ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΛΑΡΙΣΑ

Press Report

Πηγές ειδήσεων προϊόντων ενημερώνονται συνεχώς

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+

Ads

Οι Έλληνες αγοράζουν όλο και πιο λίγα – Μακρινό παρελθόν τα γεμάτα καρότσια στα σούπερ μάρκετ

25 Μάϊος 2015 11:11:00

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Μπορεί οι επισκέψεις των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ να είναι όλο και πιο συχνές, ωστόσο αγοράζουν λιγότερα προϊόντα ανά επίσκεψη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ετήσιας έρευνα καταναλωτών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 ατόμων από όλη τη χώρα. Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η οικονομική κρίση της χώρας έχει αλλάξει σημαντικά την αγοραστική συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή. Συχνά γίνεται αναφορά στην ένταση των προσφορών, τη χρήση λίστας, τη σύγκριση τιμών και λοιπές συνήθειες που έχει υιοθετήσει σε μεγάλο βαθμό ο καταναλωτής, χωρίς όμως να συνδυάζονται αυτά τα ευρήματα με το πώς επηρεάζουν βασικές παραμέτρους της αγοραστικής συμπεριφοράς, όπως η συμπεριφορά επισκέψεων. Για παράδειγμα, η αύξηση και ένταση των προσφορών, εκτός από την σημαντική εξοικονόμηση που προσφέρει στον καταναλωτή, συγχρόνως τον αναγκάζει να γίνει πιο κινητικός, να επισκεφθεί πιο συχνά και περισσότερα καταστήματα για να βρει αυτές τις προσφορές. Είναι δεδομένο ότι την τελευταία τετραετία, ο συνολικός αριθμός επισκέψεων των καταναλωτών στο σουπερμάρκετ αυξάνεται συνεχώς με αντίστοιχη μείωση του καλαθιού αγορών. Ο καταναλωτής πηγαίνει πιο συχνά στο σουπερ μάρκετ και σε κάθε επίσκεψη αγοράζει λιγότερα προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν. Ακόμα και το 2014, οπότε και η συνολική δαπάνη των νοικοκυριών σε είδη σουπερμάρκετ φαίνεται ότι σταθεροποιήθηκε, ακόμα και τότε αυτή η σταθερή εβδομαδιαία δαπάνη μοιράστηκε σε περισσότερες επισκέψεις ανά εβδομάδα με μικρότερη δαπάνη ανά επίσκεψη. Χαρακτηριστικό είναι ότι η εβδομαδιαία δαπάνη σε είδη παντοπωλείου μειώθηκε από τα 57,7 ευρώ το 2010 την εβδομάδα σε 50,2 το 2014 (κατά 13%) ενώ η δαπάνη ανά καλάθι/επίσκεψη μειώθηκε από 26,1 ευρώ το 2010 σε 18,5 το 2014 (κατά 29%). Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ενώ από το 2013 στο 2014 η μηνιαία δαπάνη έμεινε πρακτικά αμετάβλητη, η δαπάνη ανά καλάθι/επίσκεψη μειώθηκε, λόγω της αύξησης των επισκέψεων, οι οποίες έφτασαν κατά μέσο όρο τις 12 κάθε μήνα ανά νοικοκυριό. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η εικόνα του παρελθόντος με γεμάτα καρότσια σούπερ μάρκετ κυρίως το Σάββατο έχει δώσει τη θέση της στην εικόνα μικρών καλαθιών ανά χείρας πολλές φορές και στα μέσα της εβδομάδας. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, συνολικά η εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ συμπεριλαμβανομένων και των ειδών παντοπωλείου και των λοιπών ειδών εκτιμάται από τους ίδιους τους καταναλωτές για το 2014 στα 77,3 ευρώ. Θα πρέπει όμως να τονιστεί, ότι αυτή η αύξηση επισκεψιμότητας σχετίζεται και με τη έντονη αύξηση των προσφορών και παρεχόμενων εκπτώσεων στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Πλέον οι καταναλωτές «κυνηγούν» πολύ περισσότερο τις προσφορές και έχουν σαφή εικόνα για το πόσα χρήματα εξοικονομούν πραγματοποιώντας «έξυπνες αγορές». Οι καταναλωτές θεωρούν ότι εξοικονομούν κατά μέσο όρο μέσω των προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων 11,7% της αξίας των αγορών τους, με 1 στους 5 καταναλωτές να εξοικονομεί πάνω από 20% και 2 στους 5 τουλάχιστον 10%. Οι καταναλωτές δηλαδή με τις «έξυπνες αγορές» μπορεί να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο για περισσότερες επισκέψεις, αλλά κερδίζουν εξοικονομώντας χρήματα. Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι η δαπάνη των νοικοκυριών δεν σχετίζεται αναλογικά με τον αριθμό επισκέψεων. Δηλαδή δεν σημαίνει ότι όσο πιο πολλές επισκέψεις κάνει ο καταναλωτής στο σουπερμάρκετ ή στα διάφορα σημεία πώλησης, τόσο περισσότερο αγοράζει, επιβεβαιώνοντας έτσι και τη συσχέτιση περισσότερων επισκέψεων με τις «έξυπνες αγορές». Τέλος, όσον αφορά τις συνολικές επισκέψεις στα διάφορα κανάλια πώλησης τροφίμων, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, η τυπική εβδομαδιαία συνήθεια στην αγορά τροφίμων, περιλαμβάνει από 3 έως 5 επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, 6 έως 7 φορές επίσκεψη σε κάποιο φούρνο, 1 φορά επίσκεψη στη λαϊκή αγορά και ίσως 1 φορά ακόμα σε κάποιο εξειδικευμένο κατάστημα πώλησης, π.χ. οπωροπωλείο, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο κλπ. Φυσικά αυτή είναι η μέση τυπική συμπεριφορά, καθώς υπάρχουν και αρκετά πιο κινητικοί καταναλωτές. Χαρακτηριστικό είναι ότι το σουπερμάρκετ είναι το σημείο πώλησης το οποίο επισκέπτεται τουλάχιστον μία φορά εβδομαδιαίως το 99% των καταναλωτών, ενώ υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών, πάνω από 20%, που μπορεί να επισκέπτεται κατάστημα σούπερ μάρκετ και δύο φορές μέσα στην ίδια ημέρα. Το σημείο πώλησης τροφίμων με επίσης μεγάλη συχνότητα επίσκεψης, αντίστοιχη με το σούπερ μάρκετ, είναι ο φούρνος, ο οποίος για λόγους που έχουν να κάνουν και με λοιπές ελληνικές διατροφικές συνήθειες, τον επισκέπτεται σχεδόν καθημερινά το κοινό. Αυτό βέβαια σχετίζεται και με την ανάπτυξη που είχε το συγκεκριμένο κανάλι τα τελευταία χρόνια, με πολλά νέα σημεία πώλησης. Αγορές σούπερ μάρκετ ΙΕΛΚΑ έρευνα για αγορά καταναλωτές Has video:

