ελεύθερος τύπος εργασία

Press Report

Πηγές ειδήσεων προϊόντων ενημερώνονται συνεχώς

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+

Ads

Στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής: Έρχεται πακέτο ελαφρύνσεων για νοικοκυριά και επιχειρήσεις

31 Αύγουστος 2014 05:53:18 e-Typos - Ειδήσεις

Μειώσεις φόρων σε πετρέλαιο θέρμανσης, ΕΝΦΙΑ, εισφορά αλληλεγγύης και τέλος επιτηδεύματος. Παγώνουν οι αλλαγές στο ασφαλιστικό Αποφασισμένη να νομοθετήσει ακόμη και μονομερώς προκειμένου να υπάρξει ελάφρυνση των φορολογικών επιβαρύνσεων είναι η κυβέρνηση. Πακέτο ρυθμίσεων που θα προβλέπουν μειώσεις φόρων, ρυθμίσεις οφειλών σε πάρα πολλές μηνιαίες δόσεις και παροχή κινήτρων επαναφοράς κεφαλαίων στη χώρα μας προωθεί μεθοδικά η κυβέρνηση με στόχο να υποβοηθήσει τη διαφαινόμενη ανάκαμψη της οικονομίας. Οι προωθούμενες νομοθετικές παρεμβάσεις για την αποκλιμάκωση των φορολογικών επιβαρύνσεων, την ευνοϊκότερη ρύθμιση χρεών και τον «επαναπατρισμό» κεφαλαίων θα επιδιωχθεί από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να συμπεριληφθούν στην ατζέντα των νέων διαπραγματεύσεων με την τρόικα, οι οποίες ξεκινούν την επόμενη εβδομάδα με συναντήσεις στο «ουδέτερο έδαφος» του Παρισιού. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να νομοθετήσει σημαντικές ρυθμίσεις για την οικονομική ανακούφιση των ελληνικών νοικοκυριών και των επιχειρήσεων που τα τελευταία 4,5 χρόνια υπέστησαν πρωτοφανούς έκτασης συρρίκνωση εισοδημάτων, εξαιτίας της εφαρμογής του αυστηρού Προγράμματος Δημοσιονομικής Προσαρμογής που προέβλεπε το Μνημόνιο. Αν χρειαστεί, πολλές ρυθμίσεις θα νομοθετηθούν και μονομερώς, χωρίς δηλαδή να έχει συμφωνήσει με αυτές η τρόικα, εφόσον διαπιστωθεί ότι οι εκπρόσωποι των δανειστών εμμένουν στο να αρνούνται την εφαρμογή διατάξεων που αποκαθιστούν αδικίες εις βάρος των Ελλήνων πολιτών, οι οποίες προκλήθηκαν από τα επαχθή δημοσιονομικά μέτρα των τελευταίων 4,5 ετών. Βασικό επιχείρημα στο οποίο θα στηριχθεί η προσπάθεια της κυβέρνησης να εξασφαλίσει τη συμφωνία της τρόικας στην εφαρμογή των ευνοϊκών για τους Ελληνες πολίτες μέτρων θα είναι το γεγονός ότι οι επιδόσεις του υπουργείου Οικονομικών στην αύξηση των δημόσιων εσόδων και τη μείωση των κρατικών δαπανών είναι φέτος καλύτερες από τις αντίστοιχες προβλέψεις του Κρατικού Προϋπολογισμού, με συνέπεια να εκτιμάται πλέον ότι το ύψος του πρωτογενούς πλεονάσματος του 2014 θα είναι σημαντικά υψηλότερο από το προβλεφθέν. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, το επιπλέον του προβλεφθέντος ποσό πλεονάσματος μπορεί να αξιοποιηθεί για να χρηματοδοτηθεί ένα σημαντικό μέρος του δημοσιονομικού κόστους που θα προκαλέσουν οι νέες ρυθμίσεις. Τα μέτρα τα οποία επιδιώκει να προωθήσει η κυβέρνηση προβλέπουν, ειδικότερα: 1) Τη μείωση του συντελεστή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης. Εξετάζεται η μείωση του συντελεστή κατά 20%-30%, ώστε από τις 15 Οκτωβρίου 2014, που ξεκινά η νέα περίοδος διάθεσης πετρελαίου θέρμανσης, ο ΕΦΚ που επιβαρύνει τη λιανική τιμή πώλησης του καυσίμου να περιοριστεί κατά 7 έως 10 λεπτά το λίτρο, από τα 33 στα 23 - 26 λεπτά το λίτρο. Αποτέλεσμα μιας τέτοιας εξέλιξης θα είναι η τελική τιμή πώλησης του καυσίμου (συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ που θα μειωθεί λόγω της περικοπής του ΕΦΚ) να αποκλιμακωθεί περίπου κατά 8,5 έως 12 λεπτά το λίτρο. 2) Τη διατήρηση του συντελεστή ΦΠΑ στο 13% για την εστίαση, με παράταση της περιόδου αναστολής του συντελεστή 23% για τουλάχιστον άλλον ένα χρόνο. Η κυβέρνηση επιθυμεί να παρατείνει και για το 2015 την ισχύ του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ εστίασης. 