικά μέτρα. Το πρωθυπουργικό περιβάλλον χρέωσε στον κ. Θεοχάρη ακόμη και «διαρροές» προς τον Τύπο για επικείμενα φορολογικά μέτρα επαχθή για τους πολίτες, τα οποία όμως δεν περιλαμβάνονταν στα σχέδια της κυβέρνησης. Κυρίως όμως καταλόγισε στον κ. Θεοχάρη ατυχείς πρωτοβουλίες και αποφάσεις που ζημίωσαν πολιτικά την κυβέρνηση και αδικούσαν την προσπάθειά της να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των πολιτών αλλά και των διεθνών αγορών! Ως αποκορύφωμα των ενεργειών που, σύμφωνα με το επιτελείο του πρωθυπουργού, κόστισαν στην κυβέρνηση θεωρήθηκε η πρωτοβουλία του κ. Θεοχάρη να προχωρήσει στην έκδοση εγκυκλίου, με την οποία καθορίστηκε -σε εφαρμογή ενός νόμου που είχε ψηφιστεί στις αρχές του 2012 από την κυβέρνηση Παπαδήμου- διαδικασία επιβολής φόρου υπεραξίας σε όσους ξένους επενδυτές αγόρασαν και πούλησαν ελληνικά ομόλογα μέχρι τις 31-12-2013. Η εγκύκλιος αυτή θεωρήθηκε ότι προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στις διεθνείς αγορές, απομάκρυνση πλήθους αλλοδαπών επενδυτών από τα ελληνικά ομόλογα και απότομη άνοδο των speads. Είχε προηγηθεί τους προηγούμενους μήνες μεγάλος αριθμός δημοσιευμάτων του Τύπου που αποκάλυπταν, κατά καιρούς, το μεγάλο πλήθος των παραλογισμών που υπήρχαν στις διατάξεις των νέων νόμων για τη φορολογία εισοδήματος και τις φορολογικές διαδικασίες και τεκμηρίωναν την αδυναμία εφαρμογής πολλών ρυθμίσεων λόγω κακής και πρόχειρης προετοιμασίας, καθώς και ελλιπούς διατύπωσής τους. Οι αποκαλύψεις αυτές είχαν αρνητικό αντίκτυπο για την κυβέρνηση. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις ήταν οι διατάξεις για την παρακράτηση του φόρου εισοδήματος από διάφορες κατηγορίες εισοδημάτων, για την επιβολή φόρου υπεραξίας στις πωλήσεις ακινήτων και για τα εξοντωτικά πρόστιμα λόγω μη έκδοσης αποδείξεων και τιμολογίων. Οι ρυθμίσεις αυτές διαπιστώθηκε εκ των υστέρων ότι ήταν… ακατάλληλες για εφαρμογή και διορθώθηκαν, όμως οι ευθύνες αποδόθηκαν από την κυβέρνηση στον κ. Θεοχάρη και όχι στους κ.κ. Στουρνάρα και Καραβίτη, που ήταν οι πραγματικοί υπεύθυνοι για τη διαμόρφωσή τους! Από την άλλη πλευρά, οι αποφάσεις και οι εγκύκλιοι που εξέδιδε ο κ. Θεοχάρης, ως αρμόδιος για την εφαρμογή πολλών άλλων νέων ρυθμίσεων, ανεδείκνυαν πλήθος άλλων παραλογισμών και αδικιών εις βάρος των φορολογουμένων και απεδείκνυαν ότι όντως οι περισσότερες από τις νέες ρυθμίσεις είχαν σχεδιαστεί κυριολεκτικά στο πόδι. Για την αποκάλυψη αυτών των προβλημάτων και δυσλειτουργιών τόσο ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς όσο και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, δηλαδή ο υπουργός Ι. Στουρνάρας και ο υφυπουργός Γ. Μαυραγάνης, επέρριπταν ευθύνες στον κ. Θεοχάρη, κατηγορώντας τον ουσιαστικά ότι έπαιρνε πρωτοβουλίες και εξέδιδε αποφάσεις και εγκυκλίους χωρίς προηγουμένως να τους ενημερώνει για τις συνέπειες που θα προκαλούνταν, με αποτέλεσμα η αναστάτωση και το χάος που δημιουργούνταν αμέσως μετά να χρεώνονται από την κοινή γνώμη στον πρωθυπουργό και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Για το λόγο αυτό, κάθε φορά που δημιουργείτο ένα πρόβλημα και παραγόταν αρνητική δημοσιότητα για τη φορολογική πολιτική εξαιτίας της έκδοσης μιας απόφασης ή μιας εγκυκλίου από τον κ. Θεοχάρη, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έπαιρνε αποστάσεις και έριχνε το σύνολο των ευθυνών στο γενικό γραμματέα. Από την πλευρά του ο κ. Θεοχάρης εύλογα διαμαρτυρόταν για τον τρόπο αντιμετώπισής του και επέστρεφε τις κατηγορίες και τον καταλογισμό ευθυνών, τονίζοντας ευθέως ότι επρόκειτο για νομοθετικές ρυθμίσεις που συνέταξε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και όχι ο ίδιος, οπότε οι όποιες παρενέργειες προκαλούνται είναι αποτέλεσμα ενεργειών των κ.