Vice Όλες οι ειδήσεις Time25 Μάϊος 2015 11:11:00


Ads

Μαρινόπουλος Α.Ε: Εννέα νέα σύγχρονα franchise καταστήματα στην Περιφέρεια στο πρώτο τρίμηνο του 2015

26 Μάρτιος 2015 15:13:15

Advertorial Εννέα νέα franchise καταστήματα με την επωνυμία Carrefour Μαρινόπουλος και Carrefour Express, προσθέτει από τις αρχές του χρόνου η Μαρινόπουλος στο δίκτυό της στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα. Η μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικού εμπορίου στη χώρα, ενισχύει την ήδη σημαντική παρουσία της στην Περιφέρεια, με τη λειτουργία, μέσω δικαιόχρησης, 3 νέων καταστημάτων στα Ιωάννινα, τη Λευκάδα και την Αγριά Μαγνησίας και 6 στο Νομό Λαρίσης. Ο σχεδιασμός των νέων franchise καταστημάτων, βασίστηκε σε έρευνες του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναφορικά με τη διαμόρφωση του «ιδανικού σούπερ μάρκετ». Από την επικοινωνία που είχε η εταιρεία με τους πελάτες της αναδείχθηκαν τα ποιοτικά στοιχεία του χώρου, όπως η απλότητα, ο καλός φωτισμός, η λιτή διακόσμηση, η ξεκάθαρη τμηματοποίηση και η σηματοδότηση των κατηγοριοποιήσεων των προϊόντων. Στη συνέχεια, τα αποτελέσματα των ερευνών εφαρμόστηκαν στη πράξη στα καταστήματα, με τη Μαρινόπουλος να επενδύει σημαντικά κεφάλαια. Στη νέα μορφή καταστημάτων, ο επισκέπτης βρίσκει αυτό που επιθυμεί εύκολα, γρήγορα και βάσει των όσων πραγματικά επιδιώκει να προμηθευτεί. Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει 458 franchise καταστήματα σε ολόκληρη τη χώρα, ενώ ο συνολικός αριθμός των σημείων πώλησης της Μαρινόπουλος ανέρχεται πλέον σε 900 καταστήματα. Ως η κορυφαία δύναμη στο χώρο του λιανεμπορίου, η Μαρινόπουλος συνεχίζει την υπεύθυνη δραστηριοποίησή της, επεκτείνοντας στρατηγικά το δίκτυό της. Παράλληλα φροντίζει να αναβαθμίζει διαρκώς τις υπηρεσίες της και να παρέχει την ευρύτερη γκάμα ποιοτικών προϊόντων, προς όφελος του καταναλωτή. Μαρινόπουλος ΑΕ franchise καταστήματα