3) Την τροποποίηση των νομοθετικών διατάξεων για τις ρυθμίσεις τμηματικής εξόφλησης οφειλών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, κατά τέτοιο τρόπο ώστε ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων αποπληρωμής των συγκεκριμένων χρεών να αυξηθεί σημαντικά. Προωθούνται σενάρια ρυθμίσεων που θα δίδουν τη δυνατότητα υπό προϋποθέσεις για εξόφληση οφειλών, που δημιουργήθηκαν από την 1 η -1-2013 και μετά σε 48 έως και 80 μηνιαίες δόσεις, ενώ σήμερα για την τμηματική αποπληρωμή των οφειλών αυτών προβλέπονται μόλις 12 μηνιαίες δόσεις ή, σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις, 24 δόσεις. 4) Τη μείωση των επιβαρύνσεων από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης. Εξετάζονται δύο εναλλακτικά σενάρια: είτε η διατήρηση του αφορολογήτου στις 12.000 ευρώ και η μείωση των συντελεστών της εισφοράς κατά 50%, για ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ, ώστε οι ποσοστιαίες επιβαρύνσεις να περιοριστούν από 1%-4% σε 0,5%-2%, είτε η αύξηση αφορολογήτου από τις 12.000 στις 18.000 ευρώ, η μείωση της εισφοράς κατά 50% για εισοδήματα από 18.000 έως 25.000 ευρώ και η διατήρησή της στα σημερινά επίπεδα για εισοδήματα άνω των 25.000 ευρώ. Οι όποιες αλλαγές επέλθουν στις διατάξεις για την ειδική εισφορά αλληλεγγύης θα τεθούν σε ισχύ για τα εισοδήματα του 2015 που θα φορολογηθούν το 2016. 5) Την περαιτέρω διεύρυνση των απαλλαγών από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων με την καθιέρωση εκπτώσεων και για τα κενά, μη ηλεκτροδοτούμενα ξενοίκιαστα ακίνητα. Εξετάζεται να ισχύσει, αν είναι δυνατόν κι από φέτος, πρόσθετη ρύθμιση που θα προβλέπει έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ για τα κτίσματα που είναι κενά, μη ηλεκτροδοτούμενα, κυρίως ξενοίκιαστα, με το αιτιολογικό ότι δεν αποδίδουν κανένα εισόδημα στους ιδιοκτήτες τους. Το πιο πιθανό όμως είναι μια τέτοια ρύθμιση να ισχύσει τελικά από το 2015 και μετά, δηλαδή από το δεύτερο έτος εφαρμογής του ΕΝΦΙΑ και μετά. 6) Τη σταδιακή μείωση των συντελεστών φορολογίας εισοδήματος για τις επιχειρήσεις. Στόχος της κυβέρνησης είναι η σταδιακή μείωση του βασικού συντελεστή φορολογίας των κερδών των νομικών προσώπων κερδοσκοπικού χαρακτήρα (Α.Ε., ΕΠΕ, Ο.Ε., Ε.Ε. κ.λπ.) από το 26% στο 20% και εν συνεχεία στο 15%. 7) Την αύξηση του αφορολόγητου ορίου στις 11.500 ευρώ από 9.550 και τη μείωση των συντελεστών φορολογίας εισοδήματος κατά δύο μονάδες για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους. 8) Την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για όσες επιχειρήσεις και ελευθέρους επαγγελματίες αποδεικνύεται ότι δεν είχαν καθόλου δραστηριότητα. Εξετάζεται η εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής του τέλους επιτηδεύματος των 650 ευρώ των επιχειρήσεων που δεν έχουν δραστηριότητα, αλλά δεν έχουν δηλώσει παύση εργασιών. 9) Τη θέσπιση νέων κινήτρων και ρυθμίσεων για επαναπατρισμό κεφαλαίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα «σενάρια» για προώθηση ρυθμίσεων που θα προβλέπουν φορολογικά κίνητρα για επαναφορά κεφαλαίων από τις τράπεζες του εξωτερικού στην Ελλάδα «ξαναζεσταίνονται». Συγκεκριμένα, εξετάζονται ρυθμίσεις που θα δίνουν τη δυνατότητα σε όσους έβγαλαν χρήματα στο εξωτερικό τα οποία δεν είχαν φορολογηθεί να τα επαναπατρίσουν με κίνητρο την παροχή σημαντικής έκπτωσης φόρου εισοδήματος, υπολογιζόμενης με βάση το ποσό του φόρου, το οποίο προκύπτει σύμφωνα με την ισχύουσα φορολογική κλίμακα. 10) Την κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα Ι.Χ. και την αύξηση του πλαφόν του 5% που ισχύει για την έκπτωση φόρου για ιατρικά έξοδα. Πέραν των μέτρων αυτών, η κυβέρνηση φέρεται διατεθειμένη να βάλει «πάγο» σε όλα τα σενάρια για ένα νέο «άνοιγμα» του ασφαλιστικού και στο πλαίσιο αυτό θα επιδιώξει να αποτρέψει περαιτέρω υλοποίηση μνημονιακών μέτρων που θα οδηγήσουν σε σημαντικές μειώσεις συντάξεων και περικοπές παροχών υγειονομικής περίθαλψης. ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΛΑΙΤΣΑΚΗΣ gpalaitsakis@e-typos.com Δημοσιεύεται στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής

Vice Όλες οι ειδήσεις Time31 Αύγουστος 2014 05:53:18


Ads

Μη χάσετε την Κυριακή 31 Αυγούστου τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής

28 Αύγουστος 2014 18:52:35 e-Typos - Ειδήσεις

Μη χάσετε την Κυριακή 31 Αυγούστου τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και τις προσφορές του.

Vice Όλες οι ειδήσεις Time28 Αύγουστος 2014 18:52:35


Στον ΕΤτΚ που κυκλοφορεί: Διευρύνονται τα κριτήρια-Επίδομα ανεργίας σε περισσότερους

14 Αύγουστος 2014 21:50:03 e-Typos - Ειδήσεις

Το επίδομα παίρνουν μόλις 79.621 άνεργοι σε σύνολο 963.492 εγγεγραμμένων ανέργων Σχέδιο για χαλάρωση των κριτηρίων χορήγησης του επιδόματος ανεργίας βρίσκεται στην ατζέντα των προτάσεων που εξετάζει να συμπεριλάβει η κυβέρνηση, στο πακέτο των κοινωνικών μέτρων που σκοπεύει να θέσει προς διαπραγμάτευση με τους δανειστές στις αρχές του Σεπτεμβρίου, πέραν των φορο-ελαφρύνσεων που πέφτει και το μεγαλύτερο βάρος των συζητήσεων. Βασική προϋπόθεση όμως για να γίνουν αλλαγές στα κριτήρια του επιδόματος ανεργίας και τελικά για να συμπεριληφθούν στα μέτρα που αναμένεται να ανακοινωθούν τον Σεπτέμβριο, είναι η χρηματοδότηση του ΟΑΕΔ με επιπλέον πόρους και η έγκριση της τρόικας, ως προς την κάλυψη του δημοσιονομικού κόστους. Για το λόγο αυτό στις προτάσεις με τα κοινωνικά μέτρα που επεξεργάζεται η κυβέρνηση, όπως αποκαλύπτουμε σήμερα, είναι και μια «λελογισμένη χαλάρωση των κριτηρίων στη χορήγηση του επιδόματος ανεργίας», όπως ανέφερε στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής στέλεχος της κυβέρνησης. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ήδη έχουν γίνει συζητήσεις με τον ΟΑΕΔ με αφορμή τα τελευταία στοιχεία που ανακοινώθηκαν από τον Οργανισμό, σύμφωνα με τα οποία το επίδομα παίρνουν μόλις 79.621 άνεργοι σε σύνολο 963.492 εγγεγραμμένων ανέργων! Η μείωση των δικαιούχων μάλιστα δεν συνοδεύεται με μείωση του αριθμού των ανέργων, αλλά συμβαίνει το παράδοξο να αυξάνονται οι άνεργοι και να μειώνονται οι δικαιούχοι του επιδόματος! Αυτή η αντιστρόφως ανάλογη σχέση μεταξύ ανέργων και επιδοτουμένων φαίνεται στα στοιχεία του Ιουνίου, καθώς οι άνεργοι που γράφτηκαν στον ΟΑΕΔ ήταν 6.735 περισσότεροι από τον Μάιο, ενώ οι επιδοτούμενοι άνεργοι του Ιουνίου ήταν 14.621 λιγότεροι από τον Μάιο. Υπάρχει δηλαδή αύξηση του αριθμού των ανέργων και μείωση αυτών που παίρνουν το επίδομα των 360 ευρώ το μήνα, είτε γιατί έληξε η διάρκεια της επιδότησης, για ορισμένους, είτε επειδή οι νέοι άνεργοι δεν πήραν επίδομα λόγω έλλειψης προϋποθέσεων! Σύμφωνα με αξιόπιστη κυβερνητική πηγή, εκείνο που τονίστηκε στις συζητήσεις που έχουν γίνει με τον ΟΑΕΔ για τη χαλάρωση των κριτηρίων είναι ότι πολλοί άνεργοι μένουν εκτός επιδότησης, όχι μόνο γιατί έχουν εξαντλήσει το όριο των 400 ημερών που δικαιούνται να επιδοτηθούν μέσα στα προηγούμενα τέσσερα χρόνια, αλλά κυρίως επειδή χιλιάδες από όσους απολύονται και μένουν άνεργοι για πρώτη ή δεύτερη φορά, δεν καταφέρνουν να συγκεντρώσουν τις ασφαλιστικές προϋποθέσεις για να πάρουν το επίδομα. Τα «σενάρια» που είναι στο στάδιο της επεξεργασίας για να μετρηθεί το οικονομικό κόστος που θα έχει τυχόν αλλαγή κριτηρίων, ή ορισμένων από αυτά, είναι: 1 Η μείωση των απαιτούμενων ενσήμων για όσους μένουν άνεργοι για πρώτη φορά από τα 80 κατ’ έτος τα δύο τελευταία χρόνια στα 50 ή στα 60. Μια από τις σκέψεις που έχουν γίνει είναι ότι από τη στιγμή που για την πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη απαιτούνται 50 ένσημα το χρόνο, θα πρέπει να εφαρμοστεί κάτι ανάλογο και για το επίδομα ανεργίας, καθώς