κ. Στουρνάρα και Μαυραγάνη. Η κυβέρνηση χειριζόταν όλους αυτούς τους μήνες τα όποια θέματα δημιουργούνταν με την εφαρμογή της φορολογικής πολιτικής εμμένοντας στο να αποδίδει τις ευθύνες στον κ. Θεοχάρη, σε τέτοιο βαθμό ώστε πολλοί κυβερνητικοί βουλευτές να φθάσουν στο σημείο να καταφέρονται και δημοσίως κατά του πρώην γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, θεωρώντας τον υπεύθυνο για το πολιτικό κόστος που φορτώνεται η κυβέρνηση. Ολα αυτά οδήγησαν, τελικά, στην απόφαση του πρωθυπουργού να «τελειώσει» τον κ. Θεοχάρη διαμηνύοντας την πρόθεσή του αυτή μέσω του κ. Στουρνάρα. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το Μνημόνιο, η θητεία του κ. Θεοχάρη στη θέση του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ήταν πενταετής (είχε ξεκινήσει από τον Ιανουάριο του 2013) και θα έπρεπε κανονικά να λήξει τον Ιανουάριο του 2018. Η κυβέρνηση αποφάσισε όμως να μεθοδεύσει και πέτυχε τελικά την απομάκρυνσή του, θεωρώντας τον ως το βασικό υπεύθυνο για τις… αρρυθμίες που σημειώθηκαν τους τελευταίους μήνες στην εφαρμογή της φορολογικής πολιτικής και οι οποίες -όπως φάνηκε από το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών- είχαν τεράστιο πολιτικό κόστος για τα συγκυβερνώντα κόμματα της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ. Σύμφωνα με πληροφορίες, την Τετάρτη το απόγευμα ο υπουργός Οικονομικών Ι. Στουρνάρας κάλεσε στο γραφείο του τον κ. Θεοχάρη και τον ενημέρωσε ότι ο πρωθυπουργός επιθυμεί να υποβάλει την παραίτησή του από τη θέση του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων! Ουσιαστικά, όμως και ο κ. Στουρνάρας τού έδωσε να καταλάβει ότι επιθυμεί την απομάκρυνσή του, καθώς οι σχέσεις τους ήταν εδώ και πολλούς μήνες τεταμένες και ουσιαστική συνεργασία δεν υπήρχε μεταξύ τους. Το ίδιο νοσηρό κλίμα επικρατούσε εδώ και πολλούς μήνες στις σχέσεις του κ. Θεοχάρη και με τον υφυπουργό Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, καθώς οι δύο άνδρες ήταν μονίμως σε αντιπαράθεση προσπαθώντας ο ένας να ρίξει τις ευθύνες στον άλλον για τα όποια προβλήματα δημιουργούνταν κατά καιρούς στην εφαρμογή της φορολογικής πολιτικής. Το σίριαλ της αποπομπής του κ. Θεοχάρη έλαβε τέλος την Πέμπτη λίγο μετά τις 3:00 το μεσημέρι. Επειτα από μια τετράωρη συνάντηση του υπουργού Οικονομικών, Ι. Στουρνάρα, με το μέχρι τότε γενικό γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, στην οποία συμμετείχαν και ο σύμβουλος του πρωθυπουργού, κ. Σ. Παπασταύρου, καθώς και ο στενός συνεργάτης του υπουργού Οικονομικών, κ. Ν. Καραβίτης, ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Οικονομικών η υποβολή της παραίτησης του κ. Θεοχάρη και η αποδοχή της από την ηγεσία του υπουργείου. Ο εξαναγκασμός του κ. Θεοχάρη σε παραίτηση προκάλεσε την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία, διά του εκπροσώπου Τύπου του επιτρόπου Ο. Ρεν, χαρακτήρισε την όλη εξέλιξη ως «αιτία σοβαρής ανησυχίας». Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του κ. Ρεν, «ο κ. Θεοχάρης έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στον εκσυγχρονισμό και την ψηφιοποίηση της φορολογικής διοίκησης, στην αύξηση των ποσοστών είσπραξης εσόδων, καθώς και στην εφαρμογή μεγάλων νέων φορολογιών μεταρρυθμίσεων για το εισόδημα και τους φόρους στις περιουσίες», οπότε η παραίτησή του «αποτελεί αιτία σοβαρής ανησυχίας». Στην ανακοίνωση αυτή της Κομισιόν απάντησε ο υπουργός Οικονομικών, Ι. Στουρνάρας, με μια σύντομη δήλωσή του το βράδυ της Πέμπτης με την οποία τόνισε ότι: «Κακώς εκδήλωσε ανησυχία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο,τι επιτεύχθηκε στην Ελλάδα επιτεύχθηκε με το αίσθημα ευθύνης της κυβέρνησης, των βουλευτών που τη στηρίζουν και κυρίω