Vice Όλες οι ειδήσεις Time26 Μάρτιος 2015 15:13:15


Ο Νετανιάχου ευχαρίστησε τον μουσουλμάνο ήρωα του σούπερ μάρκετ στο Παρίσι

12 Ιανουάριος 2015 05:47:05 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου ευχαρίστησε την Κυριακή τον Λασάνα Μπατίλι, τον μουσουλμάνο υπάλληλο του σούπερ μάρκετ κασέρ του...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time12 Ιανουάριος 2015 05:47:05


Ένοπλη ληστεία σε σούπερ μάρκετ στη Θεσσαλονίκη

21 Ιούλιος 2014 23:07:21 e-Typos - Ειδήσεις

Στο στόχαστρο ληστών βρέθηκε, πρίν λίγη ώρα, υποκατάστημα αλυσίδας σούπερ μάρκετ στα Κωνσταντινοπολίτικα Θεσσαλονίκης. Δύο άτομα εισήλθαν στο κατάστημα και με την απειλή όπλου, αφού ακινητοποίησαν πελάτες και εργαζόμενους, αφαίρεσαν τις εισπράξεις της ημέρας και διέφυγαν προς άγνωστη κατεύθυνση με μοτοσικλέτα. Οι αστυνομικές δυνάμεις ερευνούν την περιοχή για τον εντοπισμό και τη σύλληψή τους.

Vice Όλες οι ειδήσεις Time21 Ιούλιος 2014 23:07:21


Λήστεψαν σούπερ-μάρκετ στον Βόλο

16 Ιούνιος 2014 21:09:02 e-Typos - Ειδήσεις

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση της Αστυνομίας για τον εντοπισμό και τη σύλληψη δύο αγνώστων που λήστεψαν κατάστημα αλυσίδας σούπερ-μάρκετ στην Αγριά Βόλου. Οι δράστες, που είχαν καλυμμένα τα χαρακτηριστικά των προσώπων τους, φορούσαν κουκούλες full-face, κατόρθωσαν με την απειλή πιστολιού και μαχαιριού να αφαιρέσουν από το χρηματοκιβώτιο του μαγαζιού 20.000 ευρώ, προτού διαφύγουν προς άγνωστη κατεύθυνση.

Vice Όλες οι ειδήσεις Time16 Ιούνιος 2014 21:09:02


Την αλυσίδα «Λάρισα Super Market» ανακοίνωσε πως θα εξαγοράσει η Μαρινόπουλος Α.Ε

09 Απρίλιος 2014 13:28:49 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Την πρόθεση εξαγοράς της αλυσίδας «Λάρισα Super Market» ανακοίνωσε σήμερα η Μαρινόπουλος Α.Ε. Οι δύο εταιρείες έχουν προχωρήσει ήδη στην υπογραφή...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time09 Απρίλιος 2014 13:28:49


Θεσσαλονίκη: Ενοπλες ληστείες σε σούπερ-μάρκετ και ΕΛΤΑ

31 Μάρτιος 2014 18:19:24 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Ληστεία σημειώθηκε στις 12 το μεσημέρι σε κατάστημα αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην περιοχή της Ανάληψης στη Θεσσαλονίκη, απ' όπου ένας άγνωστος,...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time31 Μάρτιος 2014 18:19:24


Ληστεία σε σούπερ μάρκετ στη Θεσσαλονίκη

25 Μάρτιος 2014 01:37:47 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Στόχος ενόπλου έγινε υποκατάστημα αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην οδό Κωνσταντινουπόλεως 118, στη Θεσσαλονίκη. Ο δράστης που είχε καλυμμένα τα...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time25 Μάρτιος 2014 01:37:47


Mε 149 καταστήματα στη βόρεια Ελλάδα διευρύνεται το δίκτυο Carrefour Μαρινόπουλος

11 Μάρτιος 2014 21:37:24 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Συμβόλαιο δικαιόχρησης με την εταιρεία Karipidis Bros, στην ιδιοκτησία της οποίας περιήλθε η εταιρεία σούπερ μάρκετ Αρβανιτίδης Α.Ε., υπέγραψε...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time11 Μάρτιος 2014 21:37:24


Οι αποδείξεις από σούπερ μάρκετ και βενζινάδικα θα μετρούν 100% στην Εφορία

07 Μάρτιος 2014 12:07:37 RSS - Επικαιρότητα - Τα Νέα Οnline

Στο ακέραιο θα μετράνε τελικά οι αποδείξεις από σούπερ μάρκετ και βενζινάδικα, όπως προβλέπει η σχετική απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου...

Vice Όλες οι ειδήσεις Time07 Μάρτιος 2014 12:07:37