οι περισσότεροι εργαζόμενοι και κυρίως οι νεοεισερχόμενοι σε θέσεις απασχόλησης έχουν ευέλικτες συμβάσεις και η ασφάλιση είτε δεν υπάρχει είτε περιορίζεται στις μισές μέρες του μήνα. Ετσι, όταν πάνε στον ΟΑΕΔ, δεν έχουν τα 160 ένσημα (80+80) μέσα στα δύο τελευταία χρόνια για να πάρουν τα 360 ευρώ. Μάλιστα, υπάρχει και μια επιπρόσθετη προϋπόθεση που αποκλείει ακόμη περισσότερους, καθώς από το σύνολο των 160 ημερών εργασίας, οι 125 ημέρες θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στους τελευταίους 14 μήνες, χωρίς όμως να λαμβάνονται υπόψη οι δύο τελευταίοι μήνες της απασχόλησης. Με το κριτήριο αυτό, δηλαδή, ένας εργαζόμενος που έπιασε πρώτη φορά δουλειά τον Απρίλιο του 2013 και απολύθηκε τον Ιούλιο του 2014, για να πάρει επίδομα θα πρέπει να έχει οπωσδήποτε 125 μέρες εργασίας μέσα στο δωδεκάμηνο Απριλίου 2013/2014. Αν όμως οι 125 ημέρες συμπληρώνονται με την εργασία των μηνών Μαΐου και Ιουνίου του 2014, τότε αποκλείεται από τη χορήγηση του επιδόματος! Αν ο άνεργος επιδοτείται για δεύτερη φορά, τότε πάλι απαιτούνται οι 125 ημέρες στο 14μηνο, χωρίς να υπολογίζονται στις 125 ημέρες οι δύο τελευταίοι μήνες απασχόλησης. 2 Η τροποποίηση των προϋποθέσεων για τη χορήγηση του επιδόματος των 200 ευρώ σε μακροχρόνια ανέργους . Για το μέτρο αυτό μάλιστα η τρόικα έχει εγκρίνει για το 2014 ένα πρόσθετο ποσό της τάξης των 35 εκατ. ευρώ, με στόχο να επιδοτηθούν περισσότεροι άνεργοι. Παρά ταύτα, το μέτρο δεν έφερε αποτέλεσμα και όπως ανέφερε στον «ΤτΚ» αρμόδιο στέλεχος του υπουργείου Εργασίας, δεν έχουν μπει στην επιδότηση λόγω μακροχρόνιας ανεργίας οι 45.000 δικαιούχοι που προέβλεπε η απόφαση. Τώρα, εξετάζονται τρόποι για να διευρυνθεί ο αριθμός των δικαιούχων, καθώς οι μακροχρόνια άνεργοι αποτελούν το 50% και άνω στο σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων στον ΟΑΕΔ. 3 Η (πιθανή) σύνδεση της διάρκειας χορήγησης του επιδόματος ανάλογα με το χρόνο προϋπηρεσίας των εργαζομένων. Πρόκειται για μια από τις προτάσεις που είχαν τεθεί από την τρόικα στις συζητήσεις που είχαν κατά τους προηγούμενους μήνες με στελέχη του ΟΑΕΔ. Η πρόταση αυτή θεωρείται πιθανό να επανέλθει στο τραπέζι των συζητήσεων από την τρόικα, αν η χαλάρωση των κριτηρίων συνδυαστεί με μια χορήγηση του επιδόματος ανεργίας, ανάλογα με το χρόνο προϋπηρεσίας των που θα έχει ένας εργαζόμενος. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ένας εργαζόμενος που έχει 5 χρόνια εργασίας, να δικαιούται τα 3/4 του επιδόματος και ένας άλλος με 10 χρόνια ολόκληρο το επίδομα. Από 50-250 εκατ. ευρώ το κόστος Τα σενάρια για την ενίσχυση των ανέργων συγκλίνουν στην ανάγκη τροποποίησης κάποιων προϋποθέσεων, αλλά το κρίσιμο μέγεθος είναι να βρεθούν οι πόροι που θα στηρίξουν τη χαλάρωση των προϋποθέσεων. Στις οικονομικές εκτιμήσεις που έχουν γίνει από τον ΟΑΕΔ πάντως, σε ανύποπτο χρόνο, το κόστος από τη διεύρυνση των δικαιούχων επιδόματος ανεργίας μπορεί να κυμαίνεται από 50 εκατ. ευρώ στην περίπτωση που έπαιρναν επίδομα για τρεις μήνες 40.000 επιπλέον άνεργοι ως και 250 εκατ. ευρώ, αν δινόταν το επίδομα των 200 ευρώ για 12 μήνες σε 100.000 μακροχρόνια ανέργους. Εγγεγραμμένοι και επιδοτούμενοι άνεργοι από τον ΟΑΕΔ για το μήνα Ιούνιο από το 2010 ως το 2014 Μήνας/έτος Εγγεγραμμένοι άνεργοι ΟΑΕΔ Επιδοτούμενοι Ιούνιος 2010 Σύνολο Μακροχρόνιοι* 659.119 214.252 177.443 Ιούνιος 2011 770.256 295.655 198.315 Ιούνιος 2012 909.428 369.121 187.678 Ιούνιος 2013 1.023.250 430.774 121.459 Ιούνιος 2014 963.492 507.840 79.621 * Ανεργοι για περισσότερους από 12 μήνες