Vice Όλες οι ειδήσεις Time07 Ιούνιος 2014 12:38:49


Οδηγίες και παραδείγματα για να υπολογίζετε τον φόρο υπεραξίας στα ακίνητα

29 Απρίλιος 2014 12:57:22 e-Typos - Ειδήσεις

Αναλυτικά παραδείγματα για τον υπολογισμό του φόρου υπεραξίας ακινήτων περιλαμβάνει εγκύκλιος του γγ Δημοσίων Εσόδων, Χάρη Θεοχάρη, η οποία εστάλη σε όλες τις εφορίες της χώρας και στην οποία κοινοποιούνται όλες οι διατάξεις σχετικά με τον νέο φόρο. Υπενθυμίζεται ότι ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 15% στη διαφορά που υπάρχει μεταξύ της τιμής πώλησης και της τιμής κτήσης του ακινήτου και βαρύνει τον πωλητή, ενώ εξαιρούνται από αυτόν ακίνητα που είχαν αποκτηθεί πριν το 2005. Ενα από τα παραδείγματα υπολογισμού του φόρου υπεραξίας που περιλαμβάνει η εγκύκλιος είναι: - Το 2005, έγινε αγορά ενός διαμερίσματος έναντι δηλωθέντος τιμήματος 100.000 ευρώ. Πωλείται το 2014 αντί δηλωθέντος τιμήματος 200.000 ευρώ. Έτη διακράτησης 9, επομένως συντελεστής απομείωσης 86,1% Υπολογισμός : 200.000-100.000= 100.000 ευρώ * 86,1%= 86.100 Από το ποσό αυτό αφαιρείται το ποσό των 25.000 ευρώ γιατί ο πωλητής διακράτησε το διαμέρισμα για τουλάχιστον 5 έτη, οπότε η προκύπτουσα υπεραξία είναι 86.100- 25.000=61.000 ευρώ. Φόρος: 61.000*15%= 9.150 ευρώ.

Vice Όλες οι ειδήσεις Time29 Απρίλιος 2014 12:57:22


Μεταβιβάσεις ακινήτων: 20 απαντήσεις για το φόρο υπεραξίας

28 Απρίλιος 2014 08:34:07

Υπομονή μια ακόμα ημέρα –μπροστά στους τέσσερις μήνες, τι είναι μια μέρα ακόμη- θα πρέπει να κάνουν οι φορολογούμενοι οι οποίοι θέλουν να μεταβιβάσουν ακίνητα. Αναλυτικά

Vice Όλες οι ειδήσεις Time28 Απρίλιος 2014 08:34:07


Υπεγράφησαν οι αποφάσεις για τον υπολογισμό του φόρου υπεραξίας στις μεταβιβάσεις ακινήτων

25 Απρίλιος 2014 20:08:26

Υπεγράφησαν σήμερα οι αποφάσεις για την εφαρμογή του φόρου υπεραξίας κατά τις μεταβιβάσεις ακίνητης περιουσίας. Αναλυτικά

Vice Όλες οι ειδήσεις Time25 Απρίλιος 2014 20:08:26


Υπεγράφησαν οι αποφάσεις για τον φόρο υπεραξίας ακινήτων

25 Απρίλιος 2014 19:30:52 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Υπεγράφησαν, την Παρασκευή, οι απαραίτητες αποφάσεις για την εφαρμογή του φόρου υπεραξίας κατά τις μεταβιβάσεις ακίνητης περιουσίας, όπως αναφέρεται...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time25 Απρίλιος 2014 19:30:52