Vice Όλες οι ειδήσεις Time14 Αύγουστος 2014 21:50:03


ΗΠΑ: «Η ελευθερία του Τύπου απειλείται από την NSA»

29 Ιούλιος 2014 00:09:29 e-Typos - Ειδήσεις

Η παρακολούθηση ευρείας κλίμακας την οποία διεξάγουν οι υπηρεσίες πληροφοριών των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής αρχίζει να έχει συνέπειες για την ελευθερία του Τύπου και για τη δημοκρατία στη χώρα αυτή, προειδοποιεί μια έκθεση που δημοσίευσε σήμερα η σημαντικότερη αμερικανική οργάνωση προάσπισης των πολιτικών ελευθεριών και των ατομικών δικαιωμάτων. Η έκθεση, προϊόν μελέτης της Αμερικανικής Ένωσης για τις Πολιτικές Ελευθερίες (American Civil Liberties Union, ACLU) και της μη κυβερνητικής οργάνωσης Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Human Rights Watch, HRW) συμπεριλαμβάνει τις γνώμες που εκφράστηκαν σε συνεντεύξεις με 92 δημοσιογράφους, νομικούς, πρώην και εν ενεργεία κυβερνητικούς αξιωματούχους. Το συμπέρασμά της είναι αναμφίβολο: τα προγράμματα παρακολούθησης που δημιουργήθηκαν από την Ουάσινγκτον με στόχο να προληφθούν οι επιθέσεις τρομοκρατών υπονόμευσαν την ελευθερία του Τύπου, το δικαίωμα της κοινής γνώμης να ενημερώνεται, καθώς και το δικαίωμα στη νομική βοήθεια. «Το έργο των δημοσιογράφων και των δικηγόρων βρίσκεται στην καρδιά της δημοκρατίας μας», επισήμανε ο βασικός συγγραφέας του κειμένου, ο Άλεξ Σίνχα. «Όταν επηρεάζεται το δικό τους έργο, επηρεαζόμαστε κι εμείς», τόνισε. Ανάμεσα στα πρόσωπα που έδωσαν συνεντεύξεις είναι 46 δημοσιογράφοι που εργάζονται σε διάφορα μέσα ενημέρωσης, περιλαμβανομένων και αρκετών που έχουν βραβευτεί με Πούλιτζερ, μια τιμητική διάκριση που διατηρεί σημαντικό κύρος. Εξήγησαν ότι οι αποκαλύψεις του Έντουαρντ Σνόουντεν για το εύρος των παρακολουθήσεων της Υπηρεσίας Εθνικής Ασφαλείας (NSA) των ΗΠΑ είχαν ως αποτέλεσμα οι συνήθεις πηγές των δημοσιογράφων να το σκέφτονται δύο φορές πριν μιλήσουν στους δημοσιογράφους, ακόμη και για θέματα τα οποία δεν θα μπορούσαν να θεωρηθούν ευαίσθητα ή εμπιστευτικού χαρακτήρα, λόγω του φόβου πως θα μπορούσαν να στερηθούν την άδεια πρόσβασής τους σε απόρρητα και διαβαθμισμένα έγγραφα ή πως θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν πειθαρχικές κυρώσεις ή ακόμη και ποινικές διώξεις για διαρροές με την κατηγορία της αποκάλυψης κρατικών μυστικών. Όλο και περισσότεροι δημοσιογράφοι χρησιμοποιούν πλέον εξελιγμένες τεχνικές κρυπτογραφίας για τις επικοινωνίες τους, σημειώνεται στην έκθεση. Ορισμένοι δεν μιλούν παρά μόνο μέσω προπληρωμένων τηλεφώνων και αποφεύγουν πλέον εντελώς τις επικοινωνίες μέσω του Διαδικτύου. «Σαν λαθρέμποροι ναρκωτικών» Δημοσιογράφοι είπαν ακόμη πως πιστεύουν ότι απλώς και μόνον το αντικείμενο της εργασίας τους σημαίνει ότι στα μάτια των αμερικανικών αρχών είναι εξ ορισμού ύποπτοι και στόχοι παρακολούθησης. «Υπάρχουν ήδη οκτώ ποινικές διώξεις εναντίον πηγών (σ.σ. δημοσιογράφων επί των ημερών της κυβέρνησης του Μπαράκ Ομπάμα) από τρεις προηγουμένως, και αυτό φυσικά δεν έχει μείνει απαρατήρητο από εμάς και από τις πηγές μας», εξηγεί ο Τσάρλι Σάβατζ, ένας δημοσιογράφος της εφημερίδας New York Times που έχει τιμηθεί με το βραβείο Πούλιτζερ. «Τα πράγματα γενικά επιδεινώθηκαν αφότου ο Σνόουντεν δημοσίευσε αυτά τα έγγραφα» σχολίασε ο Πίτερ Μάας, ένας δημοσιογράφος ο οποίος ασχολήθηκε επισταμένως με τις αποκαλύψεις για την NSA. Μια ομάδα 42 δικηγόρων ειδικευμένων στο ποινικό και στο αστικό δίκαιο αλλά και το σύστημα δικαιοσύνης των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων έκανε επίσης λόγο περί ενός κλίματος όσο και περισσότερο αρνητικού σε ό,τι αφορά την προάσπιση της εμπιστευτικότητας. Ορισμένοι από τους δικηγόρους ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν τεχνικές παρόμοιες με αυτές των δημοσιογράφων για να αποφεύγουν την παρακολούθησή της δραστηριότητάς τους στο διαδίκτυο και των τηλεφωνικών τους συνδιαλέξεων. «Είμαι έξαλλος λόγω της ιδέας ότι πρέπει να συμπεριφέρομαι σαν λαθρέμπορος ναρκωτικών» απλά και μόνο «για να προστατεύω τον ιδιωτικό χαρακτήρα των συνομιλιών με τους πελάτες μου», επισήμανε ένας δικηγόρος που έδωσε συνέντευξη στην ACLU. «Οι Ηνωμένες Πολιτείες αυτοπροβάλλονται ως ένα υπόδειγμα ελευθερίας και δημοκρατίας, αλλά τα προγράμματα παρακολούθησης απειλούν τις αξίες που αντιπροσωπεύουν», σχολίασε ο Σίνχα. Οι συγγραφείς της έκθεσης πήραν συνεντεύξεις από πέντε ανώτερους αξιωματούχους της αμερικανικής κυβέρνησης, —εν ενεργεία και συνταξιούχους— οι οποίοι «είναι ενήμεροι για τα προγράμματα παρακολούθησης» των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ. Το γεγονός ότι η NSA καταγράφει τηλεφωνικά «μεταδεδομένα» έχει εντείνει τους φόβους των κυβερνητικών στελεχών για τις επαφές τους με τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ, καθώς «οποιαδήποτε αλληλεπίδραση —κάθε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κάθε τηλεφωνική κλήση— υπάρχει κίνδυνος να αφήσει ένα ψηφιακό ίχνος που θα μπορούσε κατόπιν να χρησιμοποιηθεί σε βάρος τους», επισημαίνεται στην έκθεση. Η κυβέρνηση του Ομπάμα αντιμετωπίζει πολύ πιο επιθετικά από τις προηγούμενες όσους διαρρέουν πληροφορίες και τους καταμηνυτές ατασθαλιών και μετά τις αποκαλύψεις του Σνόουντεν, του πληροφορικού ο οποίος εργαζόταν ως συμβασιούχος στην NSA, ενέτεινε τις προσπάθειές της να εντοπίζει «απειλές εκ των έσω»: δημόσιους λειτουργούς που ενδεχομένως θα ήθελαν να διαρρεύσουν πληροφορίες, σύμφωνα με την έκθεση. Το κείμενο καλεί τον πρόεδρο Ομπάμα και το Κογκρέσο να προχωρήσουν σε μεταρρυθμίσεις σε ό,τι φορά τα προγράμματα παρακολουθήσεων των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ, να μειώσει τη μυστικότητα, να αυξήσει τη διαφάνεια και να προσφέρει μεγαλύτερη προστασία στους καταμηνυτές ατασθαλιών. Η Βουλή των Αντιπροσώπων υπερψήφισε τον Μάιο ένα νομοσχέδιο που προβλέπει την κατάργηση της μαζικής συλλογής τηλεφωνικών δεδομένων από την NSA. Το νομοσχέδιο αυτό βρίσκεται ακόμη υπό εξέταση στη Γερουσία.

Vice Όλες οι ειδήσεις Time29 Ιούλιος 2014 00:09:29


Διαβάστε στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής: Από που θα φύγουν 6.500 δημόσιοι υπάλληλοι

26 Ιούλιος 2014 18:05:27 e-Typos - Ειδήσεις

Δεν υπάρχουν ποσοτικοί στόχοι απολύσεων για το 2015-2016 διαβεβαιώνει ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης Υπάλληλοι σε καθεστώς διαθεσιμότητας, επίορκοι, εργαζόμενοι σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου των υπουργείων Υποδομών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Πολιτισμού, αλλά και προσωπικό που δεν πληρούσε τις σχετικές προϋποθέσεις για τη μετατροπή της σύμβασής του από ορισμένου χρόνου σε αορίστου θα αποτελέσουν τις δεξαμενές των 6.500 απολύσεων από το Δημόσιο μέχρι το τέλος του 2014. Μέχρι στιγμής, έχουν τεθεί υποχρεωτικά εκτός δημοσίων υπηρεσιών περίπου 8.600 υπάλληλοι, με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης να επισημαίνει προς πάσα κατεύθυνση ότι, με την ολοκλήρωση της μνημονιακής δέσμευσης για 15.000 υποχρεωτικές αποχωρήσεις τη διετία 2013-2014, δεν θα υπάρχει νέος ποσοτικός στόχος απολύσεων. «Οταν η τρόικα προσήλθε στις τελευταίες συζητήσεις, είχε θέσει ποσοτικούς στόχους απολύσεων για το 2015 και το 2016 και εμείς αποκρούσαμε αυτούς τους στόχους και πουθενά στο επικαιροποιημένο Μνημόνιο δεν υπάρχει στόχος απολύσεων. Δεν υπάρχουν ποσοτικοί στόχοι απολύσεων για το 2015 και το 2016 και αυτό το γνωρίζουν όλοι», είναι το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος θέτει ως βασική του προτεραιότητα τη δημιουργία της νέας εικόνας του δημόσιου τομέα, που θα είναι πιο παραγωγικός, προς όφελος των πολιτών. Η μέχρι τώρα εικόνα των αποχωρήσεων. Οπως αναφέρουν στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής παράγοντες του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το 2013 έγιναν 3.600 απολύσεις. Ακόμα 5.000 έγιναν το πρώτο εξάμηνο του 2014 και προήλθαν από δεξαμενές, όπως αυτές: -Των επίορκων (500). -Των σχολικών φυλάκων (1.400). -Των εργαζομένων στον ΕΟΠΥΥ (2.500). -Των δημοτικών αστυνομικών (200). -Των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ (100). -Των εργαζομένων σε 21 Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που καταργήθηκαν (100). -Των εργαζομένων που απασχολούνταν σε θέσεις υπουργείων οι οποίες και καταργήθηκαν (100). -Από πού θα συμπληρωθούν οι απολύσεις. Ως προς τις υπολειπόμενες 6.500 απολύσεις που θα πρέπει να επιτευχθούν εντός του προσεχούς εξαμήνου, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αυτές θα προέλθουν: -Από την εκδίκαση των πειθαρχικών υποθέσεων, καθώς, μετά και τις σχετικές εντολές του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκου Μητσοτάκη, υπάρχει εντατικοποίηση των εργασιών των πειθαρχικών συμβουλίων. -Από τους ελέγχους που διεξάγονται από το Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης για τον εντοπισμό υπαλλήλων που έχουν διοριστεί και εργάζονται, έχοντας κάνει χρήση πλαστών πιστοποιητικών. -Από τους ελέγχους που διεξάγονται για παράνομες μετατροπές συμβάσεων από ορισμένου σε αορίστου. Πρόκειται για 35.000 άτομα, που πέτυχαν μονιμοποίηση, μέσω του Προεδρικού Διατάγματος Παυλοπούλου, 5.000, που μονιμοποιήθηκαν με το νόμο Παπανδρέου και 2.000 υπαλλήλους δημοτικών επιχειρήσεων, οι οποίες έκλεισαν με τον «Καλλικράτη», αλλά με αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων μεταφέρθηκαν στους δήμους. Παράγοντες του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχουν ξεκαθαρίσει πως οι εργαζόμενοι, που δεν πληρούσαν τις σχετικές προϋποθέσεις, θα τεθούν εκτός Δημοσίου. -Από όσους βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας-κινητικότητας και δεν θα πετύχουν μετακίνηση σε άλλη υπηρεσία του δημόσιου τομέα, μέχρι να λήξει το οκτάμηνο της παραμονής τους στο πρόγραμμα. -Από τη μείωση του προσωπικού σε «μεγάλα» Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. Με βάση, λοιπόν, το μέχρι σήμερα προγραμματισμό, μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρονιάς θα αποχωρήσουν, μεταξύ άλλων, υποχρεωτικά από το δημόσιο τομέα: -4.000 υπάλληλοι (από τους συνολικά 25.000) οι οποίοι βρίσκονται στο πρόγραμμα της κινητικότητας-διαθεσιμότητας. -1.000 εργαζόμενοι στο Δημόσιο, οι οποίοι υπολογίζεται ότι θα απομακρυνθούν λόγω ανικανότητας ύστερα από εισήγηση των αρμόδιων υγειονομικών επιτροπών. -600 επίορκοι, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα απομακρυνθούν με τελεσίδικες αποφάσεις με βάση τις υποθέσεις που εξετάζουν τα πειθαρχικά συμβούλια μετά την επιτάχυνση των διαδικασιών που επιβλήθηκε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης με την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου. -850 υπάλληλοι από τη μείωση του μεγέθους των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου, που εποπτεύει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. -150 υπάλληλοι από τη μείωση του μεγέθους των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου, που εποπτεύει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. -90 υπάλληλοι από τη μείωση του μεγέθους των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου του υπουργείου Πολιτισμού. Στόχος του κ. Μητσοτάκη είναι, πέραν όλων των άλλων πρωτοβουλιών, να μπουν στο μικροσκόπιο όλα τα πιστοποιητικά που αξιοποιήθηκαν για κάθε πρόσληψη ξεχωριστά. Σε εγκύκλιό του, υπενθυμίζει στους φορείς του Δημοσίου την υποχρέωση πιστοποίησής τους στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή που έχει αναπτυχθεί και λειτουργεί στο Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης. Η διαδικασία του ελέγχου, που αποτελεί μία από τις άμεσες προτεραιότητες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αφορά σε όλους τους απασχολουμένους σε δημόσιες υπηρεσίες, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από τη σχέση εργασίας που υπηρετούν (τακτικούς υπαλλήλους, αορίστου χρόνου και επί θητεία, αλλά και υπαλλήλων που εργάζονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και έργου). Ερχονται τροποποιήσεις χωρίς αλλαγή στον «πυρήνα» Στον απόηχο της ενδοκυβερνητικής κόντρας για την αξιολόγηση, το αρμόδιο υπουργείο ετοιμάζεται να φέρει σειρά τροποποιήσεων ως προς την εφαρμογή της, με στόχο να εκτονωθούν οι τριβές. Οπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, οι σχετικές παρεμβάσεις δεν θα αναιρούν πολιτικές επιλογές, αλλά ούτε και τον «πυρήνα» της όλης διαδικασίας της αξιολόγησης. Αυτό που θα κάνουν θα είναι να ρίξουν γέφυρες στις διαφορετικές απόψεις του κ. Μητσοτάκη με τον κ. Βενιζέλο. Τον τόνο των τροποποιήσεων έδωσε η υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Εύη Χριστοφιλοπούλου, ενώ οι τελικές αποφάσεις θα παρθούν, σύμφωνα με πληροφορίες, σε σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου, μεταξύ των κυρίων Σαμαρά-Βενιζέλου και Μητσοτάκη. Οπως ανέφερε η κ. Χριστοφιλοπούλου, στη σχετική ρύθμιση του νόμου μπορεί να προστεθεί η φράση: «Κανένας υπάλληλος δεν πρόκειται να απολυθεί βάσει της αξιολόγησής του ούτε πρόκειται να υποστεί μισθολογικές κυρώσεις ή οποιαδήποτε άλλη αρνητική υπηρεσιακή μεταβολή»». Παράλληλα, στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης θα προωθήσουν ακόμα ένα σκέλος όσον αφορά στην αξιολόγηση. Ο κάθε αξιολογητής θα πρέπει να προτείνει συγκεκριμένα μέτρα βελτίωσης της απόδοσης του υπαλλήλου, ιδίως για όσους θα εμπίπτουν στην κατηγορία του 15%. Για το προσωπικό, δηλαδή, που θα λάβει βαθμό από 1 έως 6,9. Ως προκαθορισμένα πεδία προτείνονται: -Η συμμετοχή σε συγκεκριμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης. -Η επιμόρφωση σε άλλο αντικείμενο μέσα από τις δημόσιες δομές διά βίου μάθησης. -Η ατομική καλλιέργεια ορισμένης δεξιότητας. -Η βελτίωση συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, που άπτονται της εργασίας και της συμπεριφοράς. -Η προσωρινή αλλαγή αντικειμένου εργασίας. -Η εκούσια μετακίνηση εντός της υπηρεσίας. -Η εκούσια μετάταξη σε διαφορετικό κλάδο με βάση τα προσόντα και τις ικανότητες του υπαλλήλου.

Vice Όλες οι ειδήσεις Time26 Ιούλιος 2014 18:05:27


Μη χάσετε την Κυριακή 20 Ιουλίου τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και τις προσφορές του

14 Ιούλιος 2014 19:01:17 e-Typos - Ειδήσεις

Μη χάσετε την Κυριακή 20 Ιουλίου τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και τις προσφορές του

Vice Όλες οι ειδήσεις Time14 Ιούλιος 2014 19:01:17


Μη χάσετε την Κυριακή 13 Ιουλίου τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής με τις προσφορές του

08 Ιούλιος 2014 18:56:57 e-Typos - Ειδήσεις

Μη χάσετε την Κυριακή 13 Ιουλίου τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής με τις προσφορές του

Vice Όλες οι ειδήσεις Time08 Ιούλιος 2014 18:56:57


Μη χάσετε την Κυριακή 6 Ιουλίου τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και τις προσφορές του

03 Ιούλιος 2014 15:11:24 e-Typos - Ειδήσεις

Μη χάσετε την Κυριακή 6 Ιουλίου τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και τις προσφορές του

Vice Όλες οι ειδήσεις Time03 Ιούλιος 2014 15:11:24


Στον ΕΤτΚ: "Μεγάλος Αδελφός" με ηλεκτρονικό φακέλωμα για οφειλές και εισοδήματα

28 Ιούνιος 2014 18:01:01 e-Typos - Ειδήσεις

Φόροι και εισφορές στα Ταμεία πλέον γίνονται ένα και θα υπολογίζονται για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, επιχειρήσεις και συνταξιούχους με σημείο αναφοράς το ετήσιο εισόδημα. Το συγκεκριμένο σχέδιο προβλέπει αρχικά την εναρμόνιση του τρόπου είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών -που σήμερα είναι διασκορπισμένες και με διαφορετικό ύψος από ταμείο σε ταμείο-, την ενσωμάτωσή τους στη συνέχεια στη γενικότερη φορολογία και τέλος την είσπραξη φόρων και εισφορών σε ένα «πακέτο», που θα καθορίζεται κυρίως με βάση το φόρο εισοδήματος. Το κλειδί σε όλο το εγχείρημα είναι να διασφαλιστεί ότι σε κάθε περίπτωση οι φόροι και οι εισφορές θα εισπράττονται με κάθε τρόπο, άμεσα και γρήγορα. Για το λόγο αυτό συνδέονται με το εισόδημα. Οσοι δηλώνουν υψηλό ή έχουν τεκμαρτό εισόδημα μεγαλύτερο από το πραγματικό λόγω ακίνητης περιουσίας θα έχουν και μεγαλύτερη επιβάρυνση, καθώς οι εισφορές θα χρεώνονται μαζί με τους ανάλογους φόρους σε ένα λογαριασμό. Για την ενοποίηση αυτή εξετάζονται διάφορα σενάρια. Ενα από αυτά είναι να θεσπιστεί και μια κλίμακα εισφορών με ενιαίο συντελεστή (π.χ. 15-20%) επί του εισοδήματος. Κάτι τέτοιο, αν αποφασιστεί, θα φέρει τα πάνω κάτω στις εισφορές που πληρώνουν σήμερα οι ασφαλισμένοι. Στην ουσία θα μπορεί να λειτουργεί ένα αντικειμενικό σύστημα πληρωμής εισφορών με κατώτατο όριο και προοδευτική κλιμάκωση ανάλογα με το εισόδημα. Σήμερα, για παράδειγμα, και ο φτωχός επαγγελματίας του ΟΑΕΕ αλλά και ο πλούσιος επιχειρηματίας αν είναι στην ίδια κατηγορία έχουν την ίδια εισφορά (π.χ. 450 ή 800 ευρώ το δίμηνο). Με την ενοποίηση φόρων και εισφορών η ασφαλιστική υποχρέωση θα συνδεθεί και με το εισόδημα, που σημαίνει ότι και για τους δύο μπορεί να είναι αφετηρία τα 450 ευρώ και από εκεί και πέρα το ποσό μπορεί να είναι ανάλογο του εισοδήματος κάθε έτους. Σε φάση μελέτης Οι κατευθύνσεις και τα βήματα προς την ενοποίηση περιλαμβάνονται αναλυτικά στην τελευταία έκθεση του επικαιροποιημένου Μνημονίου (σελ. 168, 169) και για το σκοπό αυτό έχει συσταθεί στο υπουργείο Εργασίας ειδική ομάδα υπό τις οδηγίες του εμπειρογνώμονα εκ μέρους της τρόικας (και στελέχους του ΔΝΤ) Πέτερ Ράτκλιφ. Η ομάδα Ράτκλιφ, όπως αποκαλύπτει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, έχει προχωρήσει σε μια προπαρασκευαστική εργασία καταγράφοντας αναλυτικά τι ισχύει σε κάθε Ταμείο. Στελέχη του υπουργείου Εργασίας πιστεύουν ότι με το νέο σύστημα θα περιοριστεί δραστικά η εισφοροαποφυγή και ότι επιτέλους θα εισπράττονται εισφορές στα Ταμεία. Μάλιστα, εκτιμούν πως η σύνδεση της ενιαίας είσπραξης φόρων και εισφορών με το εισόδημα θα λειτουργήσει δικαιότερα και θα μοιράσει αναλογικότερα τα βάρη στους πολίτες. Υπάρχουν δε σκέψεις να καθοριστεί και ένα ελάχιστο τεκμαρτό ποσό πληρωμών, όπως συμβαίνει ήδη σήμερα με τη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών, με το τέλος επιτηδεύματος των 500-600 ευρώ, που είναι υποχρεωτικό για όλους, πέραν των υπόλοιπων δυσβάστακτων φορολογικών επιβαρύνσεων! Σύνδεση και με ΦΠΑ Για τη λειτουργία του νέου συστήματος όλοι οι φορολογούμενοι θα χρησιμοποιούν έναν και μοναδικό κλειδάριθμο με τα προσωπικά τους στοιχεία ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο των διαφορετικών ΑΦΜ που χρησιμοποιούν χιλιάδες οφειλέτες όταν θέλουν να σβήσουν ίχνη από παλιά χρέη. Για το λόγο αυτό θα δημιουργηθεί εντός του 2015 ενιαίο μητρώο με όλους τους υπόχρεους στην πληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών, είτε πρόκειται για μισθωτούς είτε για ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και επιχειρήσεις. Η είσπραξη σε ένα ενιαίο πακέτο εξετάζεται να συνδυαστεί και με την πληρωμή ΦΠΑ, δηλαδή να συμψηφίζεται η επιστροφή του με την οφειλή. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 1. Ανταλλαγή στοιχείων για την ακίνητη περιουσία των οφειλετών των Ταμείων μεταξύ Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (βρίσκεται σε εξέλιξη). 2. Καταγραφή των αδυναμιών που παρουσιάζει ο μηχανισμός είσπραξης εισφορών στα Ταμεία. 3. Ολοκλήρωση του προπαρασκευαστικού έργου ως τον Σεπτέμβριο του 2014. 4. Δημιουργία ενιαίου μητρώου και βάσης δεδομένων, απ’ όπου θα αντλούνται στοιχεία για όλους τους ασφαλισμένους και τους φορολογουμένους ως τον Δεκέμβριο του 2015. 5. Εναρμόνιση της βάσης εισφορών για όλα τα Ταμεία και σύνδεσή τους με τον ατομικό φόρο εισοδήματος (Δεκέμβριος 2016). 6. Συγχώνευση φόρων και εισφορών σε έναν ενιαίο λογαριασμό από τον Ιούλιο του 2017. Στην πράξη όλοι οι ασφαλισμένοι από το 2017 θα έχουν σε ένα «πολυεκκαθαριστικό» τις ασφαλιστικές και φορολογικές τους υποχρεώσεις, χωρίς καμία διέξοδο αποφυγής πληρωμής και αυτό γιατί μέσα από τον καθρέφτη της οικονομικής τους κατάστασης, που θα είναι η φορολογική δήλωση, η εφορία θα βλέπει τα πάντα. Η μη πληρωμή του ενιαίου λογαριασμού θα ενεργοποιεί αυτόματα τις διαδικασίες αναγκαστικής είσπραξης, είτε με δέσμευση της ακίνητης περιουσίας μέχρι του ύψους της οφειλής είτε με απευθείας κατάσχεση μέρους των καταθέσεων. Επιπτώσεις και στις συντάξεις Με το σχέδιο «Μεγάλος Αδελφός» για φόρους και εισφορές, τα Ταμεία θα σταματήσουν να εισπράττουν και θα παίρνουν μερίδιο από τα ενιαία έσοδα για να καλύπτουν τις υποχρεώσεις τους ως προς την πληρωμή συντάξεων. Η μεγάλη παγίδα όμως που κρύβεται πίσω από τον ένα λογαριασμό έχει να κάνει με τις καλύψεις που θα έχουν οι ασφαλισμένοι και κυρίως με το ύψος των νέων συντάξεων, καθώς θα είναι πλέον ανάλογες των εισφορών και φόρων που πληρώνουν. Στην πράξη, ο ασφαλιστικός χρόνος βαίνει προς κατάργηση και πλέον η σύνταξη θα υπολογίζεται με βάση την πληρωμή εισφορών. Αγκάθι στο εγχείρημα είναι τα ανείσπρακτα χρέη των Ταμείων. Η τρόικα έχει διαμηνύσει εκ νέου στο υπουργείο Εργασίας να προχωρήσει στην καταγραφή και το διαχωρισμό των χρεών σε εισπράξιμα και μη εισπράξιμα, θεωρώντας ότι από το σύνολο των ληξιπρόθεσμων και καθυστερούμενων εισφορών που ανέρχονται στα 19 δισ. ευρώ, εκείνα που μπορούν να εισπραχθούν δεν ξεπερνούν τα 4,5 δισ. Οι δανειστές μάλιστα, όπως αναφέρεται στο Μνημόνιο, ζητούν να μπουν σε καραντίνα τα ανείσπρακτα χρέη και τα Ταμεία να επικεντρωθούν στην είσπραξη των φρέσκων οφειλών και όχι πέραν του εξαμήνου. ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ kkatikos@e-tipos.com Δημοσιεύεται στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής

Vice Όλες οι ειδήσεις Time28 Ιούνιος 2014 18:01:01


Μη χάσετε την Κυριακή 29 Ιουνίου τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και τις προσφορές του

26 Ιούνιος 2014 18:22:29 e-Typos - Ειδήσεις

Μη χάσετε την Κυριακή 29 Ιουνίου τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής και τις προσφορές του

Vice Όλες οι ειδήσεις Time26 Ιούνιος 2014 18:22:29